فلفل سیاه | مصرف زیاد فلفل سیاه | مضرات فلفل سیاه

به چه غذاهایی نباید فلفل سیاه بزنیم؟ | رابطه مصرف فلفل سیاه و تیره شدن پوست

اگر فلفل سیاه ادویه مورد علاقه شماست و هر روز آن را مصرف می کنید ادامه این مقاله را بخوانید.

فلفل سیاه
ویکی گردی:

فلفل سیاه طعم تند و سوزنده دارد و همچنین یک گیاه دارویی خوراکی با فواید بسیار زیاد محسوب می شود. فلفل سیاه از بوته ای باریک و بلند تشکیل شده است که در رنگ های متنوعی چون سبز ، قرمز ، زرد و نارنجی می باشد که برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می شود.مصرف بیش از اندازه فلفل سیاه ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند که در ادامه به آن می پردازیم.

 

فلفل سیاه را به اندازه بخورید تا پوستتان کدر نشود

گفته می‌شود برای کاهش وزن، به هر غذایی که می‌خورید، فلفل سیاه بیفزایید، اما باید بدانید، فلفل تند و سیاه در مقایسه با سایر انواع آن، طبع گرم‌تری دارد و قوی‌تر است و حرارت زیادی تولید می‌کند و البته نباید به طور دائم و روزانه استفاده شود. از دیدگاه طب ایرانی، وقتی حرارت در بدن زیاد شود، رطوبت کم می‌شود و بدن رو به خشکی می‌رود. کسانی که زیاد فلفل می‌خورند، بتدریج بدن‌های چروکیده و پوستی حساس و کدر پیدا می‌کنند. بهتر است فلفل سیاه همراه غذاهای سرد و نفاخ خورده شود تا از سردی و مضرات آنها کاسته شود.

خاصیت مصرف زردچوبه با عسل 

بهترین زمان برای افزودن پودر فلفل ‌سیاه به غذا اواخر زمان پخت است چون افزودن زودهنگام آن منجر به آزاد شدن روغن‌های فرار و عطر و طعم آن می‌شود. افزودن دانه‌های فلفل ‌سیاه در سوپ‌ و خورش‌ و غذاهایی که به‌آرامی پخته می‌شود، به خوش طعم شدن آن کمک می‌کند.

چقدر در طول روز مجاز به مصرف فلفل سیاه هستیم؟

فلفل خشک یا پودر فلفل جزو ادویه‌ها محسوب می‌شوند و ادویه‌ها هم از نظر تغذیه‌ای باید به صورت متعادل مصرف شوند تا مشکلی را برای فرد مصرف‌کننده به وجود نیاورند. برخی از افراد در مصرف فلفل هم مانند نمک و شکر به شدت افراط می‌کنند و آنقدر حجم فلفل را در وعده‌های غذایی خود بالا می‌برند که بدن آنها نسبت به طعم تندی مقاوم می‌شود.

کسی که به طور مداوم فلفل مصرف می‌کند، حساسیت گیرنده‌های چشایی‌اش به تدریج کم می‌شود و برای اینکه بتواند لذت تندی غذای گذشته را درک کند، باید مدام فلفل غذای خود را بیشتر و بیشتر کند. با این حساب می‌توان گفت که حساسیت گیرنده‌های چشایی و گیرنده‌هایی که طعم و مزه را روی زبان و دهان درک می‌کنند، با مصرف روزانه و بی‌رویه فلفل کاهش می‌یابد.

ادویه‌هایی مانند فلفل، محرک اسید معده هستند و افراط در مصرف آنها می‌تواند باعث ابتلا به التهاب معده یا حتی گاستریت شود. ابتلا به زخم‌معده یا زخم دوازدهه هم از دیگر عوارض مصرف طولانی‌مدت، مداوم و زیاد انواع فلفل (به خصوص فلفل‌های تند) است.

ادویه های پایین آورنده قند خون را بشناسید

مقدار خوراک فلفل سیاه حداکثر تا پنج گرم است . فلفل سیاه براى اشخاص گرم مزاج خوب نیست و تولید سر درد مى کند و سینه را به خس ‍ خس مى اندازد و براى کبد ضرر دارد ، و برعکس براى پیران و اشخاص ‍ سرد مزاج مفید است .

به چه غذاهایی فلفل سیاه نزنیم؟

برای دوری از مضرات برخی از ادویه‌ها باید اصولی را رعایت کنیم. طبق قاعده، ادویه ای که به غذا زده می شود باید متناسب با مزاج غذا و مصلح آن باشد و ترجیحا نباید برای یک غذا از چند جور ادویه استفاده کنیم. مثلاً اگر مزاج غذا گرم باشد همچون اغلب سرخ کردنی ها یا کباب گوشت قرمز، نباید همراه با اینها، ادویه های گرم مثل فلفل استفاده شود چون حرارت  غذا بالاتر رفته  و در بدن اخلاط و مواد سوخته و سمی و صفرای غیرطبیعی تولید می کند و منجر به عوارض کوتاه مدت نظیر داغی بدن، جوش، کهیر، سوزش ادرار، خارش پوست و... در بلندمدت نیز سبب بروز لک های پوستی، التهاب، زخم های گوارشی و حتی سرطان می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر