مورچه | دور کردن مورچه از خانه | دفع مورچه

اینجوری از شر مورچه های گوشه و کنار خونت خلاص شو + ویدیو آموزشی

اگر مورچه های خانه کلافتون کردن ، راهکار اینجاست. فقط با چند روش ساده می توانید مورچه ها را فراری دهید.

دفع مورچه
ویکی گردی:

ویکی گردی:  یکی از معضلات اصلی اکثر خانه ها ، هجوم مورچه ها و حمله آنها به مواد غذایی است. کافی است کمی خرده یا تکه‌های غذا روی زمین ریخته شده باشد و نتوانید بالافاصله آن‌ها را جمع کنید؛ یا اینکه درب یکی از مواد غذایی خوب بسته نشده باشد مثلا ظرف عسل،  آن وقت با هجوم مورچه ها مواجه می‌شوید. در ادامه از ویکی گردی شما رو با راهکار های مفید برای دفع مورچه از خانه آشنا میکنیم ! 

 

چکار کنیم که از شر مورچه ها راحت شویم؟

ویدیوی زیرا را بببینید یک راه حل کاربردی و البته ساده برای دفع مورچه هاست، فقط نیاز به کمی روغن نعنا و یک تکه پنبه یا ابر یا خز دارید. به همین سادگی از حس بویایی قوی مورچه ها استفاده کنید و آنها را دور کنید:

 

روش های دیگری هم در انتها برایتان می نویسیم، در صورت دسترسی به هر کدام از این مواد، می توانید از آنها برای دفع مورچه ها استفاده کنید.

استفاده از ادویه ها در فراری دادن مورچه ها از خانه

میخک برای فراری دادن مورچه ها

یک روش بسیار مفید دیگر نیز استفاده از، میخک می باشد. مورچه ها نسبت به این ادویه ، بسیار حساس بوده و از این رو با بو کشیدن آن، حتماً پا به فرار خواهند گذاشت. از این رو کافی است که مقداری میخک را در مسیر  تردد لانه مورچه ها قرار دهید.

اما یک روش ساده برای استفاده از میخک در فراری دادن مورچه ها را در ویدیوی زیر ببینید.

هم خانه خوشیبو خواهد شد و هم مورچه ها را فراری خواهید داد.

ویدیوی زیر را ببینید.

فلفل برای دفع مورچه

یکی از روش های مهم در دور نمودن و فراری دادن مورچه ها در خانه، استفاده از فلفل می باشد. فلفل ها انواع مختلفی دارند . در این میان فلفل سیاه بسیار کارآمد تر و قوی تر از سایر دیگر فلفل ها عمل می نماید. اما باید به این نکته توجه کرد که فلفل ها باعث مرگ و میر صد در صد مورچه ها نمی شوند اما می تواند آن ها را از محل زندگی تان فراری دهند.

از این رو کافی است کمی فلفل را در محل آمد و شد مورچه ها به خصوص در جلوی لانه آن ها بپاشید. ( حتماً در مقدار استفاده از فلفل ، جوانب احتیاط را رعایت نمایید. چرا که بسیاری از افراد نسبت به فلفل و بوی آن بسیار حساس بوده و به آن آلرژی دارند.) با این عمل، مورچه ها دیگر در نزدیکی خانه شما تردد نخواهند نمود.

برگ بو برای دفع مورچه از خانه

یک ادویه مناسب دیگر در بیرون نمودن مورچه ها از خانه و محیط آشپزخانه تان، استفاده از برگ بو می باشد. کافی است که مقداری از برگ بو را در محل لانه مورچه ها بریزید تا دیگر با هیچ مورچه ای در حوالی آشپزخانه تان روبرو نشوید.

استفاده از ترکیبات تند برای از بین بردن مورچه

تاثیر سرکه سفید در از بین بردن و دفع مورچه ها

یکی دیگر از ترکیبات بسیار مفید در امور خانه داری، استفاده از سرکه سفید می باشد. سرکه، نقش مهمی در نظافت و پاکیزگی و از بین بردن میکروب ها دارد. از این رو یک اثر مفید آن در از بین بردن و فراری دادن مورچه ها در خانه می باشد.

کافی است که شما مقدار مساوی از سرکه سفید و آب را با هم ترکیب نموده و در درون یک بطری اسپری بریزید. سپس لانه مورچه ها را که پیدا نموده اید به درون آن اسپری نمایید. سرکه، خاصیت اسیدی داشته و همچنین بوی تندی دارد از این رو مورچه ها با کشیدن بوی سرکه، به راحتی از میان می روند.

دارچین برای فراری دادن مورچه ها

از جمله ادویه هایی که بوی تندی داشته و در فراری دادن مورچه ها در خانه ی شما بسیار مفید و کارساز می باشد، استفاده از ادویه دارچین می باشد. کافی است که نصف قاشق دارچین را با یک فنجان آب، ترکیب نمایید. سپس یک پارچه تمیزی برداشته و مقداری از ترکیب فوق را بر روی آن بریزید.

