حقوق بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قطعی شد | واریز 900 هزارتومان اضافی به افزایش حقوق بازنشستگان

نماینده مردم فردوس در مجلس یازدهم در تذکری به دولت، گفت: انتظار می رود که در سال جاری به بحث معیشت کارکنان دولت به ویژه بازنشستگان توجه جدی شود؛ بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی حقوق هستند.

افزایش حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

حقوق بازنشستگان افزایش یافت؟ دولت بالاخره تسلیم شد و افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد. حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش پیدا کرد. خبرها حاکی از این است که میزان در نظر گرفته شده برای افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت ۲۰ درصد در سال آینده است.

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قطعی شد 

بنا بر بند ۶ تصویب‌نامه هیات وزیران پس از اعمال افزایش‌های موضوع بندهای ۱ تا ۵ همین تصویب‌نامه، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، با اعمال امتیازات جزء (۱) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری (مصوب ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ) نباید از مبلغ هفتاد و نه میلیون و دویست و هفتاد هزار و هشتصد (۷۹.۲۷۰.۸۰۰) ریال کمتر شود و در صورت نرسیدن مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی افراد موصوف به رقم مذکور، مابه التفاوت آن تا مبلغ (۷۹.۲۷۰.۸۰۰) ریال با عنوان «تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۲» در احکام درج می‌شود. این میزان ثابت نبوده و با هر گونه تغییر در حکم کارگزینی مشمولین، مجددا محاسبه می‌شود.

نماینده مردم فردوس در مجلس یازدهم در تذکری به دولت، گفت: انتظار می رود که در سال جاری به بحث معیشت کارکنان دولت به ویژه بازنشستگان توجه جدی شود؛ بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی حقوق هستند.

 

مجید نصیرائی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی از مردم برای حضور پرشکوه در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد و در تذکری به مسئولان جهاد کشاورزی به ویژه سازمان تعاون روستایی، گفت: انتظار داریم نسبت به پرداخت بهای زعفران به زعفران کاران اقدام عاجل شود و تبعیض و ظلمی که در حق آن ها در هفته های اخیر انجام شده را برطرف کنید.

وی در تذکری به دولت، افزود: انتظار می رود که در سال جاری به بحث معیشت کارکنان دولت به ویژه بازنشستگان توجه جدی شود؛ بازنشستگان منتظر اجرای همسان سازی حقوق هستند و با توجه به اینکه ماموریت مجلس مسئله معیشت اقشار مختلف جامعه به ویژه ضعیف است می طلبد دولت به این موضوع بپردازد.

بازنشستگان به مناسبت عید فطر حقوق می گیرند؟

به گزارش منیبان،  رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: چیزی که ما می‌دانیم و در مذاکراتِ غیر رسمی به آن رسیدیم این است که هم ۲۵درصد اعمال خواهد شد و هم موضوع حق عائله‌مندی بازنگری خواهد شد. فکر می‌کنم احکام بازنشستگان در اردیبهشت ماه نهایی شود.حقوق بازنشستگان مسئله پر چالش همه دولت ها بوده است . مقدار دریافتی حقوق بازنشستگان همیشه موجب نارضایتی قشر عظیمی از بازنشستگان است زیرا بازنشستگان بر این اعتقادند که مبلغ حقو بسیار ناچیز است . تعیین میزان حقوق بازنشستگان در اواخر هر سال با تنش همراه است. طبق نظر کارشناسان حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود. جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در جلسه‌ی ماهانه اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از افزایش ۲۷درصدیِ دستمزدِ کارگران گفت: این مصوبه نه بر قانون پایبند است و نه حتی اصول انسانی؛ کدام اصول انسانی، شرافتمندترین افراد را از داشتنِ حداقل حقوقی که یک زندگی شرافتمندانه را برایشان تضمین کند منع می‌کند؟!وی ادامه داد: همانطور که گفتم این تصمیم فاقد وجاهت قانونی است؛ ماده ۴۱ قانون کار، شورایعالی کار را ملزم می‌کند که دستمزد را مطابق با نرخ تورم رسمی و سبد هزینه‌های زندگی تعیین کند اما ۲۷درصد با هیچ کدام از اینها مطابقت ندارد.

کنترل تورم بعید به نظر می‌رسد. چراکه دولت برای تأمین بودجه نیازمندِ فروش ارز است و ارز فروشی یعنی گرفتنِ مالیات از جیب کارگران و بازنشستگان. دولت اگر مصوبه‌ی افزایش ۲۷درصدی را لغو کند درواقع به خود کمک کرده است. اگر نتواند تورم را کنترل کند و حقوق کارگران را ترمیم نکند، شاهد گسترش اعتراضات کارگران و بازنشستگان در سطح کشور خواهیم بود.صادقی در ادامه به افزایش ۲۵درصدی حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: موضوع ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی را پیگیری کردیم. مطابق اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم سازمان تامین اجتماعی نظر مثبتی برای پرداختِ ۲۵درصد دارد اما در مورد نحوه‌ی پرداختِ این ۲۵درصد اطلاعاتی نداریم. هنوز مشخص نیست این ۲۵درصد بعد از افزایش حقوق اعمال می‌شود و یا قبل از آن. نمایندگان کانون در حال توافق بر سر این موضوع هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • ناشناس

    تورم صددرصد اضافه حقوق ۲۰ درصد لعنت به این زندگی