درد | درد نقاط مختلف بدن | درد و بیماری

بگو کجات درد می کنه تا بگم بدنت چه مشکلی داره؟! + عکس

برای هر کسی پیش اومده که جایی از بدنش درد میگیره و نمیدونه علتش چیه. در این مطلب درد نقاط مختلف بدن و علتشون رو براتون توضیح میدیم.

علت درد
ویکی گردی:

روزانه برای بسیاری از ما اتفاق می افتد که در نقاط مختلف بدن درد احساس می کنیم و علت آن را نمی دانیم. درد در هر قسمت بدن نشانه ای از مشکل در بخشهای داخلی می تواند باشد که باید آنها را جدی بگیریم. پس برای اینکه بدانید درد هر نقطه از بدن، درباره مشکل کدام بخش از سیستم بدن هشدار صادر می کند، تصاویر زیر را ببینید که بسیار ساده برایتان توضیح می دهد.

درد در نقاط مختلف بدن می تواند نشانه از مشکلات قلبی، معده، روده، آپاندیس، کیسه صفرا، کبد ، پانکراس و .. باشد که باید به آنها توجه شده و جهت درمان پیگیری شوند.

در تصاویر زیر نقاط قرمز رنگ، نقاطی هستند که دچار درد شدند و اینکه نشانه چه مشکلی هستند در داخل تصاویر توضیح داده شده.

میدونین بهترین جایگزین قرص سرماخوردگی چیه؟

علت درد نقاط مختلف بدن

علت درد پهلوی راست

علت درد نقاط مختلف بدن

علت درد نقاط مختلف بدن

علت درد نقاط مختلف بدن

علت درد شکم

 

علت درد پشت و دست چپ

 

علت درد سینه

 

منشاء اغلب کمر دردها، گردن دردها، دردهای شانه، آرنج، ساعد، دست،لگن و حتی سردردها به علت وجود نقاط ماشه‌ایی دردناک در داخل عضلات است.

علت اصلی ایجاد نقاط بسیار دردناک ماشه‌ایی در داخل عضلات، فشار کاری بیش از حد به عضلات در طول فعالیت‌های روزمره و فعالیت‌های ورزشی و همچنین در اثر تصادفات و وارد شدن ضربات به عضلات است.

چطور حساسیت بهاری رو کنترل کنیم

علاوه بر این برخی بیماری‌های زمینه‌ای نیز باعث تحریک سیستم عصبی اسکلتی عضلانی و به وجود آمدن این نقاط ماشه‌ایی دردناک در عضلات می‌شود. عامل مهم دیگری که این سیستم را درگیر می‌کند وضعیت‌های نامناسب در طول فعالیت‌های روزمره است.

از شایع ترین این اختلالات وضعیتی در ستون فقرات، وضعیت سر رو به جلو که باعث ایجاد قوز در ستون فقرات پشتی است؛ به طوریکه اگر افراد سعی در اصلاح این وضعیت‌های نامناسب نکنند، می‌تواند در طولانی مدت کل سیستم حرکت را مختل کند.

با مدرن شدن زندگی و تغییر در شیوه زندگی مردم؛ از جمله مشغول شدن طولانی مدت با گوشی‌های تلفن همراه و کامپیوتر، اختلالات وضعیتی در اندامها علی الخصوص ستون فقرات و شانه‌ها بیشتر شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر