دعا | دعا یازدهم رمضان

دعای روز یازدهم رمضان + ترجمه و اعمال

روز یازدهم ماه رمضان مانند روزهای دیگر دارای اعمال و دعای مخصوص می باشد. روزه داران با انجام این اعمال و خواندن دعای روز یازدهم از فضایل آنها بهره مند شوید.

دعا
ویکی گردی:

دعا روز یازدهم ماه مبارک رمضان و اعمال یازدهم رمضان. برای هر یک از ایام این ماه عزیز دعا هایی آورده شده است که دارای بهترین مضامین و زیباترین الفاظ و سرشار از معارف الهی هستند، یکی از این دعا ها دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان است که در این بخش از دین و مذهب ویکی گردی آورده ایم.

متن دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ حَبّبْ الیّ فیهِ الإحْسانَ وکَرّهْ الیّ فیهِ الفُسوقَ والعِصْیانَ وحَرّمْ علیّ فیهِ السّخَطَ والنّیرانَ بِعَوْنِکَ یا غیاثَ المُسْتغیثین.

ترجمه متن دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان

خدایا دوست گردان بمن در این روز نیکی را و نـاپسند بدار در این روز فسق و نافرمانی را و حرام کن بر من در آن خشم و سوزندگی را به یاریت ای دادرس داد خواهان. (مفاتیح الجنان)

شرح دعای روز یازدهم ماه رمضان

در این دعا می گوییم خدایا کاری کن که من خوبی را دوست داشته باشم و از انجام کارهای نیکو لذت ببرم و در احسان ریاکاری نکنم.

در این دعا می گوییم خدایا کاری کن تا از فسق و معصیت، بدی و گناه بدم بیاید. در نظر معصومین ( ع ) معصیت زشت بود چرا که آنها نیکوکار و عادل بودند.

در این دعا می گوییم خدایا غضب و آتش خودت را بر من حرام کن. هر کسی با ولای امیرالمؤمنین (ع) و ولای اهل بیت (ع) از دنیا برود، جهنم نمی رود و به اذن خدا برخی که ایمان دارند، شفاعت می شوند اما آنها که بی ایمان هستند شامل شفاعت نمی شوند.

در این دعا می گوییم خدایا به ما کمک کن تا به محتویات این دعا دست پیدا کنیم. خدا باید به ما کمک کند تا کمک خدا نباشد کسی نمی تواند کاری انجام دهد ، اگر شما به سمت خدا گام بردارید، خدا چند گام به سمت شما حرکت می کند.

در این دعا می گوییم خدایا هر کس پناه و فریادرس می خواهد، تو پناهش می دهی پس از تو می خواهیم که دعای ما را مستجاب کنی.

اعمال شب و روز یازدهم ماه مبارک رمضان

برای روز یازدهم ماه مبارک رمضان اعمالی سفارش شده است که شامل:

نماز روز یازدهم ماه رمضان

در مفاتیح الجنان برای شب یازدهم ماه مبارک رمضان دو رکعت نماز مورد سفارش قرار گرفته که در هر رکعت خواندن سوره حمد و سپس بیست مرتبه سوره کوثر مورد تاکید است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر