دعا | دعا رفع بیکاری | دعای شاغل شدن

دعای رفع سریع بیکاری | ذکر رفع بیکاری و شاغل شدن با دعاهای مخصوص

اذکار و دعاهایی جهت رفع بیکاری و نجات خانواده از مشکلات اقتصادی و معیشتی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها به خداوند متعال متوسل شده و نیاز خود را خواست.

دعای رفع بیکاری
ویکی گردی:

برخی از دعا ها وجود دارند که توسط قرآن و پشوایان دینی برای پیدا کردن شغل مناسب به مردم توصیه شده اند. در این بخش از دین و مذهب ویکی گردی دعا های سریع الاجابه برای گشایش فوری در پیدا کردن کار و حاجت روایی ارائه کرده ایم. در این بخش با دعا رفع بیکاری با ما همراه باشید.

استغفار و حقیقت توبه، بهترین ذکر رفع بیکاری

شخصی از آیة الله بهجت (ره) پرسید:دست به هر شغلی می زنم، ناکام می شوم؛ برای بهبودی درآمد و زیاد شدن روزی چه کنم؟

توبه و استغفار همان طلب آمرزش است؛ به هر ترتیب ما انسان هستیم و در معرض گناه، خطا و اشتباه هستیم و خداوند راه بازگشت را در هر لحظه ای برای ما باز کرده است و همواره امید به رحمت و بخشش خدا هست.

متن و فضیلت سوره یس | چرا برای اهل قبور یاسین می خوانیم؟

خداوند متعال در سوره نساء می فرماید:«وَ مَنْ یعْمَلْ سُوءاً أَوْ یظْلِمْ نَفْسَهُ ثُمَّ یسْتَغْفِرِ اللَّهَ یجِدِ اللَّهَ غَفُوراً رَحیما» ؛ «و هر کس کار بدی کند، یا بر خویشتن ستم ورزد، سپس از خدا آمرزش بخواهد، خدا را آمرزنده مهربان خواهد یافت.»

همچنین خداوند از استغفار به عنوان یک خصیصه مثبت یاد می کند و می فرماید:«وَ الَّذینَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَکرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَ مَنْ یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللَّهُ وَ لَمْ یصِرُّوا عَلی ما فَعَلُوا

وَ هُمْ یعْلَمُونَ»؛

«و آنان که چون کار زشتی کنند، یا بر خود ستم روا دارند، خدا را به یاد می آورند و برای گناهانشان آمرزش می خواهند و چه کسی جز خدا گناهان را می آمرزد؟ و بر آنچه مرتکب شده اند، با آن که می دانند که گناه است، پافشاری نمی کنند.»

و در روایات فرموده اند که استغفار بهترین و برترین دعا است و تا می توانید استغفار کنید.

در روایتی رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در سخن زیبایی می فرمایند:من کثر همومه فلیکثر من الاستغفار؛ هر کس غم و غصه اش زیاد است، باید زیاد استغفار کند. بحارالانوار، ج 90، ص 283

و نیز در عبارت دیگری میدان تاثیر استغفار را گسترده تر معرفی کرده و فرموده اند:علیک بالاستغفار فانه المنجاه. بر تو باد به استغفار و عذرخواهی از خداوند که استغفار نجات دهنده انسان از مشکلات و سختی ها است. بحارالانوار، ج 90، ص 283

امام علی (ع) می فرماید:«عجبت لمن یقنط ومعه الاستغفار» ؛ «من تعجب می کنم از کسی که ناامید می گردد و حال آن که می تواند آمرزش بخواهد.

نیازی به استغفار، احساس نمی شود

متاسفانه در جامعه امروزی این احساس معنوی مهم در میان مردم بسیار کم رنگ شده است. مانند گذشته در فرهنگ و زندگی روزمره و محافل دعا و استغفار رونق آنچنانی ندارند. بیشتر گرفتاریها و مشکلات انسانها به دلیل گناه ایجاد شده است چرا که به کار نگرفتن نعمت های خداوند در مسیری که او می پسندد و صرف کردن آن ها در معصیت خداوند نشانه کفران نعمت ها است.

دعای حرز امام جواد (ع) و خواص و فواید آن + متن

"بعضی از ما آدم ها به دلیل برداشت سطحی ای که از استغفار داریم، احساس نیاز چندانی به استغفار در خود نمی بینیم و تصور می کنیم استغفار فقط برای وضعیتی است که انسان گناهان سنگینی انجام داده و بسیار آلوده شده است، در حالی که پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله) در مورد خودشان می فرمایند:«هر روز بر روی قلبم غبار می نشیند، تا اینکه روزی صد مرتبه استغفار می کنم؛ اِنّه لَیُغَانُ عَلَی قَلْبِی حَتَّی أَسْتَغْفِرُ فِی الْیَوْمِ مِائَةَ مَرَّه» (مستدرک الوسائل/5/320/ح5978). البته باید توجه داشت که این غبار ناشی از غفلت یا گناه نیست بلکه محاسباتی است که پیامبر اکرم (ص) در مراتب بالای خود دارند.

اگر کسی در وجود خود نیاز به استغفار را احساس نکند به طور یقین مشکلی وجود دارد. اگر این شخص، انسان خوبی باشد، دچار عُجب است و اگر شخص بدی است دچار قساوت قلب است، به اندازه که مورد غضب خداوند قرار گرفته است.

به نقل از بیانات حجت الاسلام پناهیان،در حقیقت اگر فردی احساس نیاز به استغفار نداشته باشد، بوی تکبر از او به مشام می رسد.

خداوند در آیه 5 سوره منافقون درباره برخی از این افراد که وضعیت شان خیلی خراب تر است چنین می فرماید:وَ إِذا قیلَ لَهُمْ تَعالَوْا یَسْتَغْفِرْ لَکُمْ رَسُولُ اللَّهِ لَوَّوْا رُؤُسَهُمْ وَ رَأَیْتَهُمْ یَصُدُّونَ وَ هُمْ مُسْتَکْبِرُون؛ و چون به آنان گویند:بیایید تا پیامبر خدا برای شما آمرزش بخواهد، از روی کبر و غرور سرهای خود را بر می گردانند، و آنان را می بینی که متکبرانه از حق روی می گردانند.

چگونه احساس نیاز به استغفار را با دعا و ذکر رفع بیکاری در دل خود زنده کنیم؟

باید استغفار را همیشه یک امر جاری بدانیم و به هر وسیله ای احساس استغفار را در خودمان زنده کنیم. به نقل از بیانات حجت الاسلام پناهیان، برخی از عناصری که احساس نیاز به استغفار را در وجود انسان ایجاد می کنند عبارتند از:

  •     مذمت کردن خود به خاطر وضعیتی که در آن هستیم
  •     احساس پشیمانی از گناه و یا از فاصله ای که با خدا داریم
  •     غم تنهایی و مهجوری از خدا و اولیاء الله
  •     احساس تنفر از گناه و یا وضع بدی که داریم

    تمنای وضع بهتر داشتن

این ها در حالی است که خداوند متعال دو پناهگاه محکم در این امّت گذاشته است، یکی وجود پیامبر خود که رحمه للعالمین است و هم اکنون در دل مؤمنین وجود دارد و دیگری استغفار. تا زمانی که امّت توبه و استغفار دارد، بلاهای عمومی که بر مردم در گذشته نازل می شد، در این امت نازل نمی شود.

دعاهایی برای رفع مشکل بیکاری

1:هر کسی که بیکار باشد و معطل باشد و هیچ کار از دست او بر نیاید روز پنجشنبه اول ماه روزه بدارد (اولین روز پنج شنبه ماه قمری) شب جمعه وقت خواب این آیات را بخواند، بعد از افطار هم بخواند.بعد از نماز خفتن(نماز عشا) هم بخواندو در جامه خواب هم بخواند.

دعای فرج امام زمان (عج) + متن و ترجمه

و سپس هنگام خواب صد مرتبه لا اله الا الله، صد مرتبه الله اکبر،صد مرتبه سبحان الله، صد مرتبه استغفرالله و صد مرتبه صلوات فرستاده و بخواب رود، در روز جمعه بعد از نماز صبح بنویسد این هفت آیه زیر را در کاغذی و سپس نیت کند بر هیچ کسی که ظلم نکند و آنچه راستی و حق باشد را بیان کند و سپس این آیه نوشته شده را در بیرون سرای بالای در بیاویزد. در همان هفته مقصودش حاصل شود.

سوره یوسف از آیه 50 تا 56:

وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ فَلَمَّا جَاءهُ الرَّسُولُ قَالَ ارْجِعْ إِلَی رَبِّکَ فَاسْأَلْهُ مَا بَالُ النِّسْوَهِ اللاَّتِی قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ إِنَّ رَبِّی بِکَیْدِهِنَّ عَلِیمٌ (50) قَالَ مَا خَطْبُکُنَّ إِذْ رَاوَدتُّنَّ یُوسُفَ عَن نَّفْسِهِ قُلْنَ حَاشَ لِلّهِ ماعَلِمْنَا عَلَیْهِ مِن سُوءٍ قَالَتِ امْرَأَهُ الْعَزِیزِ الآنَ حَصْحَصَ الْحَقُّ أَنَاْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ وَإِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِینَ (51) ذَلِکَ لِیَعْلَمَ أَنِّی لَمْ أَخُنْهُ بِالْغَیْبِ وَأَنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی کَیْدَ الْخَائِنِینَ (52)‌ وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَهٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّیَ إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَّحِیمٌ (53) وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِی فَلَمَّا کَلَّمَهُ قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا مِکِینٌ أَمِینٌ (54) قَالَ اجْعَلْنِی عَلَی خَزَآئِنِ الأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ (55) وَکَذَلِکَ مَکَّنِّا لِیُوسُفَ فِی الأَرْضِ یَتَبَوَّأُ مِنْهَا حَیْثُ یَشَاءُ نُصِیبُ بِرَحْمَتِنَا مَن نَّشَاء وَلاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ (56)

قاعده:

روز پنجشنبه را به نیت پیدا شدن و گشایش کار روزه بگیرید و هنگام افطاری قبل از افطاری کردن این هفت آیه را بخوانید. بعد از نماز عشا همان شب دوباره این هفت آیه را بخوانید. هنگام خواب هم یه بار دیگر هفت آیه سوره یوسف را بخوانید و بعد از خواندن ذکرهای فوق را هر کدام صد بار بگویید، سپس بخوابید.

صبح روز جمعه بعد از نماز صبح این هفت آیه را در کاغذی بنویسید. کاغذ یا سفید یا زرد مرکب یا جوهر مشکی یا آب زعفران و سپس بعد از نوشتن نیت کنید که بر هیچ کسی ظلم نکنید و دروغ نگویید؛ بعد آیه نوشته شده را در بیرون دروازه(بیرون در خانه نه) و در بالای در آویزان کنید یا در لای دیوار یا در قرار بدهید. در هنگام روزه و در هنگام نوشتن و خواندن آیه سعی کنید دائم الوضو باشید؛ به خود عطر بزنید و جامه پاک بپوشید.

چنانچه شخص بیکار آیات 73 و 74 سوره آل عمران را بر کاغذ نوشته و بر بازو ببندد، کار پیدا نماید و نیز برای قبول در خطبه عقد بر بازو ببندد. قُل اِنَّ الفَضلَ بِیَدِاللهِ یُؤتیهِ مَن یَّشاءُ وَاللهُ واسِعٌ عَلیمٌ. یَختَصُّ برَحمَهِ مَن یَّشاءُ وَاللهُ ذُوالفَضلِ العَظیمِ.

2:از آیت اللّه بهجت (ره) پرسیدند :برای پیدا کردن شغل چه دعایی خوب است ؟

متن کامل دعای کمیل + ترجمه و ثواب خواندن آن

ایشان در پاسخ فرمودند :بعد از نماز صبح این دعا را زیاد تکرار کنید و قبل وبعد از آن صلوات بفرستید تا ان شاالله فرج حاصل گردد :اللّهم اَغنِنی بحلالک عَن حَرامِکَ وبِفَضلِکَ عَمَن سِواک.

3:هر روز بعد از نماز صبح دست خود را بر روی سینه بگذارید و 70 مرتبه ذکر « یا فتاح » را بگویید.

4:صدقه دادن هر چند به مقدار کم برای حل این مشکل مفید است.

منبع:کتاب نفس مطمئنه، ص 54 و سایت مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیة الله بهجت ره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر