سهام عدالت | سود سهام عدالت

جدیدترین اخبار واریز سود سهام عدالت | خبر خوش اول هفته ای برای سهام داران

جدیدترین جزئیات پرداخت سود سهام عدالت را در این گزارش از سایت ویکی گردی بخوانید.

سهام عدالت
ویکی گردی:

وزیر اقتصاد از اختصاص سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تا پایان سال خبر داد.سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. 

وقتی سود مجامع به موقع پرداخت شود دیگر پول در حساب شرکت‌ها باقی نمی‌ماند و ارزش پول سهامداران به میزان تورم نصف نمی‌شود؛ این اقدام رویکردی است که در نهایت به نفع مردم تمام خواهد شد.

خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان 

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی » امروز (جمعه) به الزام سازمان بورس به شرکت‌ها برای واریز سود مجامع حداکثر تا چهار ماه اشاره کرد ‌و افزود: اقدام سازمان بورس در الزام شرکت‌های بورسی برای اصلاح اساسنامه‌ قابل تحسین است؛ زیرا در این صورت شرکت‌های بورسی ملزم می‌شوند تا حداکثر چهار ماه سود مجامع را واریز کنند که این اتفاق به نفع مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از مردم از طریق بورس امرار معاش می‌کنند، واریز به هنگام سود مجامع برای سهامداران مفید بوده و همچنین باعث ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در بورس می‌شود

میرتاج‌الدینی همچنین گفت: فایده دیگر این اقدام آن است که سود سهامداران عدالت زودتر پرداخت می‌شود و این موضوع دیگر به پایان سال موکول نمی‌شود.

حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی به چهار ماه کاهش یافت

این نماینده مجلس با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا سود مجامع کمتر از یک ماه پرداخت می‌شود، گفت: وقتی سود مجامع به موقع پرداخت شود دیگر پول در حساب شرکت‌ها باقی نمی‌ماند و ارزش پول سهامداران به میزان تورم نصف نمی‌شود؛ این اقدام رویکردی است که در نهایت به نفع مردم تمام خواهد شد.

لازم به ذکر است که سازمان بورس در روزهای پایانی فروردین ماه در ابلاغیه‌ای اعلام کرد: با اصلاح اساسنامه ناشران ثبت شده نزد سازمان بورس، حداکثر زمان واریز سود نقدی شرکت‌های بورسی پس از تصمیم مجمع عمومی به چهار ماه کاهش یافت.

سود سهام عدالت 10 میلیونی

وزیر اقتصاد از اختصاص سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تا پایان سال خبر داد.

پوست هندوانه بخورید چون فایده داره 

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره سرانجام اختصاص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: میزان سهام عدالت تخصیصی به این افراد در دولت مورد تصویب قرار گرفت و به هیئت تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی ارسال شد؛ در آن هیئت دو ایراد به این مصوبه گرفته شد.

وی افزود: این ایراد در هفته‌های آینده در جلسات دولت مرتفع می‌شود و فرایند تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: تمامی این افراد تا پایان سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

حدود ۱۶ میلیون نفر از جاماندگان این سهام هستند که شرایط دریافت آن را دارند اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه ۱۴۰۱ و هم‌چنین اولویت‌بندی انجام‌شده، حدود ۳.۵ میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی مهرماه در این‌باره گفته بود طبق مصوبه دولت در فاز نخست به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند، سهام عدالت واگذار خواهد شد.

سهام قابل واگذاری سهام عدالت

طبق تصویب نامه هیات وزیران، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری، نسبت به واگذاری مستقیم سهام اقدام کند. مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

براین اساس، سازمان خصوصی سازی مکلف شد از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به انتقال سهام به کد سهامداری هر یک از مشمولین این تصویب نامه اقدام کند.

جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

خانم راضیه ذوالنوریان، مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در رابطه با مشمولان دریافت سهام عدالت مطرح کرد: در ارتباط با کسانی که جا مانده سهام عدالت هستند، به استناد مصوبه‌ای که هیات دولت تصویب کرد، شرایط برای ما فراهم شد که در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱، کسانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور، سه دهک اول درآمدی جامعه و ایثارگران هستند، سهام دار سهام عدالت شوند.

اما پس از ابلاغ این طرح در آذر اشکالاتی به آن  وارد شد که در همین زمینه آقای قربان زاده رئیس خصوصی سازی گفت: تخصیص سهام عدالت به جاماندگان در قانون بودجه  پیش‌بینی شده است البته پرتفوی این سهام به اصلاحیه نیاز دارد که متن اصلاحیه به دولت ارسال شده و بررسی آن در نوبت است. این اصلاحیه درمورد تغییر برخی شرکت‌ها در پرتفو است که باید در هیات دولت بررسی و تصویب شود.

خواص آب پنیر برای سلامتی و بدنسازی + طرز تهیه و عوارض

او در ادامه افزود: امید است این اطلاحیه به تصویب برسد که بلافاصله پس از ابلاغ اصلاحیه تخصیص سهام عدالت شروع می‌شود.

در نهایت چهار بهمن آقای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی با حضور در صحن مجلس گفت: در خصوص سهام عدالت، مصوبه دولت انجام شده، به زودی با تایید مجلس آن را هم نهایی می‌کنیم و مسئله‌ی عرضه سهام عدالت ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد هم خاتمه پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • زهرا هاشملو

    با عرض معذرت ..نمیخوام تلاش وفعالیت خبر نگاری شما رو زیر سوال ببرم اما نمیشه لطف کنین ودر مورد خبرهایی که نشر میدین دقت بیشتری کنین ؟ اکثر وعده هایی که در باره پرپول شدن حساب مردم میدین دروغ وکذب از کار درمیاد اینجوری دیگه نمیشه به شما اعتماد کرد با احترام ..