سپس دستمال آغشته شده به دارچین را در مسیر تردد مورچه ها و حتی در نزدیکی لانه آن ها بر روی زمین بکشید. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که دیگر اثری از رد مورچه ها در خانه شما یافت نخواهد شد.

نفت برای از بین بردن مورچه ها

همچنین یکی روش بسیار قدیمی که از نسل مادر بزرگ های ما به ارث رسیده است، استفاده از نفت می باشد. البته امروزه کمتر نفت پیدا می شود. و بهتر است فقط برای فضاهای باز از این روش استفاده کنید.اما در صورت یافتن نفت، می توانید مقدار کمی از آن را در محل لانه مورچه ها بریزید. نفت می تواند در عرض چند ثانیه تمامی مورچه ها را از خانه تان حذف نماید.

آبلیمو برای از بین بردن مورچه ها

یکی دیگر از مهمترین مواد در فراری دادن مورچه ها در خانه استفاده از آب لیمو می باشد . از آنجا که مورچه ها، بویایی قوی دارند و لیمو نیز خاصیت اسیدی دارد. مورچه ها با بو کشیدن لیمو، دچار خفگی شده و در عرض چند دقیقه از بین خواهند رفت.

 

روش های دیگر برای فراری دادن مورچه از خانه 

 

1- استفاده از گچ:

مورچه‌ها هیچ‌گاه از روی خطوط گچی رد نمی‌شوند و دلیلش آن وجود کلسیم کربنات (Calcium Carbonate) در ترکیب گچ می باشد، پس برای از بین بردن دور لانه مورچه ها کمی گچ سفید استفاده‌ کنید.

2- پودر بچه

شاید شنیده باشید که برای نزدیک نشدن جانورانی مانند مورچه و … دور نوزاد کمی پودر بچه بریزید. درست است، پودر بچه مورچه را فراری می‌دهد.

3-بوریک اسید، راهی برای از بین بردن مورچه:

بوریک اسید مانند خاک دیاتومه عمل‌می‌کند و به پوشش خارجی آنها آسیب می‌زند. با پاشیدن این پودر مورچه‌ها کشته‌می‌شوند. زمانی که استفاده می‌کنید، مراقب کودکان و حیوانات خانگی باشید، چون ماده‌ای سمی است. با استفاده از بوریک اسید و عسل مورچه‌ها را در دام بیندازید.

به این ترتیب که ۲قاشق غذاخوری عسل و ۲قاشق غذاخوری بوریک اسید را مخلوط کرده و این خمیر را برای طعمه استفاده‌کنید. می‌توانید آن را روی مقوایی مالیده و بر سر راهشان قراردهید. شاید همان لحظه نمیرند، اما به لانه خود رفته و با این ترکیب بقیه مورچه‌ها را نیز می‌کشند. می‌توانید این کار را تا خلاص شدن از شر مورچه ها ادامه دهید. مورچه ها طعمه سمی را به لانه برده و ملکه از آن می‌خورد و طی چند هفته نابود می‌شوند.

 

4-تفاله قهوه برای دفع مورچه:

با ریختن تفاله قهوه در جایی که مد نظر دارید از ورود مورچه جلوگیری کنید. مورچه‌ها بوی آن را دوست ندارند و به آنجا نزدیک نمی‌شوند.

5- آرد ذرت و دفع مورچه:

آرد ذرت به دلیل اینکه سنگین است و مورچه قادر به هضمش نیست، وقتی آن را به لانه برده و می‌خورد، باد کرده می‌ترکد.

6- نمک :

نمک فقط مورچه‌ها را دفع‌کرده و مانع از ورود آنها می‌شود و آنها را نمی‌کشد. با اسپری آب نمک می‌توانید از ورود آنها از سوراخ و درزها جلوگیری‌کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • Efat ghezelbash

    منم ریکا رو امتحان کردم خیلی خوب وعالی جواب داد

  • ناشناس

    خیلی خبه

  • رحمانی

    عالی بود

  • جابر جمالپور

    با کمی پودر قهوه میشه ب راحتی مورچهارو فراری داد در مسیر مورچه بریز .اگوروزه😁

    • ناشناس

      سلام
      منم از قهوه استفاده کردم عالی بود

  • م شیروان

    از نظر تجربی عرض میکنم، علمی قضیه را نمیدونم.
    معمولا در هر جا مورچه هست سوسک ریز پیدا نمیشه چون فکر کنم لارو سوسک را میخورند ، من معمولا مورچه را کنترول میکنم کاملا نابودسان نمیکنم.

    • ناشناس

      به نظر من مورچه ها هم مثل چیزای ضروری دیگه برای خونه لازم هستند😄

    • عزیزی

      من فلفل قرمز ریختم نه تنها مورچه ها فرار نکردند،همه رو بردند داخل لونشون

  • ناشناس

    منم ریکا و اب امتحان کردم خوبه

  • ناشناس

    سلام خیلی ممنون عالی بود خونه ما پر از مورچه است و من یکی از روشهایی که مورچه ها رو فراری میده رو امتحان می کنم و نتیجه رو میگم ولی از روشهایی که باعث مرگ مورچه ها میشه استفاده نمی کنم و نمیخوام به راحتی آفریده خدا رو که جان دارد و جان شیرین خوش است را از بین ببرم

  • پریسا روحی

    برای خالی کردن لانه مورچه ها یک تکیه گردو را در ظرف پلاستیکی متوسط در جلودر مورچه قرار بدهید مورچه ها در پر می شوند می توانید بلا فاصله که پر می شود در محل دیگری خالی کنید دوباره همان ظرف در همان محلها ی مورچه ها بگذارید تا پر بشوند وخالی کنید این طوری تا مدتی از وجودشان راحت می شوید

  • مهربان

    من هم دارچین رو امتحان کردم واقعا فراری هستن از بوش

  • رها

    من سرکه ودارچبن رو امتحان کردم خوب نتیجه داده

  • ناشناس

    سلام منکه کلافه شدم پودر فلفل قرمز که آدم لب بزنه یه ربع میدوه ریختم برگ بو گذاشتم دارچین ریختم هیچکدام به درد نمیخوره خواهشا این سه تا را از پستت حذف کن

    • امیرسلطانی

      فقط ناس میتونه مورچه روفراری بده امتحان کن

  • حمید راور

    من از فلفل سیاه وقرمز جداگانه استفاده کردم هیچ فایده ای نداشت

  • ناشناس

    باسلام،مورچه میتواند مفیدهم باشد،چراکه گونی برنجی خریده بودم که دیدم دارای حشره برنج( خرک ) میباشد.اماچون درمسیر مورچه بود در عرض 48 ساعت گونی برنج را از حشره سیاه برنج پاک نمودندوتمامی را باخود بردند.

  • پور یا

    همه اینهارو امتحان کردم اما هیچ فایده ای نداره یک راه حل درست بدین نه سره کاری

    • ناشناس

      ناس بخر

  • جهان

    مورچه تنها موجودی هست که صدای انسان رو به خوبی دریافت میکنه و درک میکنه که تو چی میگی و چی میخوای ،وقتی با صدای بلند بگی مورچه ها از خانه ما برید بیرون ،در کمال تعجب چند روز بعد مورچه ها نیستند

    • منم اسمم جهان هست.

      عه! سلام جهان. منم جهان هستم . و اتفاقا با نظرت موافقم چون منم همه راهها رو امتحان کردم و نتیجه نگرفتم. از هیچکدومشون. حتی از نفت. بخدا نفت و با سرنگ میریختم لونشون در کنج اتاق؛ ولی بلافاصله از یه جای دیگه درمیومدن. اونقدر تکرار کردم که از سوراخ پریزهای برق و از لای چارچوبه های درها و از جاهای مختلف درمیومدن. بعد از مدتی جنگ با مورچه ها، اون اتفاقی افتاد که نباید میوفتاد. از همه جا فراریشون دادم تا اینکه یه روز از آشپزخونه داخل کابینت اومدن بیرون. بین مواد خوراکی و حبوبات و قند و شکر و...
      تا اینکه از پودر مخصوص مورچه و سوسک از داروخونه خریدم ریختم تمام گوشه کنار خونه و.....
      و.
      قسمشون دادم بخدا و گفتم به امر پروردگار که خالق منو شماست از خونه من برید بیرون و دیگه حتی نزدیک بلوک ما هم نشید ، بخدا از همون موقع غیب شدن

  • حاج آقا

    صابون گلنار هم خوبه

  • ناشناس

    من تو آشپز خونه از اسپری چند منظوره برای فراری دادن مورچه ها میکنم خوب هم جواب داده

  • ناشناس

    مردم الکی نظر مثبت میدن واقعا بیشتر این روشها جواب نمیدن شایددرحد چنددقیقه هم جواب ندهند پس درحالت جوگیری نظر ندید نهایت باید ازاسپرهای مخصوص استفاده کرد

  • Shams

    مگر قراره حیوانات زبان بسته را ازبین ببریم ، مورچه ها تاثیر شگرفی روی اکوسیستم زندگی روی این کره خاکی ایفا می‌کنند ، لطفاً فقط راهنمایی کنید که از محیط منزل دور کنند ، هر مرگ ومیری تاوان دارد ، اینجا جهان فیزیکی است ، عمل و عکس العمل .

  • داریوش

    سلام مقداری جوش شیرین وشکرمخلوط کنید بذارید توی راه مورچها میخورند وتمام میشونددیگر پیدانمیشوند

  • ناشناس

    فقط ابلیمو خوب جواب میده

  • پونه

    لونه شون رو پیدا کنید غذا بزارین جلو لونه شون
    دیگه سمت غذای شما نمیان،😄

    • ناشناس

      عالی بود🤣🤣

  • صادق اسدالهی

    خوب بود ممنون

  • ‌محسن

    بنزین هم خیلی خوب جواب میده با سرنگ بریزد داخل سوراخشون به هم دیگه میگند

    • بازدیدکننده

      اِم شی برای فراری دادن مورچه ها خوبه،نفت هم برای فراری دادن مورچه ها خوبه،ولی هیچ کدام کارِ پودرِ گچ را نمیکنه

  • اشخاصی

    ممنون . آموزنده بود .

  • سعید خان محمدی

    ماله اشپزخانه ماخیلی داره

  • سهیلا مهدی زاد احسان

    لیمو امانی

  • علی

    سلام
    با توجه به اینکه معضل اصلی آشپزخانه ها و خونه‌ ها سوسک هست در این رابطه هم راهنمایی کنید ممنون

  • ناشناس

    تنها کسای که هیچ وقت در لحظه ناامید نمیشن مورچه هستن تا جلوی سوراخش اون او میگیریم به صورت عجیبی یه سوراخ دیگه راه اندازی می‌کنند خخخ

  • ناشناس

    سلام فقط خانه مورچه را هر جا که هست مثلا آشپزخانه با سیمان سفید یا اتاق با گچ گرفت اگر باز کردند دو سه بار ببندید مورچه بی مورچه

  • ناشناس

    سلام وقت به خیر خیار ازهمه چیز بهتر جواب میدهد 2 یا3 ماه طول میکشد ولی رد خور نداردهر روز پوست خیار تازه داخل یا جلوی لانه مورچه ها قرار دهید هر وقت خشکشد دوباره خیار تازه بریزید کم کم متوجه میشوید که کمتر شده اند

  • اصفهانیه

    ما براشون کارتون مورچه ومورچه خوار پخش کردیم که بترسند و برند،ولی الان همشون جلوتلویزیون جمع میشند

  • ناشناس

    منم دارچین وفلفل روامتحان کردم جواب ندادلطفایک راهکارقوی لطف کنین ممنون میشم

  • مادر

    متشکرم عالی بود 👌🏽

  • وحید روستای شیخها

    نفت کارسازه

  • ناشناس

    مورچهای خانه ما انقدر پورو هستن که با سم نمیرن

  • سید

    همه از کشتن مورچه حرف میزنند ولی کسی نیست راهی پیدا کنه که بدون آسیب اونها را از خونمون دور کنیم

  • حسن حسینی

    👌👌👌👌👍🫡

  • مشتی الله

    با سلام...
    مخلوط گازوئیل و روغن سوخته موتور اتومبیل توی ورودی لانه مورچه ها را نابود کرده و باقی را فراری می‌دهد همچنین تارومار ضد سوسک...

  • خانه نشین

    کافیه به موادمخدر آلوده شوند دیگر خانه نشین شده و بیرون نمایند

  • ناشناس

    چرند ننویس .درخت لیمو داخل خانه ما شده خانه مورچه ها .درخت پر هست از ایمو ترش .بعضیاش باز شدن و‌رسبده هم هستند .پوست لیمو هم زیر درخت ریختیم که داخلش دارن زندگی میکنند و. بقیه نظریاتت هم چرته

  • فربد

    یکی از روش های خیلی قدیمی که در زمان بوعلی سینا بوده استفاده از آب تنباکو هست شما مقداری تنباکو را آب بگیرید و اسانس بدست آمده را با اسپری در اطراف اتاقها و فرشها بپاشید و دیگر هرگز در آن محلها. مورچه و سایر حشرات را نمی‌بینید

  • ناشناس

    من آبلیمو رو امتحان کردم جواب داده

  • علیرضا،،

    مورچه،،سوسگ،،موش،،پشه،،مگس،،دنبال آدم تنبل می‌گردد پستنبلی نکنیم ونظارت رارعایت کنیم ،،مطلب را گرفتید

  • حسن پاکنژاد

    ببخشین کی حوصله داره این همه نوشتت را بخونه ای کاش یه کم خلاصه می نوشتی تا ما هم بخوبی استفاده میکردیم

  • قنبری

    من سفره غذا را که پهن میکنم قبل اینکه بچه ها را برای غذا صدا بزنم مورچه‌ها ردیف میشن هیچکدوم از این راه کار ها هم فایده ندارد😓😓😓😓

  • بازدیدکننده

    یکی میگفت ریختن گچ جلوی لانه ی مورچه ها بسیار خوبه