شیر زعغران | طرز تهیه شیر زعفران

فواید فوق العاده خوردن شیر زعفران قبل از خواب + طرز تهیه

میدونستی با شیر و زعفران میشه یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و مقوی درست کرد؟

شیر زعفران
ویکی گردی:

اگه تا حالا شیر زعفران نخوردی باید بگم این مطلب مخصوص شماست. نوشیدنی خوشمزه و مهم تر از آن بسیار مقوی و مفید. همانطور که از اسم آن معلوم است، نوشیدنی شیر زعفران از شیر + زعفران تشکیل شده است، گاهی اوقات بعضی افراد به این نوشیدنی مقوی بادام خرد شده، هل، خرما و … اضافه می کنند. در ادامه این مطلب خواص شیر زعفران را بررسی می کنیم.

خواص نوشیدنی شیر زعفران

۱. کمک به گوارش

سوء هاضمه در دوران بارداری، مشکلی رایج است. اگر شیر و زعفران بنوشید، اسیدیته دستگاه گوارش رفع می‌شود.

۲. خواب بهتر

زعفران رامی‌توان به عنوان آرام‌بخش به کار برد. زنان باردار معمولا به بی‌خوابی دچار می‌شوند. بنابراین قبل از خواب، یک لیوان شیر با زعفران بنوشید. مطمئنا خواب شما بهتر خواهد شد.

۳. حرکت جنین

اگر می‌خواهید تکان خوردن جنین در رحم خود را حس کنید، به طور منظم شیر و زعفران بنوشید. اما توصیه می شود که از خوردن بیش از حد آن پرهیز کنید.

 ۴. تسکین درد

زعفران خواص ضد اسپاسم دارد که به کاهش درد مفاصل، کمر و شکم کمک می‌کند. زعفران می‌تواند به افزایش تولید شیر نیز کمک کند. بنابراین، نوشیدن شیر و زعفران در دوران بارداری، خواص زیادی برای شما دارد.

۵. رفع بی‌خوابی

مطالعات متعدد اثبات کرده‌اند که زعفران می‌تواند برای درمان بی‌خوابی به کار رود. یک مطالعه دیگر نشان داد که زعفران در رفع استرس بسیار مفید است. مطالعات دیگر که بر موش‌ها انجام شد دریافتند که کروسین موجود در زعفران در بهبود حرکت تند چشم در خواب مفید است. یک مسئله مهم دیگر این است که این ترکیبات، هیچ عوارض جانبی (مانند برگشتن وضعیت بی‌خوابی به حالت قبل پس از توقف درمان) پس از خواب ندارند.

تاثیرات مواد شویده بر جوانی پوست + توضیحات

۶. افزایش حافظه

ترکیب قوی کروسین موجود در زعفران، باعث بهبود تمرکز و افزایش حافظه می‌شود. برای بهره‌مند شدن از حداکثر خواص، به جای اضافه کردن زعفران به غذا، بهتر است به طور منظم شیر و زعفران بخورید.

۷. رفع دردهای شکمی در دوران قاعدگی

این خاصیت مختص زنان است. زعفران دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی است. زمانی که به دردهای شکمی، دردهای قاعدگی و خونریزی شدید دچار می‌شوید، یک لیوان شیر و زعفران به تسکین درد شما کمک می‌کند.

زعفران به عنوان یک گیاه قاعده آور شناخته می شود.ثابت شده است که زعفران سبب آرامش در عضلات صاف (نوعی عضله که رحم از آن ساخته شده است.) می شود.از آنجا که گرفتگی های پریودی هنگام انقباض عضلات رحم اتفاق می افتد،زعفران با آرامش بخشیدن به این عضلات می تواند از درد پریود جلوگیری کند.

 

 8. رفع افسردگی

کاروتنوئیدها و ویتامین B موجود در زعفران در مبارزه با افسردگی به شما کمک می‌کنند. این مواد، سطح سروتونین و دیگر مواد شیمیایی در مغز را افزایش می‌دهند. بنابراین، اگر علائم افسردگی را در خود می‌بینید، یکی از راه‌های مبارزه با آن نوشیدن منظم یک لیوان شیر و زعفران است.

۹. تقویت قلب

کروستین، ترکیبی است که خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب زعفران را به آن نسبت می‌دهند. مطالعات بسیاری این را اثبات کرده‌اند و نشان می‌دهند که کروستین می‌تواند قلب را تقویت کند زیرا به کاهش سطح کلسترول خون کمک کرده و از بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. بنابراین، شیر و زعفران یکی از نوشیدنی‌هایی است که بدن را از خطر کلسترول بالا رها می‌کند.

۱۰. درمان سرطان

زعفران به درمان سرطان نیز کمک می‌کند زیرا دارای ترکیبات کروسین و سافرانال است که به ضد سرطان بودن شهرت دارند. جلوگیری از رشد تومر، داشتن عملکردی شبیه به تعدیل کننده سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر سرطان، فوایدی است که از نوشیدن شیر و زعفران نصیب شما می‌شود.

این خوراکی ها را با معده خالی هرگز نخورید! + عکس

 ۱۱. رفع درد آرتریت

این مورد نیز به خواص ضد التهابی زعفران مربوط است. خوردن  منظم شیر و زعفران  به خلاص شدن بافت‌های بدن از اسید لاکتیک کمک کرده و از این طریق، درد ناشی از التهاب و آرتریت را کاهش می‌دهد.

 

۱۲. تقویت سیستم ایمنی

زعفران می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند زیرا دارای مواد مغذی سالم است. برای داشتن بدنی سالم‌تر می‌توانید قبل از خواب، یک لیوان شیر و زعفران بنوشید.

۱۳. کنترل فشار خون

ماده شیمیایی مهم کروستین که در زعفران موجود است به حفظ فشار خون طبیعی بدن کمک می‌کند زیرا باعث جریان آرام خون می‌شود. به هر حال، زعفران را به میزان خیلی زیاد مصرف نکنید. مصرف یک فنجان شیر گرم با ۲-۳ پر زعفران، به صورت یک بار در روز، می تواند به کنترل فشار خون کمک کند.

۱۴. درمانی برای سرفه و سرماخوردگی

برای درمان گلودرد و سرماخوردگی، مخصوصا در زمستان، شیر و زعفران بهترین گزینه است. یکی از فواید شیر، پروتئین بالاست که با خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی زعفران ترکیب می‌شود و تاثیری عالی بر درمان آنفولانزا دارد.

خوب، این موارد، خواص نوشیدن شیر و زعفران برای سلامتی هستند که می‌توانید با مصرف درست، از آن‌ها بهره‌مند شوید.

مواد لازم شیر زعفران :

  • ۳ فنجان شیر پر چرب
  • ۱/۴ قاشق چای خوری زعفران
  • ۳ قاشق چای خوری شکر
  • ۱ قاشق غذا خوری پودر بادام (اختیاری)
  • ۱/۴ قاشق چای خوری پودر هل (اختیاری)

1.اضافه کردن شیر و زعفران

در اولین اقدام برای نوشیدنی شیر زعفران ، شیر را درون کتری ریخته و زعفران را نیز اضافه کنید، بعد از چند لحظه در صورتی که دوست دارید پودر بادام و هل را اضافه کنید.

فواید عجیب و حیرت انگیز نیش زنبور که هرگز نمی دانستید!

2.به جوش آوردن شیر

صبر کنید تا شیر زعفران ما به جوش آید ، به جوش آمدن شیر می توانید حدود ۱۰ دقیقه طول بکشد.

3.تزیین شیر زعفران

نوش جان! شیر زعفران ما آماده است. در انتها نیز می توانید چند ریشه زعفران برای تزیین روی نوشیدنی بگزارید، هم چنین می توانید مقداری پودر بادام نیز روی آن بریزید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر