دعا |دعای جوشن کبیر | فواید خواندن دعای جوشن کبیر

خواندن دعای جوشن کبیر برای هر حاجتی + دانلود فایل صوتی

دعای جوشن کبیر یکی از دعاهای معروف و موثر در اسلام است که فضیلت های بسیار زیادی دارد که بهتر است آنهارا بشناسید.

دعای جوشن کبیر
ویکی گردی:

دعای جوشن کبیر، یکی از دعاهای معروف و مؤثر در اسلام است که برای دفع بلاها، افزایش روزی و برکت، سلامتی، آسایش و محبت خداوند پیشنهاد می‌شود. متن دعای جوشن کبیر، به عنوان یکی از دعاهای معروف در اسلام، خواص و اثرات زیادی دارد که در ادامه این بخش از دین و مذهب ویکی گردی به برخی ازاثرات جوشن کبیر اشاره می‌کنیم.

جهت خواندن متن دعای جوشن کبیر روی ( متن کامل دعای جوشن کبیر ) کلیک کنید.

دعای جوشن کبیر برای چی خوبه؟

در باب فضیلت خواندن دعای جوشن کبیر چنین آمده است:

اصول خواندن نماز شب برای گرفتن حاجت

    در شبی که شخص این دعا را بخواند خدای تعالی به او روی می ‌آورد و به سوی او نظر التفات میکند و تمامی حاجتهای دنیا و آخرت او را برآورده می سازد.

    هر که این دعا را هنگام خروج از منزل بخواند،خدای تعالی عمل او را به عملهای نیکو لاحق می‌سازد.

    حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) فرمودند که:هیچ بنده‌ای از امّت من نیست که این دعا را در ماه مبارک رمضان سه مرتبه یا یک مرتبه بخواند مگر آنکه به تحقیق که خدای تعالی بدن او را بر آتش حرام میکند و بر او بهشت واجب میشود.

    خدای تعالی در آسمان چهارم خانه‌ای بنا کرده که نامش بیت المعمور است؛ به آن خانه در هر روزی هفتاد هزار فرشته داخل می‌شوند و از آن بیرون می ‌روند و دیگر به سوی آن تا روز قیامت بر نمی ‌گردند و خدای عزّ و جلّ به صاحب این دعا ثواب این فرشتگان را می ‌بخشد.

    کسی که این دعا را در ظرفی پاکیزه به آب باران و زعفران بنویسد و آن را بیاشامد به قدری که نوشیدن آن را توانا باشد، خدای تعالی او را از هر دردی و هر بیماری شفا می ‌دهد.

    هر کسی که این دعا را بخواند، مثل مردن شهدا میمیرد. خدای تعالی برای او ثواب هفتصد هزار شهید از شهیدان صحرا را می‌نویسد.

    در شبی که این دعا را می‌ خواند خدای تعالی از او شرّ شیاطین و مکر ایشان را دفع می‌ کند و عملهای او را همگی قبول می‌ کند و مال او را پاکیزه می ‌کند.

    اگر کسی این دعا را در جامی به کافور و مشک بنویسد و آن را بشوید و آن را بر کفن مرده‌ای بپاشد خدای تعالی در قبر او صد هزار نور نازل می‌سازد و ترس از منکر و نکیر را از او دفع می‌کند و از عذاب قبر ایمن می ‌گردد و خدای تعالی به سوی او در قبر هفتاد هزار فرشته بر می ‌انگیزاند که با هر فرشته طبقی از نور باشد که آن نور را بر او می ‌پاشند و او را بر می‌ دارند و به سوی بهشت می‌برند و به او می‌ گویند:خدای تعالی ما را امر کرده که مونس تو تا روز قیامت باشیم و خدای تعالی قبر او را گشاده می‌گرداند چندان که چشم کار کند و برای او دری در بهشت گشوده می‌ شود.

    خدای تعالی به خواننده این دعا، به عدد هر حرف دو حوریه بهشتی می‌ بخشد. پس هر گاه از خواندن این دعا فارغ شود، خدای تعالی برای او خانه‌ ای در بهشت بنا می‌ کند و او را ثواب حرفهای تورات، انجیل، زبور و قرآن عظیم می ‌بخشد و به او مثل ثواب ابراهیم خلیل، موسی،عیسی و رسول الله می ‌دهد.

آداب کامل خواندن زیارت عاشورا برای گرفتن سریع حاجت

    کسی که این دعا را بخواند، خدای تعالی بر او دو فرشته موکّل می‌ کند که او را از گناهان نگاه دارند و خدای تعالی را تسبیح گویند و او را از همه بلاها محافظت نمایند و برای او درهای بهشت را بگشایند و بر او درهای جهنم را ببندند و تا زمانی که زنده باشد پس او در حفظ و امان خدا خواهد بود و همچنین در نزد وفات. (مهج الدعوات ابن طاووس ـ ترجمه طبسی، ص 363-365)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر