برگ مو | نگهداری برگ مو | فریز کردن برگ مو

برگ مو رو اینجوری فریز کن تا رنگش عوض نشه! + آموزش کامل

اگر می خواهید از برگ مو در تمام فصل های سال برای غذای خوشمزه دلمه استفاده کنید از روش های نگهداری برگ مو در فریزر بدون تغییر رنگ استفاده کنید.

برگ مو
ویکی گردی:

دلمه برگ مو، یکی از لذیذترین غذاهای فصل بهار است که طرفداران بسیاری دارد تا جایی که بسیاری از افراد علاقمند به این غذا ترجیح می دهند نه تنها در فصل بهار بلکه در تمام فصول سال این غذا را تهیه کنند و از خوردن آن لذت ببرند. اما متاسفانه برگ مو فقط در فصل بهار وجود دارد بنابراین بسیاری از خانم ها در این فصل برگ مو تازه تهیه می کنند و با روش های نگهداری برگ مو در فریزر که در این بخش از رازهای خانه داری ویکی گردی آورده ایم ، از آنها مراقبت می کنند تا در زمان نیاز از برگ های دلمه استفاده کنند و این غذای خوشمزه را در طول سال بپزند.

نگهداری برگ مو در فریزر بدون تغییر رنگ

1. برگ مو را کاملا بشویید و درون سبدی بریزید تا آب آن کاملا خارج شود.

2. یک بطری نوشابه خانواده خالی را بشویید و خشک کنید.

طرز پیچیدن دلمه برگ مو + 3 فیلم آموزشی

3. چند برگ مو را روی هم گذاشته و باریک لول کنید و خیلی آرام درون بطری بیاندازید .

4. این کار را ادامه دهید تا بطری پر شود و سپس درب بطری را ببندید و در فریزر بگذارید.

5. در زمان نیاز به برگها پلاستیک را با چاقو پلاستیک ببرید تا درب آن گشاد شود تا راحت بتوانید به برگها دسترسی داشته باشید .

6. اینگونه می توانید بدون تغییر رنگ برگ مو را تا یک سال نگهداری کنید و هر زمان از سال که دلتان خواست دلمه درست کنید.

نگهداری برگ مو در فریزر

1. برگ موها را شسته و خشک کنید.

2. دسته دسته کنید و داخل کیسه فریزر یا درون ظرفهای مخصوص فریزر بگذارید و درون فریزر نگهداری کنید.

3.قبل از مصرف از فریزر در آورده تا یخشان باز شود و نرم گردد.

دستورالعمل نگهداری برگ مو در فریزر با روش بلانچ کردن

1. مقداری آب و یخ داخل کاسه ی بزرگی بریزید.

2. درون قابلمه ای نیزآب بریزید و بجوشانید.

3. برگ های مو را بشویید و بیست عدد برگ مو را به شکل منظم روی هم بچینیدو دسته ی برگ ها را سفت گره بزنید . گره زدن این برگ ها باید طوری باشد که آب جوش بتواند به داخلی ترین برگ ها در هر دسته نیز راه یابد یعنی خیلی سفت گره نزنید.

4. دسته های برگ مو را یک دقیقه داخل آب جوش بیندازید و سپس از آب جوش خارج کنید و داخل کاسه ی حاوی آب و یخ بیندازید. و اجازه دهید دو دقیقه بماند سپس آن ها را از آب سرد بیرون بیاورید و فشار دهید تا آب اضافه از آن ها خارج شود.

5. دسته های برگ موی بلانچ شده را داخل کیسه های فریزر یا ظرف های مخصوص فریزر قرار دهید و در فریزر بگذارید.

6. برگ موها با این روش می توانند به مدت 6 ماه در فریزر دوام بیاورند.

دلمه هاتون با این ترفند، خیلی خوشمزه تر میشه

روش های دیگر نگهداری از برگ مو :

خشک کردن برگ مو :

ابتدا برگهای تازه و بزرگ مو را بشویید و دسته بندی کرده و با یک سوزن نخ را از برگها رد می کنیم و از طرف دیگر در آورده و انتهای نخ را گره می زنیم و در زیر نور آفتاب آویزان می کنیم تا خشک شود فرآیند خشک شدن چند روز طول می کشد و باید در این مدت اجازه ندهیم که روی برگ موها گرد و خاک بنشیند.

چنانچه در ویکی گردی توضیح داده ایم باید برگهای خشک شده را در یک مکان مناسب و به دور از رطوبت نگهداری کنید.زمان مصرف، این برگهای خشک را چند ساعت قبل از تهیه دلمه، در یک ظرف بزرگ آب ولرم خیس می کنیم.

نگهداری برگها در آب نمک :

ابتدا برگها را شسته و دسته بندی می کنیم و درون قابلمه ای آب و نمک می ریزیم تا به جوش آید سپس اجازه می دهیم تا آب نمک خنک شود بعد برگها را به صورت رولتی می پیچیم و در یک بطری نوشابه می اندازیم و به روی آنها آب نمک ریخته تا روی برگها را بگیرد. قبل از مصرف برای گرفته شدن شوری برگها آنها را در آب معمولی می اندازیم .

طرز تهیه کنسرو کردن برگ مو :

برگهای مو را شسته و دسته بندی کرده و به صورت رولی می پیچیم و درون شیشه می اندازیم تا شیشه پرشود سپس آبی را که مقدار کمی نمک دارد جوشانده و خنک کرده و روی برگها می ریزیم و درب شیشه ها را می بندیم.

تیغه چرخ گوشت رو مثل روز اول تیز کن! + روش

سپس شیشه ها را درون یک قابلمه بزرگ پر از آب جوش قرار می دهیم و به مدت 15 دقیقه شیشه های محتوی برگها را می جوشانیم سپس شیشه ها را از درون قابلمه در آورده و اجازه می دهیم تا سرد شوند و سپس در جای دلخواه و به مدت طولانی نگه داری می کنیم .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    اطلاعات جالبی بود . عالی بود ممنون .استفاده میکنم .

  • لیلا

    مرسی عالی بود دمتون گررررم