دعا | دعا 17 رمضان

متن دعای روز هفدهم رمضان + نماز هفده رمضان

ماه پرفضیلت رمضان، ماه مهمانی خداوند می باشد که از اعمال مستحبی در روز هفدهم این ماه، خواندن دعا و انجام اعمال سفارش شده در روز هفدهم رمضان می باشد.

دعا
ویکی گردی:

دعا روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اعمال هفده رمضان را در این مطلب از ویکی گردی بخوانید.ماه رمضان بهترین ماه برای نزدیک شدن انسان به خداوند است. ماه رمضان، ماه میهمانی خدا است که درهای آسمان در آن گشوده شده و ارزش عبادات در آن، چند برابر عبادات در ماه های دیگر است. دعا خالصانه و مخلصانه در این ماه استجاب می شود بنابراین بزرگان دین فرموده اند در این ماه بسیار دعا کنید.

متن دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‌

«اللّهم اهدنی فیه لصالح الاعمال و اقض لی فیه الحوائج و الامال یا من لا یحتاج الی التّفسیر و السّؤال یا عالماً بما فی صدور العالمین صلّ علی محمدٍ و آل الطّاهرین.»

اصول خواندن نماز شب برای گرفتن حاجت

ترجمه متن دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان

«ای خدا، مرا در این روز به اعمال صالحه راهنمایی کن و حاجت ها و آرزوهایم را برآورده ساز. ای کسی که نیازمند شرح و سوال بندگان نیستی، ای خدایی که ناگفته به حاجات و به اسرار خلق آگاهی بر محمد و آل اطهار او درود فرست. » ( مفاتیح الجنان )

شرح دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان

در ابتدای این دعا می گوییم :خدایا من را راهنمایی کن تا اعمال صالح انجام دهم. خواندن نماز اول وقت و نمازهای مستحب ماه رمضان ، خواندن دعا در زمان سحر و افطار، افطاری دادن و انفاق به نیازمندان ، استغفار و توبه و... جزو اعمال صالح ماه مبارک رمضان هستند که بلا و مصیبت را دور می کنند.

در این دعا می گوییم خدایا احتیاجات و آرزوهای من را برآورده کن. برای استجابت دعا باید تنها امید شما به خداوند باشد. اگر امید داری که کسی دیگری دعایت را استجابت می کند، دعایت مستجاب نمی شود.

در بخش بعدی دعا می خوانیم:ای خدایی که ناگفته به حاجات و به اسرار خلق آگاهی، خداوند عالم و آگاه است و از همه چیزهای که در دل مردم وجود دارد باخبر است.

در آخر می گوییم خدایی که بر همه چیز آگاهی بر محمد و آل اطهار (ع) درود بفرست، صلوات گناهان را به تمام معنا از بین می برد.

اعمال شب و روز هفدهم ماه رمضان

برای شب و روز این روز از ماه مبارک رمضان اعمالی سفارش شده است که شامل :

غسل شب هفدهم ماه رمضان

علامه مجلسی در کتاب زادالمعاد آورده است :غسل در شب اول و پانزدهم و هفدهم و نوزدهم و بیست و یکم و بیست و سوم غسل سنت است. در روایتی وارد شده است که در جمیع ماه در هرشب غسل مستحب است.پ

فضیلت صلوات در ماه رمضان | متن صلوات خاص این ماه

نماز روز هفدهم ماه رمضان

در هفدهمین شب از ماه مبارک رمضان خواندن نمازی دو رکعتی به گونه ای که رکعت اول سوره حمد و هر سوه دلخواه، در رکعت دوم سوره حمد و صد مرتبه سوره توحید و پس از سلام، صد مرتبه " لا إلهَ إلی الله" خوانده شود، بسیار مورد سفارش قرار گرفته است. ( مفاتیح الجنان )

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر