پیاده روی | پیاده روی و طول عمر | پیاده روی و سلامت

فواید ارزشمند پیاده روی در طول عمر | با راه رفتن مرگ رو به تعویق بنداز

متخصصان به این نتیجه رسیدند که پیاده روی نقش مهمی در سلامت و جلوگیری از مرگ زودرس دارد.

پیاده روی
ویکی گردی:

تنها ۳۰ دقیقه پیاده روی در هر روز می‌تواند آمادگی قلبی و عروقی بدن شما را به شکل قابل توجهی تقویت کند. پیاده‌روی باعث تقویت استخوان‌ها شده، چربی‌های اضافه بدن را کاهش می‌دهد و قدرت و استقامت ماهیچه‌های بدن را تقویت می‌کند. همچنین پیاده روی روزانه می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، پوکی استخوان و برخی سرطان‌ها را کاهش دهد.

 توصیه‌های فعلی بر این است که حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در طول یک هفته داشته باشید، اما اگر رسیدن به این هدف برای شما مقدور نیست، حتی ۸۰۰۰ قدم یک یا دو بار در هفته می‌تواند برای شما کافی باشد.

چطوردرماه رمضان هم روزه بگیریم و هم لاغر شویم؟

متخصصان ژاپنی در دانشگاه کیوتو معتقدند که برداشتن ۸۰۰۰ قدم فقط یک تا دو روز در هفته، همچنان با کاهش قابل‌توجه مرگ‌ومیر ناشی از همه بیماری‌ها همراه است.

مطالعه جدید منتشر شده در JAMA OpenTrusted Source که بر روی ۳۰۰۰ فرد بالای ۲۰ سال انجام شده، نشان داد افرادی که ۸۰۰۰ قدم یا بیشتر در یک یا دو روز هفته راه می‌روند، ۱۴.۹ درصد کمتر در مقایسه با افرادی که بی‌تحرک هستند در معرض خطر مرگ ناشی از هر دلیلی قرار دارند.

این مطالعه نشان داد که با افزایش روزهای هفته، این خطر حتی بیشتر کاهش می‌یابد. به‌عنوان مثال، ورزش برای سه تا هفت روز در هفته با کاهش ۱۶.۵ درصدی مرگ‌ومیر ناشی از همه علل همراه بود.

سبک زندگی بی‌تحرک خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی متابولیک مانند چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت نوع دو، سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و برخی بیماری‌های التهابی و سرطان‌ها را به‌شدت افزایش می‌دهد.

لاغری سریع در خانه با روش های ساده

این در حالی است که به‌گفته متخصصان دانشکده پزشکی هاروارد، پیاده‌روی مزایای کمتر شناخته شده‌ای دارد. پیاده روی اثر ژن‌های افزایش‌دهنده وزن را خنثی می‌کند، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می‌دهد و سیستم ایمنی فرد را تقویت می‌کند. همچنین می‌تواند درد مفاصل ناشی از آرتروز را کاهش دهد. حتی یک پیاده‌روی ۱۵ دقیقه‌ای می‌تواند میل به شکلات را هم به‌طورکلی از بین ببرد.

به‌ گفته متخصصان، این مطالعه ممکن است به افرادی‌ که زمان کافی برای برداشتن ۸۰۰۰ قدم در همه روزهای هفته را ندارند کمک کند تا بر این احساس غلبه کنند که کمتر راه‌رفتن بیهوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر