انار | فواید انار | ماسک انار

خواص شگفت‌انگیز انار برای پوست | دستور 2 ماسک خانگی انار

در این مطب از سایت ویکی گردی طرز تهیه سه ماسک خانگی انار را به شما معرفی کرده ایم تا با استفاده از این ماسک جلوه زیبایی را پوستتان هدیه دهید.

انار
ویکی گردی:

انار به عنوان یک ماده غذایی فوق‌العاده، فواید زیادی برای سلامتی دارد. با این حال، چیزی از خواص فوق‌العاده انار برای پوست شنیده‌اید؟ از انار می‌توان ماسک‌های متنوعی برای درخشان و سالم‌ نگه داشتن پوست صورت درست کرد. ماسک‌هایی که به راحتی می‌توان در خانه درست کرد و پوست شما را هیدراته و شفاف نگه می‌دارند.

آبرسانی خاصیت انار برای پوست‌ های خشک

آب انار رطوبت سطح پوست شما را تامین می‌کند. انار منبعی عالی برای ویتامین C است و با کاهش خشکی پوست شما را نرم و صاف می‌کند. همین‌طور روغن موجود در دانه‌های انار در صورت استفاده موضعی، باعث بازسازی اپیدرم (لایه بیرونی پوست) و ترمیم پوست می‌شود.

این ماسک غبغب را از بین می برد | روش های خانگی رفع غبغب

محافظت از پوست در برابر نور آفتاب

قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید یا UV به پوست شما آسیب می‌رساند، اما انار می‌تواند از این امر جلوگیری کند. انار حاوی آنتوسیانین‌ها، تانن‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که خواص ضد التهابی دارند و آسیب UVB را کاهش می‌دهند.

خاصیت ضد پیری انار برای پوست

مطالعات نشان داده که عصاره انار می‌تواند اثرات پیری که مسبب آن اشعه ماورای بنفش خورشید است، کاهش دهد. منظور از این اثرات، چین و چروک، خطوط ریز و لک‌هایی است که اغلب با افزایش سن ظاهر می‌شوند، اما علت اصلیشان اشعه مضر آفتاب است. در عین حال انار می‌تواند کلاژن نوع I، هیالورونان یا هیالورونیک اسید و محتوای آب پوست را افزایش دهد. انار همچنین تاثیر آنتی‌اکسیدانی روی پوست دارد.

چند ماسک ساده خانگی با انار:

درست کردن ماسک خانگی با انار زیاد وقتی از شما نمی‌گیرد، در عوض استفاده از آن باعث می‌شود بابت وقتی که صرف درست کردن این ماسک‌ها و مراقبت از پوستتان کرده‌اید، از خودتان سپاسگزار باشید.

۱. ماسک انار و آبلیمو برای درمان آفتاب‌سوختگی

برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۱ قاشق غذاخوری انار له شده
  • ½ قاشق چایخوری آب لیمو

زمان آماده سازی این ماسک ۲ دقیقه است.  ترکیب دانه‌های انار له شده و آبلیمو را روی صورت و گردن خود (و هر ناحیه در معرض آفتاب دیگر) بمالید. حداقل بگذارید این ماسک ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب بشویید.

دو یا سه بار در هفته می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

۲. ماسک انار و عسل برای آبرسانی به پوست

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری دانه انار له شده
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

ظرف ۲  دقیقه می‌توانید این ماسک خانگی را آماده کنید. هر دو ماده را با هم مخلوط کنید تا خمیری با غلظت متوسط به دست آید. آن را به صورت خود بمالید و ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس آن را بشویید.

قبل از عید حتما این ماسک صورت رو امتحان کن + طرز تهیه

دو یا سه بار در هفته می‌توانید از این ماسک صورت استفاده کنید. عسل پوست شما را مرطوب می‌کند و انار آن را هیدراته نگه می‌دارد و باعث نرمی پوست صورتتان می‌شود.

۳. ماسک انار و چای سبز برای جوش صورت

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری انار له شده
  • ۱ قاشق غذاخوری ماست
  • ۱ قاشق غذاخوری چای سبز
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

درست کردن این ماسک صورت ۵ دقیقه زمان می‌برد. یک کاسه بردارید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. آن را به صورت خود بمالید و به مدت ۵-۱۰ دقیقه ماساژ دهید. بگذارید ماسک ۲۰ دقیقه دیگر روی پوستتان بماند. بعد با آب سرد بشویید.

دو بار در هفته می‌توانید از این ماسک استفاده کنید.

چای سبز، عسل و انار منابع عالی آنتی‌اکسیدان هستند. آنها به جوانسازی پوست کمک می‌کنند، صورت شما را درخشان می‌کنند و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر