گیاهان آپارتمانی | دفع آفت از گیاهان آپارتمانی | خوشرنگ شدن برگ گیاهان آپارتمانی

فواید شگفت انگیز سرکه برای گیاهان آپارتمانی | روش های رفع آفات گیاهان آپارتمانی

در این مطلب ترفند خونشرنگ شدن برگ گیاهان آپارتمانی را به شما آموزش می دهیم

InShot_20230420_094450481
ویکی گردی:

برای نگهداری گیاهان آپارتمانی لازم است چند ترفند ساده برای آبیاری ، نور و کوددهی بلد باشید تا همیشه گیاهان آپارتمانی زیبایی داشته باشید. در این مطلب یک ترفند ساده به شما آموزش می دهیم که گیاهان آپارتمانی سبز و خوشرنگی داشته باشید

همانطور که میدانید کود آهن، گیاه را سبز تر و خوشرنگ تر می کند و کمبود آن باعث زرد شدن برگ می شود. اما کمبود آهن همیشه فقط به خاطر مواد غذایی خاک نیست.گاهی اوقات ممکن است خاک گیاه غنی باشد اما گیاه نتواند آهن را جذب کند.

چجوری جلوی زرد شدن برگ زامیفولیا رو بگیرم؟ + فیلم

برای اینکه مواد غذایی خاک جذب گیاه شود باید به صورت محلول در بیاید. در واقع ریشه نمی تواند مواد غذایی مورد نیازش را از خاک خشک دریافت کند.

حال این سوال پیش می آید که با چه آبی خاک را آبیاری کنیم؟

کیفیت آب تاثیر زیادی روی جذب عناصر و رنگ برگ ها دارد. مناطقی که آبشان کمی اسیدی است آهن راختتر جذب گیاه می شود.

در ایران به جز سه استان شمالی بقیه استان ها آب قلیایی دارند و درصد کربنات کلسیم بالا است و به همین دلیل آهن به راحتی جذب نمی شود.

برای حل این مشکل مقداری سرکه ترجیحا به نسبت 1 به 3 در آب حل کنید و به گیاهتان بدهید. این کار باعث اسیدی شدن خاک و در نتیجه جذب آهن توسط گیاه میشه و برگ ها سبزتر و سرحال تر خواهند بود.

به دلیل اینکه سرکه سفید در مقادیر بسیار بالایی اسیدی است، بهترین غذای اسیدی برای گیاه می باشد. یک قاشق سوپخوری سرکه را با یک گالن آب مخلوط کرده و فصلی یکبار از این ترکیب استفاده کنید تا به گل های رز و گل های ادریسی خود غذا دهید. بسیار مهم است که ابتدا PH خاک خود را اندازه گرفته و میزان اسیدی یا بازی بودن آن را بررسی کنید، چرا که میزان PH گیاه نباید بیش از حد کم باشد.

ترفندهای مراقبت از گل زامیفولیا | روش درمان آفات گیاه زامیفولیا

با سرکه آفات را دور نگهدارید

این دنیا پر از حشرات است و هیچ کس این را بیشتر از باغبانانی که در هر فصل نگران حشرات گرسنه هستند، نمی داند. محلول تهیه شده از نسبت های مساوی آب و سرکه سیب، یک ماده بازدارنده شیمیایی آزاد و طبیعی است که بسیاری از باغداران ارگانیک برای جلوگیری از آفت زدگی استفاده می کنند. آنزیم های استاتیک موجود در سرکه سیب، دفع مورچه ها، کفش دوزک ها و سایر حشرات کوچک را برای انسان و گیاهان بی ضرر می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام منظور از یک گالن چند لیتر است ممنون از لطف شما

  • فرنام

    درود بر شما
    بهترین کار استفاده از نظر کارشناسها است، اصل مطلب که بررسی و کنترل پی اچ خاک درج شده، کاملا درست است ولی افزودن هر ماده ی شیمیایی، حتی سرکه‌، احتمال آسیب به گیاهان را افزایش میدهد، بخصوص وقتی این تجویز برای خاک گلدانها باشد که کنترل پی اچ در یک بستر محدود، بسیار سخت تر است. برای افزایش میزان دریافت املاح حتما و قطعا باید از هیومیک اسید و طبق دستور، استفاده شود.
    در ضمن، کفشدوزک آفت نبوده بلکه قاتل شته ها است.

  • سیروس

    سلام
    ممنون زحمت کشیدی اما سه تا نکته مبهم داره
    اول سه تا استان کدامند من از کجا بدونم شهر من جزو سه استان نیست که سرکه ندهم؟
    دوم اینکه یک جا میگوید سرکه یک به سه ویک جا میگوید یک قاشق سوپ خوری که چند قطره است در یک گالن اب
    یعنی اثری داره
    سوم گالن چهار لیتریه سه لیتری . بیست لیتری ...درایرام مقایس گالن با کشورهای دیگه فرق داره .ما گالن را ظرف پلاستیکی میگویم که همه مدل داره.
    اما یک قاشق سوپخوری دیگه😁

  • ناشناش

    میشه phرا توضیح بدید وما که در خانه هستیم چگونه انجام دهیم ممنون از راهکارهای شما