تامپون | مضرات خوابیدن با تامپون

خوابیدن با تامپون خطرناک است؟ | مضرات استفاده از تامپون

سوالی که ممکن است برای خیلی از خانم ها پیش بیاید این است که آیا خوابیدن با تامپون خطرناک است؟ در این مطلب به این سوال شما پاسخ داده شده است.

تامپون
ویکی گردی:

برای بسیاری از افراد، تامپون‌ ها گزینه مناسبی برای راحتی، قابلیت اطمینان و محافظت در برابر پس دادن خون در دوران قاعدگی هستند. به طور کلی، استفاده از تامپون بسیار ایمن است، زیرا تامپون ابزار پزشکی در نظر گرفته می‌شوند؛ به این معنی که دستورالعمل های کیفیت و استفاده توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تنظیم می شود.

با این حال استفاده از تامپون‌ها نیز می‌تواند ترسناک باشد و سوالات زیادی را به همراه داشته باشد: آیا می توانید با تامپون بخوابید؟ و مهمتر از آن، آیا خوابیدن با تامپون بی خطر است؟

این دردها از نازایی زنان خبر می دهند! 

پاسخ بله است. وندی گودال مک‌دونالد، پزشک متخصص زنان و زایمان که دارای گواهی هیئت مدیره در شرکت مشاوره سلامت زنان است، می‌گوید: «من کاملاً از خوابیدن با تامپون حمایت می‌کنم، به خصوص زمانی که فردی در رختخواب حرکت می‌کند و به راحتی می‌تواند پد یا تخت خود را کثیف کند.»

دکتر گودال مک‌دونالد می‌گوید:« با این حال، چیزهایی وجود دارد که باید در مورد استفاده صحیح از تامپون در طول شب بدانید.»

ما با دو متخصص در مورد خوابیدن با تامپون صحبت کردیم تا خطرات و فواید آن و نحوه استفاده ایمن از تامپون در شب را درک کنیم.

خطرات خوابیدن با تامپون

نگرانی اصلی استفاده از تامپون در طول شب، فاصله زمانی بین تعویض تامپون است. طبق مقررات FDA و هر دستورالعمل ذکر شده در جعبه تامپون، شما باید هر چهار تا هشت ساعت یکبار تامپون خود را تعویض کنید تا از خطر عفونت یا تحریک جلوگیری کنید.

برخلاف ساعات بیداری خود که می توانید زمان بین تامپون ها را ردیابی کنید و سریع به حمام بروید، پیگیری زمانی که در حال خواب هستید دشوارتر است. اما اگر تامپون ها هر چهار تا هشت ساعت یکبار تعویض نشوند، در خطر ابتلا به واژینوز باکتریایی (BV) یا حتی سندرم شوک سمی (TSS) هستید.

به گفته کلینیک مایو، BV نوعی التهاب در واژن است که در اثر رشد بیش از حد باکتری ها ایجاد می شود. علائم شامل خارش واژن، بوی "ماهی" واژن، سوزش هنگام ادرار کردن و ترشحات سفید، خاکستری یا سبز رنگ واژن است. همچنین هنگام گذاشتن تامپون می تواند باعث درد شود.

دکتر گودال مک‌دونالد می‌گوید:«TSS زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌های بد از یک آیتم (مانند تامپون یا یک ابزار جراحی) رشد می‌کنند که باعث علائم آنفولانزا، تب و گاهی اوقات تشنج می‌شود. در برخی موارد، TSS تهدید کننده زندگی است، اما این وضعیت بسیار نادر است» دکتر گودال مک‌دونالد می‌گوید: «[TSS] تنها در 1 نفر از هر 100000 نفری که از تامپون استفاده می‌کنند رخ می‌دهد.»

ملانی استخوان، پزشک متخصص زنان و زایمان و عضو هیئت پزشکی دایه، می گوید: «بزرگترین تصور غلط در مورد سندرم شوک سمی این است که توسط تامپون ایجاد می شود. در واقعیت، TSS با تامپون ها مرتبط است اما لزوما توسط آنها ایجاد نمی شود.» . «هر چیزی که برای مدت طولانی در کانال واژن باقی بماند، می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به TSS قرار دهد، چه تامپون یا کاپ قاعدگی؛به همین دلیل است که هر دو محدودیت زمانی برای پوشیدن دارند.»

 راز های پریودی در مردان که نمیدانستید

در مجموع، خطرات ناشی از استفاده شبانه از تامپون به دقت در مورد مدت استفاده از تامپون مربوط می شود، اگرچه بیشتر عوارض بسیار نادر هستند. اگر به طور تصادفی بیش از هشت ساعت با تامپون خوابیدید، آن را بیرون بیاورید و در اسرع وقت از یک پد یا تامپون تازه استفاده کنید.

نحوه پوشیدن ایمن تامپون در رختخواب

مهم ترین ملاحظات برای استفاده یک شبه از تامپون، مدت زمان (مدت زمانی که آن را می پوشید) و نوع تامپونی است که می پوشید. در اینجا چیزی است که باید در نظر داشته باشید:

    زنگ ساعت خود را تنظیم کنید.‌ دکتر استخوان می‌گوید: «استفاده از تامپون در هنگام خواب بی‌خطر است، فقط باید به مدت زمان خواب خود توجه داشته باشید. او توصیه می کند که زنگ ساعت خود را برای صبح تنظیم کنید تا مطمئن شوید که بیش از هشت ساعت نخوابید.

    به محض بیدار شدن از خواب تامپون خود را عوض کنید: حتی اگر کمتر از هشت ساعت گذشته باشد.

    تامپون مناسب را بپوشید. دکتر گودال مک‌دونالد می‌گوید: «از اندازه‌ای استفاده کنید که بتواند جریان شما را برای مدت طولانی پشتیبانی کند، اما نه بزرگ‌تر، زیرا می‌تواند خطر رشد بیش از حد باکتری‌ها را به دلیل افزایش سطح تامپون افزایش دهد.» همیشه از تامپونی استفاده کنید که متناسب با نیازهای جذبی شما باشد و در صورت عدم نیاز در برابر تمایل به استفاده از یک تامپون بزرگتر یا فوق جاذب مقاومت کنید.

جایگزینی برای خوابیدن با تامپون

اگر عاشق تامپون هستید و به دو نکته بالا توجه دارید، مطمئناً تامپون برای شما مناسب است تا از آنها در شب استفاده کنید. اما برای کسانی که می‌توانند کمی در مورد ایمنی سهل انگاری کنند، یا حتی آنها را راحت نمی بینند، گزینه های دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرند.

کاپ قاعدگی

فنجان های قاعدگی یک گزینه عالی برای کسانی است که می خواهند با آن بخوابند. کاپ های قاعدگی که از لاستیک سیلیکونی یا لاتکس ایمن برای بدن ساخته شده اند، فنجان های کوچک و انعطاف پذیری هستند که برای "جمع کردن" خون در واژن قرار می گیرند. آنها قابل استفاده مجدد و سازگار با محیط زیست هستند و بهترین بخش این است که می توانید آنها را تا 12 ساعت بپوشید، به این معنی که برای محافظت در طول شب عالی هستند.

دکتر گودال مک‌دونالد کاپ های قاعدگی Honey Pot را توصیه می‌کند، اما خاطرنشان می‌کند که ضدعفونی کردن کاپ ها بین دوره‌ها برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها مهم است.

دیسک قاعدگی

دیسک‌های قاعدگی دقیقاً مانند کاپ قاعدگی عمل می‌کنند؛ تنها تفاوت این است که دیسک‌ها اغلب فقط برای یک بار استفاده هستند و به جای یک کاپ، شبیه دیسک هستند. اینکه کدام یک از آنها استفاده می کنید به ترجیح شخصی بستگی دارد. برخی افراد شکل دیسک را راحت تر از کاپ قاعدگی می دانند و برعکس.

عوارض نزدیکی در دوران پریود برای زن و مرد

دیسک های قاعدگی مانند کاو قاعدگی ها تا 12 ساعت قابل استفاده هستند. برای کسانی که به دنبال این هستند، دیسک قاعدگی قابل استفاده مجدد Nixit آسان است و استفاده از آن بسیار راحت است.

لباس زیر و پد قاعدگی

در نهایت، گزینه های غیر درج برای مراقبت از دوره شبانه وجود دارد. لباس‌های زیر قاعدگی و پدهای قابل شستشو و قابل استفاده مجدد برای کسانی که می‌خواهند جلوی خونریزی را آزادانه بگیرند و نگران تعویض دیسک، کاپ یا تامپون نباشند، عالی هستند. تنها نقطه ضعف خطر پس دادن خون است که می تواند با لباس زیر و پدها اتفاق بیفتد.

بنابراین، واقعاً خوابیدن با تامپون چقدر بد است؟

خوابیدن با تامپون بی خطر است اما باید مراقب تعویض تامپون خود در زمان هشت ساعت (یا در حالت ایده آل قبل) باشید و از خطر TSS آگاه باشید.

برای کسانی که علاقه زیادی به تعویض تامپون های شبانه خود ندارند، پوشیدن لباس‌های ایمن‌تری مانند لباس زیر دوره، دیسک قاعدگی یا کاپ قاعدگی را در نظر بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر