عرق | بوی عرق | رفع بوی بد عرق | عرق زیر بغل

چطور از بوی بد عرق خلاص بشیم؟ + فیلم روتین بهداشتی روزانه

در روزهای گرم، عرق کردن طبیعی است. اما بوی بد عرق همراه با لکه های خیس بر روی لباس می تواند بسیار خجالت آور و زننده باشد. این مطلب را بخوانید و به سادگی مانع ایجاد بوی بد عرق زیربغل شوید.

بوی عرق
ویکی گردی:

 بوی بد عرق همیشه دردسر ساز و خصوصاً برای اطرافیان بسیار نامطلوب است. برای جلوگیری از ایجاد بوی بد عرق زیر بغل راهکارهای ساده‌ای است که به ‌آسانی در برنامه روزانه تان می توانید مد نظر قرار دهید. بسیاری برای از بین بردن بوی بد بدن و بوی بد عرق زیربغل به مصرف انواع عطر و ادوکلن‌ روی می‌آورند؛ که ممکن است باعث بدتر شدن اوضاع شود.

در فیلم زیر نکات روتین روزانه برای جلوگیری از عرق زیربغل پیشنهاد داده شده است.

جهت تماشای  فیلم فیلتر شکن خودرا خاموش کنید

 

راهکار غذایی رفع بوی بد زیر بغل

برای خوشبو شدن عرق بدن خود بهتر است از رژیم غذایی کم شکر، کم‌چربی و بدون الکل پیروی کنید و سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید. زیرا هضم این غذاها برای بدن راحت‌تر بوده و از طرفی این مواد غذایی سالم سبب خروج سم از بدن نیز می‌شوند. سیر و پیاز هم کمتر مصرف کنید.

نکته: طبق تجربه، قورمه سبزی از جمله غذاهاییه که به خاطر وجود شنبلیله، بوی عرق را زیاد می کند.

کارهای روزانه برای جلوگیری از عرق کردن زیربغل:

 کاهش تعرق

        اسپری ضد تعریق شما را نجات می‌ دهد و با کاهش تعرق، بوی زیر بغل را کمتر کرده و از پوست حساس زیربغل محافظت و مراقبت می‌ کند.

اصلاح کمک می کند.

    از آنجاییکه موی زیر بغل بوی بد را در خود نگه می‌دارد و شرایطی ایده ‌آل برای رشد باکتری‌ ها ایجاد می کند، یکی از کارهای خوبی که می توانید بکنید، اصلاح موی زیربغل است.

روزانه حمام کنید

حمام روزانه در حفظ بهداشت و کمتر شدن بوی عرق کمک خواهد کرد. در صورتیکه به حمام دسترسی ندارید و یا امکان استحام برایتان فراهم نیست، با استفاده از دستمال های مرطوب هر چند وقت یک بار، زیربغلتان را تمیز کنید.

 فواید شگفت انگیز کیسه کشیدن در حمام

به پوست اجازه ی نفس کشیدن بدهید

    لباس ‌هایی بپوشید که از الیاف طبیعی مانند پشم، ابریشم یا پنبه تهیه شده اند. این مواد کمک می‌ کنند تا پوست شما نفس بکشد و عرق سریع تر از پوست شما تبخیر شود، در نتیجه احتمال ایجاد بوی بد زیربغل کاهش می‌ یابد.

 

    استفاده مجدد از مام زیربغل را فراموش نکنید

    این نکته شاید بدیهی باشد، ولی مطمئن شوید قبل از هر فعالیتی که ممکن است باعث تعرق شود، مثل ورزش کردن و یا استفاده از اتوبوس در اوج شلوغی، از دئودورانت دوباره استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • s

    سلام برای برطرف کردن بوی بدزیربغل زمه که داخل اسپند هست عطاری زیاد دارن بگیر ارد کن بعدداخل قوطی بریز بعداز حمام بیرون امدن زیربغل بزن تا حمام بعدی بو نمیده بعدبه مرور زمان بوی بعد از زیر بغل میره البته زیر بغل خیس کن بزن وبعدخشک میشه میریزه خودش به اندازه باید زد همین مقدار که دست خیس روی زمه بزنیوبعد بزنی زیر بغل کافیه