سبزیجات | نگهداری از سبزیجات | تازه نگه داشتن سبزیجات

(ویدیو) با این ترفند ها سبزیجات رو همیشه تازه نگه دار

برای نگهداری طولانی مدت از سبزیجات ترفندهای ساده ای وجود دارد که با رعایت آنها سبزیحات بسیا تازه می مانند. با ویکی گردی همراه باشید

سبزیجات
ویکی گردی:

دغدغه اکثرا خانم ها بعد از خرید سبزیجات و صیفی جات، نگهداری آنهاست. برای نگهداری از سبزیجات و ماندگاری بالای آنها روش های زیادی وجود دارد که می توانیم استفاده کنیم.ما در این مقاله فیلمی آماده کردیم که با دیدن آن ساده ترین روش ها برای نگه داری طولانی مدت سبزیجات مانند گوجه فرنگی ، سیر، هویج و کلم را یاد میگیرید. فیلم را تا انتها تماشا کنید و حتما نظراتتان را اعلام کنید.

خرید

چند ترفند تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات:

1. بهتر است سبزی های برگ سبزی مانند اسفناج را در کیسه ای پلاستیکی و در سردترین نقطه یخچال بگذارید تا حداقل به مدت ۱۰ روز به صورت تازه باقی بمانند.
 2. برای تازه ماندن گوجه فرنگی (تازه، سالم و سفت) بهتر است آن را در دمای اتاق و دور از نور خورشید بگذارید.
3.  بهتر است سبزیجاتی مانند لوبیا سبز و خیار را در کیسه های پلاستیکی و در یخچال نگهداری کنید اما درمورد فلفل سبز پاکت های کاغذی و پایین ترین نقطه یخچال بهترین مکان است.
4.  بهتر است سبزیجات ریشه ای مانند هویج، شلغم و چغندر را در کیسه های پلاستیکی و در سردترین نقاط یخچال جای دهید.
5.  برای تازه ماندن قارچ بهتر است که آن را در پاکت های کاغذی قرار دهید، نه در کیسه های پلاستیکی.

6. بهتر است سبزیجاتی مانند بادمجان و کدو را نیز در یخچال بگذارید. درصورت داشتن محیطی خنک بهتر است آنها را در ظروفی دردار قرار دهید.
 7.بهتر است سبزیجاتی مانند انواع کلم ها از کلم بروکلی گرفته تا گل کلم را نشسته در یخچال بگذارید و قبل از هربار مصرف آنها را بشویید.
8. سبزیجاتی مانند کاهو را باید میان دستمال کاغذی بپیچید و در ظروفی دردار قرار دهید. هرگز نباید آنها را با چاقوی فلزی قطعه قطعه کنید و در یخچال بگذارید زیرا در این صورت کاهوها قهوه ای خواهند شد.
9. یادتان باشد که میوه ها نفس می کشند بنابراین قراردادن آنها در کیسه باعث سریع تر شدن فرآیند رسیدن آنها خواهد شد پس اگر رسیده هستند، آنها را در کیسه نگذارید.
10.  برای تازه ماندن پیاز، سیر، موسیر و سیب زمینی هرگز آنها را در یخچال نگذارید. بلکه آنها را در محیطی خنک، تاریک و خشک قرار دهید.

فیلم تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات:

نکته هایی مهم که برای خرید میوه و سبزیجات باید بدانید

همانطور که می دانید تغذیه نقش مهمی در سلامت بدن دارد. همچنین خرید مواد غذایی نیز به دقت زیادی نیاز دارد. در این بخش نکات مهم در خرید میوه و سبزی را برای شما عزیزان ارائه می دهیم.

1 - میوه های لک دار و خراب را نخرید زیرا مشخص است مدت ها از زمان چینش این نوع میوه ها از بوته یا درخت گذشته و ارزش غذایی آنها به شدت پایین آمده است.

2 - دنبال میوه های خیلی درشت نباشید. میوه هایی با اندازه طبیعی بخرید. برای درشت شدن میوه ها از کود و سم بیشتری استفاده می شود. میزان نیترات که ماده ای سرطان زاست در کود و سموم شیمیایی بالاست. میوه و سبزیجات حاوی نیترات هم بزرگ ترند هم تیره و کدر.

3 - میوه هایی که بریدگی و شکستگی دارند را کنار بگذارید. اکسیداسیون باعث کاهش ارزش غذایی در این میوه ها شده است.

4 - میوه های فصلی بخرید و از خرید میوه های انباری اجتناب کنید. میوه های انباری کال چیده می شوند و ارزش غذایی آنها بسیار پایین است.

5 - تا جای ممکن از محصولات گلخانه ای استفاده نکنید زیرا در معرض نور خورشید نبوده اند و ویتامین کمتری دارند.

6 - گرچه میوه های صادراتی یا گلخانه ای زیباترند اما اصلاح ژنتیکی آنها سبب تغییر فلور روده و مقاوم شدن بدن به آنتی بیوتیک ها می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر