آی یو دی | مضرات آی یوی دی

تاثیر استفاده از آی یو دی در میل جنسی خانم ها

آی یو دی یکی از مطمئن ترین روش های پیشگیری از بارداری است اما سوالی که برای بسیاری از خانم ها به وجود می آید تاثیر آی یو دی بر روابط زناشویی آن ها است.

آی یو دی
ویکی گردی:

آی ‌یو‌ دی یا دستگاه ‌های داخل رحمی، نمونه‌ای از روش ‌های پیشگیری از بارداری است. آی یو دی به شکل T است شکل که داخل رحم می گذارند که به عنوان یک روش بلند مدت برای جلوگیری از حاملگی استفاده می شود و حدودا در 99 درصد مواقع موفق عمل می کند و یکی از تاثیرگزارترین روش هاست؛ اما به هر حال استفاده از آی یو دی تاثیراتی هم روی بدن دارند که در ادامه بررسی می کنیم.

چیکار کنیم که پسر دار بشیم؟ | عوامل تاثیر گزار در پسر شدن بچه

آی یو دی های هورمونی و مسی در دسترس هستند که نوع هورمونی آن می تواند در بهبود علائم شدید پریود مانند خونریزی های شدید، دل درد شدید و یا حتی بهبود اندومتریوز یا سندروم تخمدان پلی کیستیک هم موثر باشد.

 بعد از اینکه نوع آی یودی را انتخاب کردید، باید با فواید و عوارض آن هم به طور کامل آشنایی پیدا کنید؛ زیرا بعضی از انواع هورمونیِ این دستگاه ها باعث کاهش میل و قدرت جنسی می شوند که شبیه به عوارض قرص های ضد بارداری است.

رابطه میل جنسی با آی یو دی چیست؟

رابطه بین میل جنسی با آی یو دی یا هر کدام از روش های جلوگیری از بارداری کاملا مشهود است؛ اما نکته جالب اینجاست که ممکن است بعضی از افراد با افزایش میل جنسی هم مواجه شوند.

نوعِ هورمونی این دستگاه ها با انواع قرص های ضد بارداری متفاوت هستند؛ در واقع آنها هورمون پروژستین آزاد می کنند که باعث یک نوع بی حسی موضعی در رحم شده و از بارداری تا حد زیادی جلوگیری می کند.

آی یودی های مسی یک نوع پوشش مس دارند که از باردار شدن جلوگیری می کند؛ اما رویِ هورمون های بدن تاثیرگزار نیست و در نتیجه باید بدانید که هرکدام چه تاثیری روی میل جنسی تان خواهند داشت.

مزایای رابطه جنسی برای زن باردار چیست؟

حقیقت این است؛ از آن جایی که با استفاده از این دستگاه دیگر نگران باردار شدن نیستید و خیال راحتی دارید؛ در نتیجه این آرامش روانی ممکن است باعث افزایش میل جنسی تان بشود و باعث شود که از روابط زناشویی خود بیشتر لذت ببرید.

با پزشک خود مشورت کنید

درست است که اینترنت اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد؛ اما تجربیات هر کسی متفاوت است؛ بنابراین بهتر است که در این مورد از پزشک خود سوال بپرسید و ببینید که تاثیرات آی یو دی‌ای که برای شما استفاده شده است، روی بدن تان چه خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر