ماشین لباسشویی | فیلتر ماشین لباسشویی | شستن فیلتر ماشین لباسشویی

(ویدیو) آموزش تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه از بوی بد ماشین لباسشویی جلوگیری می کند سبب عملکرد بهتر ماشین لباسشویی نیز خواهد شد.

ویکی گردی:

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه از بوی بد ماشین لباسشویی جلوگیری می کند سبب عملکرد بهتر ماشین لباسشویی نیز خواهد شد. بسیاری از افراد متخصص در زمنیه تعمیر ماشین لباسشویی توصیه می کنند که در طول بازه های زمانی مختلف حتما فیلتر ماشین لباسشویی چک شود تا در صورت نیاز حتما تعویض شوند. در ادامه فیلم نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی را تماشا کنید.

همه ماشین لباسشویی ها مجهز به فیلتر خروجی آب هستند و محل نصب آن در قسمت پایین ماشین لباسشویی است. این فیلتر باید هر چند وقت یکبار بازدید و تمیز شوند، ممکن است در هنگام شستشو قطعه ای در این قسمت گیر کرده باشد، طبق مراحل زیر فیلتر را باز کرده و آن را تمیز نمایید.

چگونه متوجه شویم فیلتر ماشین لباسشویی کثیف است؟

بعضی از ماشین لباسشویی ها این قابلیت را دارند که در صورت تخلیه نشدن آب ارور داده و شما باید فیلتر خروجی را چک کنید.

  • نشتی آب
  • بو گرفتن ماشین لباسشویی
  • عملکرد نامناسب ماشین لباسشویی

مراحل تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

  1. قبل از تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی خاموش و حتما دوشاخه برق را از پریز بکشید.
  2. برای خیس نشدن اطراف ماشین لباسشویی یک ظرف برای خالی کردن آب لباسشویی و یک پارچه حوله ای هم زیر ماشین لباسشویی پهن کنید.
  3. شیرهای آب را کاملا ببندید.
  4. از قسمت پشت ماشین لباسشویی پیچ های آب گرم و آب سرد را باز کنید.مرحله دوم تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی
  5. به وسیله یک کلید یا کارت درپوش فیلتر را باز کنید.
  6. یک طرف مخزن تخلیه اضطراری ماشین لباسشویی را بیرون بکشید.
  7. درپوش اضطراری مخصوص تخلیه را باز کنید و صبر کنید تا تمام آب خارج و وارد ظرف شود.مرحله سوم تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی
  8. از قسمت ورودی آب، فیلتر ها را خارج کنید و به کمک سرکه سفید یا پاک کننده های سطوح آهکی شروع به تمیز کردن آنها کنید بدین نحو که برای مدتی فیلتر ها را در این مواد بخیسانید و بعد شستشو و خشک نمایید. دقت داشته باشید که در هنگام تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی به ورودی های آب صدمه ای وارد نکنید.

تمیز کردن چرک یقه پیراهن مردانه با روش های ساده و راحت

  1. هر نوع ماده یا کثیفی که در فیلتر باقی مانده است را به دقت بشویید و تمیز نمایید و بررسی کنید که چیزی بین پروانه کنار فیلتر باقی نمانده باشد.
  2. بعد از تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی و قبل از نصب مجدد آن از تمیز بودن فیلتر و محل نصب و اینکه هیچ شئ در آن قسمت گیر نکرده باشد، مطمئن شوید.مرحله چهارم تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی
  3. فیلتر ها را مجددا سر جای خود قرار دهید، اگر سرجای خود قرار نگیرند، مانع از عملکرد درست ماشین لباسشویی گردیده و آب نشتی خواهد داشت.
  4. شیرهای آب گرم و سرد را مجددا باز نمایید.
منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر