درآمد | درآمد دلاری

چجوری درآمد دلاری داشته باشیم | 15 روش فوق العاده و آسان برای پولدار شدن در ایران

در صورت شناخت توانایی های خود و پیدا کردن مشاغل اینترنتی درآمد دلاری کسب کنید.

درآمد
ویکی گردی:

کسب درآمد دلاری یا ارزی به این معنا است که افراد با استفاده از مهارت و تخصص های خاص یا سرمایه اندک اولیه ای که دارند، در شرکت ‌های خارجی و وبسایت های بین المللی فعالیت می کنند. همچنین در صورت داشتن دانش خاص می توانند آن را به صورت پکیج یا نرم افزارهای دیجیتالی آماده سازی کرده و در وب سایت های معتبر به فروش برسانند و درآمد کسب کنند. در این مقاله بهترین روش ها ی کسب درآمد دلاری را بررسی کرده ایم.

1. کسب درآمد دلاری در ایران از یوتیوب با یوتیوبر شدن

برای کسب درآمد دلاری در ایران از طریق یوتیوب روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها ساختن یک کانال یوتیوب و اشتراک‌گذاری تولید محتواهای خاص به زبان انگلیسی برای جذب بازدیدکننده بیشتر است. البته برای رسیدن به درآمد از این شبکه اجتماعی باید الزاماتی را اجرایی کنید.

توضیح مفاهیم کلی ارز دیجیتال و کاربرد های آن

از جمله شرایط درآمدزایی از یوتیوب می‌توان به مجاب کردن ۱۰۰۰ کاربر برای سابسکرایب کردن کانال خود اشاره کرد تا بتوانید تبلیغاتی را برای ویدیوهای خود بگیرید و به درآمد دلاری برسید. همچنین زمان پخش ویدیوهای خود را ظرف یکسال باید به ۴۰۰۰ ساعت برسانید. بنابراین اگر این دو شرط را اجرا کنید بدون سرمایه اولیه کسب درآمد از یوتیوب آغاز می‌شود.

 

۲. کسب درآمد دلاری از طریق بازارهای مالی

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد دلاری در کشور ما معامله کردن در بازارهای مالی از جمله بازار فارکس است. البته این نوع درآمدزایی نیاز به دانش، مهارت، تجربه، سرمایه اولیه و وقت زیادی دارد و شما می‌توانید از طریق کارگزاری‌های معتبر فعال در این زمینه اقدام به سرمایه‌گذاری کنید. پس در اولین قدم اصول معامله‌گری در بازار فارکس را فرا بگیرید.

۳. کسب درآمد دلاری از طریق فریلنسری

یکی از بهترین و پردرآمدترین روش‌های کسب درآمد دلاری در ایران همکاری با بهترین سایت‌های فریلنسری خارجی است. بسیاری از افرادی که در زمینه‌های خاص همچون سئو و بهینه‌سازی سایت، تولید محتوا، برنامه‌نویسی، طراحی وب و غیره تخصص دارند از طریق فریلنسری و آزادکاری در منزل به درآمدزایی خوبی رسیده‌اند. تنها ضرورت کسب درآمد دلاری از این طریق تسلط به زبان انگلیسی و داشتن روزمه قوی و نمونه‌کارهای استاندارد برای مجاب کردن کارفرما است.

۴. کسب درآمد دلاری در ایران با فروش کتاب الکترونیک

یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد دلاری در ایران فروش کتاب الکترونیکی است. پس اگر مهارت لازم در نویسندگی به زبان انگلیسی را دارید می‌توانید کتاب‌های خود را به صورت فایل‌های پی دی اف از طریق سایت آمازون آپلود کنید تا این کتاب‌های الکترونیکی را به افراد زیادی در سراسر جهان به فروش برسانید.

۵. کسب درآمد دلاری از محل فروش دوره‌های آموزشی

افرادی که در زمینه ارائه دوره‌های آموزشی به صورت تخصصی مهارت دارند می‌توانند با تکیه بر دانش خود فایل‌های ویدیویی و متنی خود را به زبان‌های فارسی و انگلیسی آماده کرده و در سایت‌های مختلفی همچون Udemy عرضه و به فروش برسانند.

۶. کسب درآمد دلاری با عکاسی و فروش آنلاین عکس

افرادی که در زمینه عکاسی از مهارت لازم برخوردار هستند می‌توانند با خلاقیت و تلاش خود بهترین و خاص‌ترین عکس‌ها که مخاطبان زیادی دارد را تنها با یک دوربین عکاسی تهیه کنند و این تصاویر و عکس‌ها را در سایت‌های معتبر مختلفی مانند سایت Shutterstock که در زمینه فروش عکس کار می‌کنند، به فروش برسانند و درآمد خوبی به دلار کسب کنند.

۷. کسب درآمد دلاری با تماشای تبلیغات

شاید برای شما باورپذیر نباشد، اما یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری در ایران تماشای فیلم‌های تبلیغاتی است. به طوری که برخی از سایت‌ها مانند Swagbucks وجود دارند که شما با تماشای فیلم‌های تبلیغاتی بارگذاری در آنها درآمد دلاری کسب کنید. این نوع درآمدزایی نیاز به تخصص خاصی ندارد و فقط باید وقت اضافی داشته باشید تا بتوانید فیلم‌های بیشتری را نگاه کنید و پول بگیرید.

۸. کسب درآمد دلاری در ایران از طریق باینری آپشن

یکی از پردرآمدترین روش‌های کسب درآمد دلاری در ایران فعالیت در سیستم باینری آپشن از طریق اینترنت است. باینری آپشن یک بازار جدید مالی همانند بورس است و در آن کاربران باید قیمت یک سهم را در یک محدوده زمانی تعیین کنند تا به درآمد دلاری برسند.

براین اساس سهامدارانی که از پیش‌بینی شما درباره یک سهم به سود رسیدند باید بخشی از سود سهام خود را به شما بدهند. برای شروع فعالیت اقتصادی در این زمینه بهتر است در دوره‌های آموزشی فارکس و تریدینگ شرکت کنید. وب سایت‌های زیادی همچون الیمپ ترید و آلپاری برای عضویت و انجام معاملات باینری آپشن بر مبنای خرید و فروش وجود دارد.
 

۹. کسب درآمد دلاری با افیلیت مارکتینگ

درآمدزایی از طریق افیلیت مارکتینگ یک روش بازاریابی است که با دریافت پورسانت به دلار همراه است که نمونه این وب‌سایت‌‌های معروف می‌توان به سایت آمازون اشاره کرد. از نگاه کارشناسان کارآفرینی و کسب‌وکارهای اینترنتی بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ یکی از پردرآمدترین روش‌ها برای کسب درآمد دلاری در ایران است و تنها نیاز به پشتکار و تلاش کافی دارد.

در این روش شما محصولات موجود در وب سایت‌‌هایی همچون آمازون که برای کسب درآمد دلاری هستند را تبلیغ می‌‌کنید و به هر میزان که نظر مشتری را جلب کنید، پورسانت به دلار از سود فروش دریافت خواهید کرد.

 

۱۰. کسب درآمد دلاری از طریق گوگل ادسنس

گوگل به عنوان غول جستجوی دنیا و بزرگترین شرکت تبلغاتی جهان تحول بزرگی را در تبلیغات آنلاین ایجاد کرده است. گوگل در حال حاضر تبلیغات بنری داخل سایت‌ها را دست دارد و در صورتی که شما یک سایت با تعداد بازدیدکنندگان بالا دارید می‌توانید با گوگل همکاری کنید.

با این روش شما می‌توانید جایگاه‌های بنر و تبلیغ خود را در اختیار گوگل قرار دهید تا برای شما بفروش برساند و در نهایت با کسر سهم خود سهم شما را به دلار از طریق سایت ادسنس واریز کند.

بر این اساس گوگل ادسنس یکی از متداول‌ترین روش‌های درآمدزایی آنلاین در سراسر دنیا است. ایرانیانی که دارای سایت‌های غیرفارسی زبان هستند، با تولید محتواهای جذاب به جذب مخاطب بپردازند و برای فروش و بازاریابی از ظرفیت گوگل استفاده کنند.
 

 

۱۱. کسب درآمد دلاری با تولید محتوا

با توجه به آنلاین شدن کسب‌وکارها در سال‌های اخیر، تولید محتوا نیز روزبه‌روز تخصصی‌تر و مهم‌تر شده است. بسیاری از افراد، تخصصشان این است که با رعایت اصول سئوی محتوایی و تولید محتوای کاربرسپند، برای کسب‌وکارها در زمینه‌های مختلف، محتوای متنی تولید کنند.

درصورتی‌که به زبان انگلیسی مسلط باشید و بتوانید به این زبان بنویسید، می‌توانید برای شرکت‌های خارجی مستقیما یا در سایت‌های فریلنسری رزومه ارسال کرده و با تولید محتوا برای آن‌ها، درآمد دلاری داشته باشید. شرکت‌های ایرانی مستقر در خارج به ویژه در زمینه‌های مالی و مهاجرتی بهترین گزینه‌ها در این زمینه هستند. همچنین می‌توانید برای این شرکت‌ها تولید محتوای تصویری به‌ویژه اینفوگرافیک نیز تولید کنید؛ اما باید با قوانین سئو و هویت بصری هر شرکت به‌اندازه کافی آشنا شده باشید.

۱۲. کسب درآمد دلاری از طریق توریسم

کسب درآمد دلاری، تنها به مشاغل اینترنتی محدود نمی‌شود. درصورتی‌که در صنعت توریسم نیز فعالیت کنید و درواقع، مشتری غیر ایرانی داشته باشید، می‌توانید درآمد دلاری کسب کنید. یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها، تاسیس هتل و در مقیاس کوچک‌تر، هاستل یا محل اقامت بوم‌گردی است.

هاستل، یک مکان اقامتی با محیطی صمیمانه‌تر و ترجیحا نزدیک به فرهنگ کشور میزبان است. آن‌ها قیمت ارزان‌تری دارند و به همین دلیل، گردشگران بیشتری را به خود جلب می‌کنند. برای تاسیس هاستل به مجوز سازمان میراث فرهنگی نیاز دارید و باید قوانین خاصی را از معماری تا سرویس‌دهی رعایت کنید. در عوض می‌توانید چه در وب‌سایت و چه به‌صورت حضوری، هزینه اتاق‌ها را به دلار یا یورو دریافت کنید.

 

۱۳. کسب درآمد دلاری با تولید موسیقی

موسیقی، یکی از آن زمینه‌هایی است که اقتصادش در کشور ما بسیار ضعیف است. این موضوع، البته برای سال‌ها در تمام دنیا به‌ویژه برای موسیقی‌های غیرتجاری و غیرپاپ، مانند موسیقی کلاسیک و فولکلور صادق است. لازم به ذکر است که نبود قانون کپی‌رایت در کشور ما نیز سبب شده که موزیسین‌ها، شاهد کپی شدن آهنگ‌هایشان بدون کسب درآمد باشند. خبر خوب این است که پلتفرم‌های تخصصی موسیقی مانند اسپاتیفای، هاب‌اسپات، یوتوب موزیک و آمپلیفای برای هنرمندان و سازندگان موسیقی این امکان را فراهم کرده‌اند که آثارشان را آپلود کرده و از محل تبلیغات و تعداد دفعاتی که فایل آن‌ها شنیده می‌شود، درآمد داشته باشند.

۱۴. کسب درآمد دلاری با گوش کردن به موسیقی

درست مانند روش کسب درآمد دلاری با تماشای تبلیغات که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم با گوش کردن به موسیقی نیز می‌توانید درآمد کسب کنید. پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی برای این کار وجود دارند که معروف‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • Current Rewards
  • Slicethepie
  • HitPredictor
  • Playlist Push
  • RadioEarn
  • Research.fm
  • Cash4Minutes
  • Earnably

انواع ارز دیجیتال رو بشناس! | دانستنی های مهم ارز دیجیتال

کافی است که در این پلتفرم‌ها حساب کاربری درست کرده و به موسیقی‌های مورد علاقه خود گوش کنید. البته برخی پلتفرم‌ها مانند Spotify به شما این امکان را می‌دهند که Playlist عالی و پرطرفدار درست کرده و از آن‌ها نیز کسب درآمد دلاری داشته باشید. از پلی لیست خود به سه روش اصلی زیر می‌توانید درآمد داشته باشید:

  • دریافت هزینه از موزیسین‌ها برای اینکه سهمی در پلی‌لیست پرطرفدار شما داشته باشند
  • دریافت هزینه از موزیسین‌ها برای نوشتن نظر درباره آهنگ آن‌ها
  • فروش پلی‌لیست
 

۱۵. کسب درآمد دلاری از طریق ارز دیجیتال

ارز دیجیتال، یک بازار مالی نوین محسوب می‌شود که به قولی در برابر بازارهای مالی سنتی مانند بورس قرار گرفته است. ایده اصلی توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال، به‌ویژه خالق ناشناس بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، برداشته شدن مرزها و محدودیت‌های دسترسی به منابع مالی در سراسر دنیا بود. ازاین‌رو صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال بسیاری به وجود آمده‌اند. باوجوداینکه بسیاری از آن‌ها دسترسی کاربران از داخل ایران را قطع کرده‌اند؛ اما این امر مانع از عدم دسترسی از ایران به شبکه‌های بلاک چین که ارزهای دیجیتال روی آن‌ها تولید می‌شوند، نشده است. مبحث راه‌های کسب درآمد دلاری از ارز دیجیتال بسیار مفصل است؛ اما به‌طور خلاصه می‌توان آن‌ها را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • استخراج ارز دیجیتال (البته به‌صورت قانونی)
  • استیک ارز دیجیتال
  • شرکت در استخرهای استخراج یا استیک ارز دیجیتال یا شرکت‌های خدمات مالی غیرمتمرکز یا DeFi
  • خریدوفروش ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبر ایرانی و صرافی‌هایی که هنوز دسترسی ایرانیان را قطع نکرده‌اند
  • خریدوفروش آثار NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض در پلتفرم‌های مخصوص این کار مانند OpenSea، Rarible و Nifty Gateway. این توکن‌ها شامل آثار هنری، آیتم‌های بازی‌های ویدئویی و به‌طور خلاصه هر چیزی هستند.
  • ساخت توکن‌های غیرقابل تعویض و فروش آن‌ها
  • انجام بازی‌های کسب درآمد یا P2E. این بازی‌های ویدئویی بر بستر بلاک چین‌های ارز دیجیتال ساخته شده‌اند. آن‌ها به ازای تکمیل مراحل به بازیکنان توکن‌های بومی خودشان را جایزه می‌دهند که قابل تبدیل به توکن‌های دیگر، مانند بیت کوین و اتریوم است. در آن‌ها همچنین می‌توانید آیتم‌های بازی را نیز خریدوفروش کنید.
 

درآمدهای دلاری را چطور باید نقد کنیم؟

همانطور که می‌دانید، اغلب شرکت‌های مالی در خارج از کشور، مثل PayPal و... ما افراد ساکن ایران را تحریم کرده‌اند. این یعنی نقد کردن درآمد و دستمزد دلاری که به هر طریقی به دست آورده‌ایم، کمی کار سختی خواهد بود.

اما در خود ایران، شرکت‌هایی هستند که در ازای دریافت بخشی از کل مبلغ به عنوان کمیسیون، حاضرند درآمد دلاری شما را نقد کرده و آن را به ریال در اختیار شما بگذارند. بنابراین در اغلب مواقع نیاز نیست خیلی نگران موضوع باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • فریده درستکار

    کاشت گیاه