پنیر | خوردن پنیر چه زمانی مضر است؟

این نشانه ها میگن نباید پنیر بخوری! | پنیر برای چه کسانی مضر است؟

پنیر یکی از لبنیات مقوی اما مشکل ساز برای برخی افراد است و اگر شما هم این نشان ها را دارید هرچه زودتر پنیر را از تغذیه خود حذف کنید.

پنیر
ویکی گردی:

حتی اگر عاشق پنیر هم هستید؛ گاهی اوقات باید تجدید نظر کنید. آیا می دانستید که 65 درصد مردم در هضم لاکتوز دچار مشکل و ضعف هستند؟ حتی اگر مقاوم به لاکتوز نباشید یا به آن حساسیتی نداشته باشید هم؛ گاهی اوقات بدن تان نمی تواند پنیر را به دلایل مختلف هضم کند. اگر بعد از خوردن بدنتان واکنش نشان می دهد، حتماً باید پنیر را برای مدتی کنار بگذارید. در این قسمت از ویکی گردی علائمی را به شما خواهیم گفت که نشان می‌ دهد باید مصرف پنیر را کاهش دهید.

خوردن پنیر

7 علائمی که به شما میگه باید مصرف پنیر را کاهش دهید

1. دهانتان ورم می کند، می سوزد یا می خارد

آلرژی به شیر گاو یکی از رایج ‌ترین آلرژی های غذایی در بین جوانان محسوب می‌ شود. اگر بعد از خوردن شیر متوجه هر گونه خارش، سوزش و ورم در اطراف زبان، گلو یا لب های تان شدید، احتمالا به آن آلرژی دارید. پروتئین موجود در پنیر ممکن است به پادتن ها بچسبد و دفاع سیستم ایمنی را تحریک کند. گاهی اوقات این علایم خطرناک می شوند و نیاز به مراجعه سریع به پزشک دارند و ممکن است در این شرایط، متخصص برایتان آنتی هیستامین تجویز کند تا واکنش آلرژیک بهبود پیدا کند.

با آب پنیر این بیماری رو سریع درمان کن + روش استفاده

2. احساس نفخ

اگر بعد از خوردن پنیر ناراحتی هایی در شکم تان مانند نفخ گاز، معده یا اسهال پیدا کردید، احتمالاً بدنتان مقاوم به لاکتور شده یا به آن حساسیت دارد که معمولا 30 دقیقه یا دو ساعت بعد از خوردن پنیر اتفاق می‌ افتد. انقباضات شکمی و اسهال دیگر علائم هشدار دهنده ای هستند که باید حواس تان را جمع کنید. این علائم نشان دهنده این است که بدن آنزیم لاکتاز ندارد که بتواند قند لاکتوز را در محصولات لبنی شکسته و هضم کند.

3. چروک و پیری پوست

طبق مطالعات انجام شده، هورمون های موجود در شیر ممکن است باعث تحریک تولید سبوم شوند که پوست چرب، کثیفی منافذ پوست و آکنه را به وجود می‌ آورد؛‌ بنابراین اگر احساس کردید که این مشکلات پوستی به خاطر رژیم غذایی است، سعی کنید مصرف پنیرتان را کم کنید تا ببینید وضعیت تان بهبود پیدا می کند یا خیر. بسیار مهم است که با متخصص پوست صحبت کنید و شرایط تان را برایش توضیح دهید تا ببیند که این اتفاق به خاطر مصرف پنیر و لبنیات است یا چیز دیگر.

4. یبوست

طبق مطالعات انجام شده، لبنیات علت رایج یبوست است. در حقیقت مطالعه ای در سال 2013 به این نتیجه رسیده که یبوست در خیلی از کودکان زمانی اتفاق می افتد که شیر گاو را جایگزین شیر سویا می کنند. پنیر یک ماده مغذی است؛ اما گاهی اوقات به خاطر وجودِ پروتئین عاملی برای کاهش حرکات روده است و چربی بالا و فیبر کم در آن باعث یبوست می شود.

صبحانه پنیر نخورید! | مضرات خوردن پنیر در صبحانه چیست؟

5. کهیر

خوردن پنیر در بعضی از افراد ممکن است باعث ایجاد واکنش شدید پوستی شود. ممکن است کهیرهای قرمز و خارش‌دار در سراسر بدن ایجاد شوند، و می‌توانند تورم یا سوزش هم داشته باشند. بعضی افراد هم ممکن است بعد از مصرف محصولات پنیر اگزما را تجربه کنند. اگزما می‌تواند موجب ایجاد لکه‌های پوستی ضخیم و خشک در بدن شما شود. پوست ممکن است قرمز و ملتهب شود و کم‌کم به صورت پوسته پوسته بریزد. خارش پوست تحریک‌شده یا خارش‌دار در اثر آلرژی پنیر می‌تواند منجر به عفونت شود، که در این صورت ممکن است درمان بیش‌تری توسط پزشک لازم باشد.

6. مشکلات تنفسی

خوردن پنیر در بعضی از افراد ممکن است باعث مشکلات تنفسی شود وتنگی نفس را تجربه کند. همچنین ممکن است دچار تورم زبان یا گلو شود، که می‌تواند توانایی او را برای تنفس به طور طبیعی تحت تاثیر قرار بدهد. اگر شما یا فرزندتان علاوه بر آلرژی به پنیر، آسم هم دارید، مصرف پنیر می‌تواند سبب آغاز حمله‌ی آسم شود. حمله‌ی آسم می‌تواند علایمی مانند خس خس، سرفه، تنگی قفسه‌ی سینه یا تنفس سریع را ایجاد کند. در صورت مشاهده‌ی چنین علائمی برای جلوگیری از عوارض بیش‌تر، ‌لازم است که به بخش مراقبت‌های فوری پزشکی مراجعه کنید.

اتفاق عجیبی که بعد از خوردن پنیر در بدن می افتد؟! + فیلم

7. سوء هاضمه

مطالعه ای دیگر در سال 2012 نشان داده است افرادی که شیر گاو را از رژیم غذایی فرزندشان حذف کرده اند، کودکشان کم تر به رفلاکس اسید معده دچار شدند. اگر خودتان هم رفلاکس اسید و مقاومت به لاکتوز دارید، احتمالا بعد از خوردن پنیر دچار سوء هاضمه می شوید؛ مخصوصا اگر مقدار زیادی از آن بخورید. علت هم نه تنها چربی بالای لبنیات است؛ بلکه ماهیچه اسفنکتر در حالت استراحت اسید بیشتری به سمت بالا می فرستد و این باعث سوء هاضمه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر