شرایط وام فرزند آوری تغییر کرد

تغییر شرایط وام فرزند آوری | وام نوزادان چقدر است؟

بانک مرکزی بخشنامه دستورالعمل شرایط وام فرزندآوری را جهت اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. براساس این دستورالعمل شرایط وام فرزندآوری آوری تغییر کرده است.

وام فرزند آوری
ویکی گردی:

شرایط وام فرزندآوری تغییر کرده است. بانک مرکزی در بخشنامه‌ای «دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری» را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. براساس این دستورالعمل اقساط و شرایط وام فرزند آوری با دوره تنفس شش ماهه آغاز می‌شود.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، بر این اساس برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان، در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌گردد.

بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه‌ای به منظور ثبت‌نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ایجاد کند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به شرح زیر دریافت می‌کنند:

به ازای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال

به ازای فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال

به ازای فرزند سوم ۶۰۰ میلیون ریال

به ازای فرزند چهارم ۸۰۰ میلیون ریال

 به ازای فرزند پنج به بعد ۱.۰۰۰ میلیون ریال

در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیش‌تر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌شود.

متقاضیان می توانند برای ثبت‌نام به سامانه تسهیلات یاد شده به آدرس https://ve.cbi.ir/VC/DefaultVC.aspx مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر