آتش سوزی در تهران | پاساژ لیدوما در آتش سوخت

آتش سوزی در پاساژ لیدوما شهرک غرب تهران + جزئیات و فیلم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در پاساژ لیدوما در شهرک غرب تهران خبرداد. جزئیات دقیق و فیلم آتش سوزی در ادامه مطلب

آتش سوزی در پاساژ لیدوما
ویکی گردی:

آتش سوزی در پاساژ لیدوما شهرک غرب تهران!  سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در پاساژ لیدوما در شهرک غرب تهران خبرداد. سیدجلال ملکی درباره آتش سوزی در پاساژ لیدوما شهرک غرب تهران گفت: دقایقی پیش وقوع حریق در ساختمان لیدوما در شهرک غرب تهران به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن چند ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حریق در طبقات بالایی این ساختمان رخ داده است، افزود: در حال حاضر آتش‌نشانان در محل حضور داشته و عملیات اطفای حریق در این ساختمان آغاز شده است. همچنین گروهی از آتش‌نشانان نیز در حال تخلیه افراد و خودروهای داخل این ساختمان هستند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز دراین باره گفت: دو دستگاه آمبولانس به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شده و در اطراف این ساختمان مستقر هستند. تاکنون گزارشی از مصدومیت در این حادثه نداشتیم اما ازدحام بالای مردم مشکلاتی را در تردد امدادگران و آتش‌نشانان ایجاد کرده است.

جزئیات بیشتر از حریق در ساختمان لیدوما

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که در محل حادثه حضور دارد،  از اطفای حریق در این پاساژ خبر داد. او جزئیاتی بیشتر از این حادثه را نیز شرح داد و گفت: در ساعت ۱۸:۲۷ عصر امروز آتش سوزی در یک ساختمان تجاری و اداری به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان پنج ایستگاه را به همراه بالابر، نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه واقع در میدان صنعت ابتدای بلوار فرحزادی اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک مجتمع تجاری هشت طبقه بود، گفت: در نمای ضلع جنوبی این مجتمع از نمای کامپوزیت که قابل اشتعال است، استفاده شده بود. آتش‌سوزی برابر شواهد و روایات اولیه از طبقات سوم و چهارم این ساختمان و روی نمای کامپوزیتی مجتمع شروع شده و با توجه به جنس نما به سرعت به طبقات بالایی سرایت کرده بود. دود غلیطی نیز از آن برخاسته بود.  

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش به رستورانی در طبقه هشتم این مجتمع و بخشی از مغازه‌های واقع در طبقه پایین آن سرایت کرده بود، گفت: شعله‌های آتش به بالای طبقه هشتم که فضایی مانند شیروانی داشت هم سرایت کرده و در حال گسترش به دیگر نقاط ساختمان بود که آتش‌نشانان از چند جهت عملیات خود برای مهار و اطفای حریق را آغاز کرده و دقایقی بعد موفق شدند تا از گسترش بیشتر شعله‌های آتش جلوگیری کنند.  

ملکی با بیان اینکه پس از آن هم آتش‌نشانان نسبت به مهار حریق در این ساختمان اقدام کردند، گفت: در حال حاضر شعله‌های آتش در این ساختمان خاموش شده و عوامل آتش‌نشانی در حال ایمن‌سازی محل هستند و پس از آن با تحویل محل به کارشناسان بررسی دلیل حادثه سازمان آتش‌نشانی و عوامل انتظامی به ماموریت خود خاتمه خواهند داد.

نجات ۳۰ نفر از آتش‌سوزی ساختمان

وی با بیان اینکه علت این حادثه هنوز مشخص نشده است، درباره مصدومان و حادثه‌دیدگان این آتش‌سوزی نیز گفت:  خوشبختانه این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت و شش نفر دچار دود گرفتگی سطحی شدند. همچنین عوامل آتش‌نشانی ۳۰ نفر را نیز از داخل این ساختمان نجات داده و به سلامت به بیرون منتقل کردند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز درباره مراجعه‌کنندگان به اورژانس گفت: در زمان استقرار عوامل اورژانس در محل این حادثه دو زن و هفت مرد به عوامل اورژانس مراجعه کردند که خوشبختانه نیازی به اعزام هیچ یک از آنان به بیمارستان نبود و تنها اکسیژن دریافت کردند.

بر اساس مشاهدات، دود برخاسته از این حریق تا شعاع چند کیلومتری در محدوده غرب تهران قابل مشاهده است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر