ظروف شیشه ای | درب ظروف شیشه ای | ترفند بازکردن در ظروف شیشه ای

درب ظروف شیشه ای مربا و ترشی رو اینجوری باز کن + ویدیو

همه ما در زندگی روزمره برایمان پیش آمده که با باز کردن درب ظروف شیشه ای مشکل داریم و از دیگران کمک می گیریم، این مطلب برای خود شماست.

باز کردن درب بطری
ویکی گردی:

همگی باز کردن در ظروف شیشه ای را با روش های مختلف بلدید، مثلا باز کردن درب ظروف شیشه ای با قاشق یا چاقو یا چکش، انگشتر و یا کلید، اما آیا میدانید بدون کمک گرفتن از این وسیله ها هم می توانید درب ظروف شیشه ای مثل رب، خیارشور، ترشی و مربا و .. که دچار خلا هستند و باز نمی شوند را باز کنید؟ در این مطلب یک ترفند فوق العاده ساده و کاربردی به شما یاد می دهیم که چطور در این ظرف ها را فقط با دو دست خودتون باز کنید.

 پختن تخم مرغ به روشی که تا حالا ندیدی + فیلم

مطابق ویدیو انگشتان دو دستتان را در هم حلقه کنید و انتهای کف دست را در دو طرف درب بطری قرار داده و فشار دهید.

به همین سادگی هوای شیشه خارج شده و حالا به سادگی می توانید در شیشه را باز کنید.

روش مهم و کاربردی و ساده ما همان روش بالا بود که در ویدیو دیدید.

اما چند روش متداول بین همه هم وجود دارد که آنها را هم برایتان مینویسم که شاید به کارتون بیاید.

 ۳ روش متداول باز کردن در ظرفهای شیشه ای مثل ترشی و مربا

۱- چند ضربه با ته قاشق محکم روی درشیشه بزنید؛ تا هوای شیشه خارج شود. حالا درب شیشه را با یک دستمال خشک و نخی بچرخانید. دستمال باعث می‌شود دست شما سُر نخورد و در راحت‌ تر باز شود.

۲- درشیشه را به مدت حداقل ۲۰ ثانیه زیر آب گرم بگیرید. دقت کنید خودِ شیشه را زیر آب گرم نگیرید، برای اینکه تنها در شیشه منبسط شود و شیشه باز شود. هرچه آب گرم‌تر باشد سریع‌تر شیشه باز می‌شود. بعد از ۲۰ ثانیه سریعاً درب شیشه را با یک دستمال خشک و نخی بچرخانید.

۳- اگر دو روش بالا برای باز کردن درب شیشه شما جواب نداده است، این راه حتماً جواب می‌دهد. احتمالاً هوای شیشه مربا یا ترشی شما هنوز خارج نشده، شما به یک جسم تیز یا سر نازک، اما محکم مثل چاقو یا ته قاشق نیاز دارید. آن را زیر در شیشه مربا خود بیندازید و دست خود را ۹۰ درجه بچرخانید. یا با سر چاقو درب شیشه را محکم به بالا فشار دهید. معمولاً اگر خوب اینکار را انجام دهید یک صدای خالی شدن هوا از شیشه شنیده می‌شود. و شما می‌توانید به راحتی درب شیشه خود را باز کنید.

کاربردهای باورنکردنی پوست لیمو + عکس

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

روش توضیح داده شده در ویدیو را تست کنید و نظراتتان را بنویسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • محمد یاسین

    فکرشم نمیکردم اینقد راحت باشه،، دمت گرم