عوارض نداشتن رابطه جنسی کدامند | شدیدترین عوارض نداشتن رابطه جنسی

عوارض مهم نداشتن رابطه جنسی چیست؟ | هشدار جدی برای متاهلین

عوارض نداشتن رابطه جنسی و آسیب جدی آنها بر روح و جسم را سرسری نگیرید.

نبایدهای رابطه جنسی
ویکی گردی:

عوارض نداشتن رابطه جنسی بسیار قدرتمند است و منجر به بد شدن خلق و خو حتی اضافه شدن سایز دور کمرتان می شود. داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته طول عمر را افزایش می دهد. این که عوارض نداشتن رابطه جنسی رو بدن شما چگونه خواهد بود کاملا بستگی به میزان سلامت شما دارد شاید شما از سلامت کافی برای انجام رابط جنسی برخوردار نباشید. نداشتن رابطه جنسی ممکن است به خاطر مسافرت رفتن و سفر کاری و یا مشغله های ذهنی باشد. در این مواقع رابطه جنسی شما تحت تاثیر قرار می گیرد و عوارض نداشتن رابطه جنسی بر روی سلامت جسم و روح افراد بسیار زیاد است.

عوارض نداشتن رابطه جنسی

افزایش استرس 

انزال زودرس و نعوظ بعد از کاهش رابطه جنسی 

 مشکلات قلبی

کاهش اعتماد به نفس

احساس افسردگی و ناراحتی

 افزایش احتمال سرطان پروستات در مردان

ضعیف شدن دیواره‌ی واژن در خانم ها

افزایش احتمال ابتلا به عفونت های ادراری 

کاهش مقاومت سیستم بدن در برابر میکروب ها و ویروس ها

افزایش استرس

داشتن رابطه رمانتیک و عاشقانه ، یکی از بهترین شیوه های رهایی از استرس است . در شرایط پر اضطراب زندگی امروزه ،  داشتن رابطه جنسی مرتب با همسر به صورت منظم توصیه می شود . رابطه جنسی با ایجاد تعادل در عملکرد مغز و تقویت توانایی فیزیکی بدن ، قدرت بدن را در برابر دفع استرس بالا می برد و به همین دلیل با توقف این رابطه سیستم بدن فرد ضعیف می شود .

انزال زودرس و نعوظ بعد از کاهش رابطه جنسی

مطالعات نشان می دهد مردانی که رابطه جنسی مرتب دارند از مشکلات نعوظ و انزال کمتری خبر می دهند . هر چقدر فرد برای مدت طولانی تری رابطه جنسی نداشته باشد احتمال بروز مشکلات جنسی مانند انزال دیرس و مشکلات نعوظی در او بیشتر می شود . 

 مشکلات قلبی

یکی از اصلی ترین عوارض توقف رابطه جنسی برای مردان و زنان ایجاد ضعف در قلب است . از آن جایی که رابطه جنسی یک فعالیت جسمی مفید محسوب می شود ، قلب از طریق رابطه جنسی نوعی ورزش انجام می دهد . در کل مردانی که رابطه جنسی رضایت بخشی دارند خطر حمله قلبی و بیماری های دیگر را تا حد زیادی در خود کم می کنند . 

کاهش اعتماد به نفس

مطالعات گسترده نشان می دهد که رابطه جنسی باعث افزایش اعتماد به نفس شده و باعث می شود فرد حس خوبی نسبت به خودش داشته باشد . چون در هنگام رابطه جنسی مغز دو پامین زیادی ترشح می شود باعث حس لذت و خوشحالی در فرد می شود . 

احساس افسردگی و ناراحتی

در هنگام رابطه جنسی به علت تماس پوستی و نوازش های زیاد حال هر دو نفر خوب شود و استرس آن ها کم شود هم چنین ترشح هورمون های دیگر مانند اکسی توسین و اندورفین باعث حس آرامش و حس خوب در فرد می شود . برای مثال با توجه به محدودیت های رابطه جنسی در کرونا ، هنگامی که فرد رابطه جنسی ندارد احساس آرامش کاهش یافته و فرد احساس افسردگی و غم می کند .

 افزایش احتمال سرطان پروستات در مردان

مردانی که رابطه جنسی مرتب و منظم دارند و از انجام آن لذت می برند خطر احتمال سرطان پروستات در آن ها خیلی کم است . چون رابطه جنسی باعث می شود مواد مضر و آسیب زا از غده پروستات مرد خارج شود . در واقع زیاد شدن مواد آسیب زا باعث می شود فرد در دراز مدت دچار سرطان پروستات شود به همین دلیل افرادی که رابطه جنسی زیاد دارند خطر سرطان پروستات در آن ها کم تر است .

ضعیف شدن دیواره‌ی واژن در خانم ها

چون رابطه جنسی باعث افزایش جریان در اندام های تناسلی می شود . هنگامی که فرد رابطه جنسی کمی دارد یا وارد دوره یائسگی می شود به علت کم شدن رابطه جنسی معمولاً دیواره های واژن خشک می شود و به مروز ضعیف می شوند . در کل زنانی که سن بالاتری دارند و  فعالیت جنسی ندارند بیشتر از زنان دیگر در معرض ضعیف شدن دیواره واژن . آسیب پذیری این ناحیه هستند . 

افزایش احتمال ابتلا به عفونت های ادراری 

هنگامی که فرد رابطه جنسی دارد معمولاً عفونت های دستگاه ادراری می توانند از طریق  ورود به دستگاه دفع از بدن خارج شوند .  به همین دلیل با توقف رابطه جنسی امکان دفع عفونت ها خیلی کم تر می شود و احتمال ابتلای فرد به عفونت های ادراری بیشتر می شود . 

کاهش مقاومت سیستم بدن در برابر میکروب ها و ویروس ها

هنگام توقف رابطه جنسی مقاومت بدن در برابر میکروب ها و ویروس ها کم می شود و باعث می شود بدن نتواند در برابر بیماری های ساده ای مانند سرماخوردگی مقاومت کند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناصر

    متاسفانه مردان و زنان ایرانی آموزش درستی در این رابطه ندارند وبسیاری از مشکلات اخلاقی" اعتیاد' خیانت به همسرو... در زنان و مردان متاهل بخاطر همین موشوع هستش