فیلم | فیلم ترسناک | معرفی فیلم | فیلم لبخند 2022

نقد و بررسی فیلم Smile 2022 | از لبخند بترسید!

بعد از دیدن فیلم Smile ممکن است تا چند روز دوست نداشته باشید کسی به شما لبخند بزند. با بررسی فیلم Smile 2022 همراه با ما بمانید.

فیلم SMAIL
ویکی گردی:

لبخند یا اِسمایل یک فیلم فراطبیعی ترسناک آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به نویسندگی و کارگردانی پارکر فین در نخستین کارگردانی فیلم بلند او است. در این فیلم سوزی بیکن در نقش درمانگری بازی می‌کند که پس از مشاهدهٔ خودکشی عجیب یک بیمار، تجربه‌های نگران‌کننده و دلهره‌آوری را پشت سر می‌گذارد و به این باور می‌رسد که آنچه تجربه می‌کند فراطبیعی است. جسی آشر، کایل گالنر، کیتلین استیسی، کل پن و راب مورگان نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

نقد فیلم Smile 2022

فیلم SMAIL

فیلم لبخند لحن بسیار خوبی دارد. پارکر فین، که اولین فیلم مهم خود را ساخته است، توانسته به طرز شگفت‌انگیزی ترس را در جایی که اصلا انتظارش را ندارید در حلقوم شما فرو کند. یکی از فیلم های ترسناک غافلگیرکننده‌ای که هر علاقه‌مند به دنیای وحشت را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

معرفی 5 سریال هندی پرطرفدار در ژانرهای مختلف + عکس 

لحظات در طول روایت فیلم به طرز نگران کننده‌طوری وهم انگیز هستند. فین با بازیگران کاری کرده که می‌دانند چگونه به شکلی ترسناک لبخند بزنند. اغراق بر اهمیت ایدوئولوژی فیلم حکمِ غرق شدن در چشمان پر از اضطراب بیننده را دارد.

این فیلم یک اقتباس بلند از فیلم کوتاه فین با عنوان «لورا نخوابیده» در ژوئن ۲۰۲۰ اعلام شد و بازیگران در اکتبر ۲۰۲۱ معرفی شدند. فیلم‌برداری همان ماه در نیوجرسی آغاز شد. استودیوی این فیلم که در ابتدا آن را برای پخش جریانی از طریق پارامونت پلاس تنظیم کرده بود، پس از نمایش‌های تست مثبت قوی، تصمیم گرفت فیلم را به صورت سینمایی اکران کند. لبخند نخستین نمایش جهانی خود را در ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ در جشنواره فنتستیک فست داشت و در ۳۰ سپتامبر توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده اکران شد.

فیلم به دلیل تلاشش برای روایت نکاتی که هیچ ربطی به ترساندن ما در فضای وحشتناک ندارد، قابل تحسین است. لبخند هوشمندانه حین دیدن میمیک بازیگران، با دو چیز مقابله می‌کند: سلامت روان و آسیب نوستالژیک یا روانشناختی.

داستان استعاره‌ای است از آسیب‌های عاطفی که باعث تروما می‌شود. هنگامی که یک رویدادِ عمیقاً ناراحت کننده را پشت سر گذاشتید، تأثیر آن با شما باقی می‌ماند و باعث ایجاد مشکلات بیشتری مانند اضطراب یا افسردگی می‌شود. بسیاری از فیلم های ترسناک از تروما به عنوان وسیله‌ای جهت دراماتیک‌تر شدن استفاده کرده‌اند.

لبخند عموماً نقدهای مثبتی را از منتقدان دریافت کرد، که از جامپ اسکرها، ارزش‌های تولیدی، و نقش‌آفرینی بیکن تمجید کردند، اگرچه برخی شباهت‌هایی را با رسانه‌های ترسناک دیگر مانند تعقیب می‌کند (۲۰۱۴) و حلقه (۲۰۰۲) دیدند. این فیلم همچنین با فروش ۱۸۸ میلیون دلار با بودجه ۱۷ میلیون دلاری در گیشه موفق بود.

در وبسایت بازبینی‌خوانی راتن تومیتوز، ٪۷۹ از ۱۷۳ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۶٫۶/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «تصاویر عمیقاً ترسناک و عملکرد برجستهٔ سوزی بیکن، کاوش ناراحت‌کنندهٔ اِسمایل در مورد آسیب را بیشتر می‌کند و به فیلم بلند نادری منجر می‌شود که به‌طور رضایت‌بخشی در کوتاه‌مدت گسترش می‌یابد.»

این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۳۲ منتقد امتیاز ۶۸ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای عموماً مطلوب» است. تماشاگران شرکت‌کننده در نظرسنجی سینماسکور به فیلم نمره متوسط «B–» را در مقیاس «A+» تا «F» دادند، در حالی که آن‌ها در پست‌ترک نمره کلی ۶۹ درصد مثبت را به فیلم دادند و ۵۳ درصد گفتند که قطعاً آن را توصیه می‌کنند.

جدال وحشتناک جگوار وحشی و تمساح+ فیلم

ماریسا میرابال از ایندی‌وایر به فیلم نمره «B-» داد و به شباهت‌های داستانی آن با فیلم‌هایی مانند تعقیب می‌کند، حلقه، آکیولوس و مقصد نهایی اشاره کرد. او نوشت: «لبخند با وجود اینکه سایه‌ای از داستان‌های دیگر است، آسیب‌های التیام‌ناپذیر را از طریق دریچه‌ای فراطبیعی و کنار هم قراردادن رویدادهای شیطانی هدایت می‌کند» و افزود که فیلم «چشم‌انداز ذهنیِ گیرا و کلاستروفوبیکی را ارائه می‌کند که باعث می‌شود هم به اخم و هم پوزخند بپردازد».

تاشا رابینسون از پولیگان نوشت: «لبخند اغلب یک فیلم ترسناک حیله‌گر و حتی حیرت‌انگیز است، که آن‌قدر پر از ترس است که انباشته بودن آن باعث خنده می‌شود […] اما مهم نیست که ترس‌های مشروع آن چقدر انباشته می‌شوند، تمام آن‌ها شگفت‌انگیز و متقاعدکننده هستند […] هر زمان که تنشی آهسته با یک غافلگیری ناگهانی انجام می‌شود، ویرایش و موسیقی متن فیلم به طرز چشمگیری برای حداکثر تأثیر تنظیم می‌شوند […] همه این‌ها باعث می‌شود لبخند یک حرکت کارآمد اما کاملاً بی‌رحم باشد.»

کتی رایف از راجرابرت.کام به فیلم امتیاز ۲٫۵ از ۴ ستاره داد و نوشت: «در فرایند تبدیل مفهوم از یک فیلم کوتاه ۱۱ دقیقه‌ای به یک فیلم تقریباً دو ساعته، لبخند نه تنها به طرح‌های معمایی فرمول‌گرایانه تکیه می‌کند، بلکه بر آن نیز تأکید دارد؛ در مورد مضامین ترسناک و تصاویر برگرفته از آثار محبوبی مانند حلقه و تعقیب می‌کند.» کوین ماهر از تایمز نوشت: «چند جامپ اسکر زیبا وجود دارند و بیکن کاریزماتیک است اما فیلم به شدت مشتق‌شده و کسل‌کننده است» و به آن امتیاز ۲ از ۵ ستاره داد.

جفری ام اندرسون از کامن سنس مدیا نیز به این فیلم امتیاز ۲ از ۵ ستاره داد و نوشت: «تصویر یک لبخند وحشتناک و شوم آنقدر بدوی و هولناک است که ممکن است الهام‌بخش چیزی واقعاً نافذ باشد، اما متأسفانه این فیلم ترسناک بیشتر روی جامپ اسکرهای پر سر و صدایش تکیه می‌کند.»

تیپ جنجالی ماه کاووس سریال نون خ بیرون از سریال + عکس

 

 

مشخصات فیلم در یک نگاه

  • کارگردان پارکر فین
  • تهیه‌کننده مارتی بوون، ویک گادفری، آیزاک کلاوسنر، رابرت سالرنو و گابی اولیورا
  • نویسنده پارکر فین بر پایه لورا نخوابیده اثر پارکر فین
  • بازیگران سوزی بیکن، جسی آشر، کایل گالنر و کیتلین استیسی
  • موسیقی کریستوبال تاپیا دی ویر
  • فیلم‌بردار چارلی ساروف
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر