کوکو باقالا سبز | طرز تهیه کوکوی باقالا سبز

کوکوی باقالا رو اینجوری بپز + نکات پخت

کوکوی باقالا سبز بهترین کوکو برای فصل بهاره که مطمئنم اگه یک بار درست کنید عاشقش میشین.

کوکو
ویکی گردی:

کوکو یکی از غذاهای ساده و همه پسند است که با ترکیب تخم مرغ و سبزیجات تهیه می شود. کوکو باقالا سبز یک کوکو سبزیجاتی بسیار خوشمزه و متفاوت است که به راحتی در ماهیتابه پخته می شود و در فصل بهار که باقالای تازه نیز پیدا میشود انتخاب بسیار خوبی است.با ویکی گردی همراه باشید.

مواد لازم برای برای تهیه کوکو باقالی سبز

مواد لازم برای ۴ نفر
باقالی ۳۰۰ گرم
تره دو دسته کوچک
شوید یک دسته کوچک
جعفری یک دسته کوچک
پیاز رنده شده آب گرفته ۱ عدد کوچک
تخم مرغ ۴ تا ۵ عدد
سیر رنده شده ۳ حبه

طرز تهیه پیاز داغ خشک و مجلسی + فیلم آموزشی

طرز تهیه کوکوی باقالا سبز

مرحله اول

برای تهیه کوکوی خوشمزه و مخصوص شمالی با باقلا سبز در ابتدای کار، باقالی ها را با مقداری آب درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا پخته شود. سپس باقالی ها را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم.

مرحله دوم

نکتهی مهمی که باید به ان توجه داشته باشیم این است که باقالی ها باید بدون پوست باشد. سپس درون یک کاسه ریخته و با گوشت کوب برقی یا دستی باقالی ها را به خوبی له می کنیم. سبزی ها را شسته و خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیر رنده شده را به همراه سبزی های خرد شده به باقالی ها اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را شسته و پوست گرفته و رنده می کنیم. سپس آب آن را با دست می گیریم و پیاز را به باقالی ها اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را هم اضافه کرده و به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه می ریزیم و با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله پنجم

سپس با قاشق از مواد بر می داریم و با کمی فاصله از هم درون تابه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کوکو ها سرخ شود. پس از اینکه یک شمت کوکوها سرخ شد، انها را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله ششم

در صورت تمایل می توانیم برا زیباتر شدن ظاهر کوکوها از قالب های فلزی استفاده کنیم، یا اینکه کل مایع کوکو را به صورت یک جا درون تابه بریزی و سرخ کنیم. در پایان کوکو را در ظرف مناسب در کنار انواع سس سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر