بوی بد دهان | درمان بوی بد دهان | بوی بد دهان در صبح | رفع بوی بد دهان

چرا اول صبح دهن بوی بد میده؟ + روش درمان

دلیل های زیادی برای بوی بد دهان وجود دارد که در ادامه بهش می پردازیم و را حل هایی برای رفع بوی دهان رو بهتون آموزش میدیم.

بوی بد دهان
ویکی گردی:

دلیل و وش رفع بوی بد دهان در صبح را در ادامه بخوانید. ترشح بزاق حین خواب تا حد زیادی کاهش یافته و به همین دلیل سطح داخلی دهان خشک می شود. خشکی دهان اصلی ترین دلیل ایجاد بوی بد دهان در صبح می باشد. یکی از وظایف بزاق دهان، از بین بردن باکتری های موجود در دهان می باشد، با کاهش ترشح بزاق، باکتری ها به راحتی فرصت تکثیر شدن پیدا کرده و در نتیجه این پروسه بوی بد دهان ایجاد می شود. علاوه بر آن، رژیم غذایی نامناسب نیز می تواند در تولید آنزیم های بزاق دهان اختلال ایجاد کرده و باعث ایجاد بوی بد دهان در صبح شود.

  • سبک زندگی ناسالم، مانند سیگار کشیدن و مصرف دخانیات یا الکل از دیگر عواملی است که در بوی بد دهان در صبح تاثیر زیادی دارد.
  • عامل دیگری که در بوی بد دهان دهان نقش دارد، بقایای مواد غذایی لا به لای دندان ها می باشد.
  • یکی دیگر از عوامل مهمی که باعث بوی بد دهان می شود، اختلالت گوارشی مانند رفلاکس معده می باشد. چنین مشکلاتی به دلیل آنزیم های موجود در اسید معده می توانند باعث ایجاد بوی دهان شوند.
  • همچنین مصرف برخی داروهای خوراکی نیز می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد بوی بد دهان داشته باشد.

رفع بوی بد دهان در صبح

بوی بد دهان در صبح می تواند با استفاده از روش های متفاوتی از بین برود. برخی از روش های از رفع بوی بد دهان در صبح را در ادامه خواهید خواند.

مسواک بزنید

یکی از بهترین روش های از بین بردن نفس صبحگاهی بدبو مسواک زدن است. حداقل دو نوبت در روز، پیش از خواب و بعد از بیدار شدن، دندان های خود را مسوک بزنید. برای مسواک زدن دندان ها پس از اعمال مقادیر مناسب خمیردندان روی مسواک، به آرامی تمامی دندان ها را مسواک بزنید. هر دو طرف دندان های جلویی و عقبی و مابین دندان ها باید به خوبی مسواک شوند تا بقایای مواد غذایی لا به لای آن ها شسته شود. علاوه بر آن باید با قسمت زبان شوی مسواک خود، زبان را نیز کاملا بشویید. فراموش نکنید مسواک زدن دندان ها بلافاصله پس از غذا خوردن می تواند به دندان ها آسیب بزند، بنابراین مسواک زدن را به مدتی پس از غذا خوردن موکول کنید.

نخ دندان بکشید

نخ دندان کشیدن می تواند بقایای غذایی که با مسواک زدن نمی توان آن ها را از بین برد، پاک کند. پس از هر بار مسواک زدن باید دندان های خود را نخ دندان بکشید.

از دهانشویه استفاده کنید

دهانشویه ها انواع مختلفی دارند، برخی از آن ها حاوی مقادیری الکل هستند که می توان از آن ها چند بار در طول روز استفاده کرد. برخی دیگر از دهانشویه ها مصرف درمانی دارند و در فواصل معینی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع دهانشویه ها حاوی فلوراید هستند که باعث افزایش استحکام دندان ها می شود. علاوه بر آن، دهانشویه ها حاوی مواد آنتی باکتریال هستند که از رشد و تکثیر باکتری های عامل بوی بد دهان جلوگیری می کنند.

سوالات متداول علت بوی بد دهان در صبح و روش های درمان آن

1-آیا با استفاده مواد خانگی می توان بوی بد دهان را از بین برد؟

استفاده از برخی روش های خانگی از بین برنده ی بوی دهان می تواند در مواردی موثر واقع شود. به عنوان مثال استفاده از محلول سرکه سیب و آب به عنوان دهانشویه می تواند به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریالی در از بین رفتن بوی بد دهان در صبح تاثیر داشته باشد.

2-آیا جویدن آدامس می تواند در از بین رفتن بوی بدن دهان در صبح تاثیر داشته باشد؟

قرار دادن آدامس در دهان در شب یا حین خواب می تواند برای دهان و گوارش مضر باشد؛ با این حال جویدن آدامس های بدون قند در طول روز می تواند برای بهبود عملکرد غدد بزاقی دهان و جلوگیری از خشکی و بوی بد دهان موثر باشد.

3-چگونه علت بوی بد دهان خود را متوجه شویم؟

مهم ترین قدم برای رفع بوی بد دهان، یافتن علت آن می باشد. بهترین راه برای یافتن علت بوی بد دهان مراجعه به یک دندانپزشک می باشد، در اغلب موارد بوی بد دهان مربوط به مشکلات دهان و دندان است که با مراجعه به دندانپزشک قابل درمان است. در بعضی موارد به علت مشکلات سینوس و یا مشکلات گوارشی ممکن است بوی بد دهان وجود داشته باشد که در این موارد باید به متخصص گوش و حلق و بینی و متخصص گوارش مراجعه نمود .

4-در صورتی که بوی بد دهان در صبح به دلیل مشکلات گوارشی بود، چه کنیم؟

بیماری هایی مانند رفلاکس معده و دیگر بیماری های گوارشی می توانند باعث ایجاد بوی بد در دهان شوند، این مشکلات در اغلب موارد با مصرف دارو به راحتی قابل رفع هستند. برای درمان این بیماری ها باید به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

منبع: دکتر جمیلیان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر