فواید کیسه کشیدن برای پوست | لایه برداری پوست با کیسه کشیدن

حتما در حمام کیسه بکشید! | فواید شگفت انگیز کیسه کشیدن در حمام

در این مقاله از ویکی گردی در خصوص فواید کیسه کشیدن نکاتی را بیان کردیم. استفاده از کیسه در حمام فوایدی را به همراه دارد که پوست شما جوان خواهد کرد

کیسه کشیدن
ویکی گردی:

کیسه کشیدن یکی از عادت‌‌های قدیمی ایرانیان در هنگام حمام کردن محسوب می‌شود. کیسه کشیدن در گذشته کاری مرسوم بود که همه افراد انجام می دادند. حتی در حمام‌های عمومی افرادی با عنوان دلاک وجود داشتند که بدن افراد را کیسه می‌کشیدند‌. البته امروزه خیلی از افراد همچنان این کار را انجام می‌دهند و این عادت خوب را فراموش نکرده‌اند.در این مقاله فواید کیسه کشیدن را بررسی کرده ایم.

فواید کیسه کشیدن در حمام

  1. کیسه کشیدن در حمام روی مزاج بدن تاثیر دارد و بدن را گرم و تر می‌کند.

  2. کیسه کشیدن پوست نوعی ماساژ درمانی است و تمام سلول‌های مرده و تجمع یافته روی پوست را از بین می‌برد و باعث جوان‌سازی پوست و کاهش تعریق بدن می‌شود.

  3. زمانی که روی پوست کیسه کشیده می‌شود، اکسیژن‌رسانی به پوست راحت‌تر صورت می‌گیرد و در نتیجه پوست سالم‌تر و شفاف‌تر می‌شود. این یکی دیگر از فواید کیسه کشیدن است که تاثیر مطلوبی روی بدن دارد.

  4. کیسه  و استفاده حداقل یکبار از سفیدآب در طول هفته باعث می‌شوند تمام آلودگی‌ها از روی پوست از بین برود و بهتر است پوست خود را پس از کیسه کشیدن زیر آب یخ قرار دهید، زیرا  به این ترتیب عمل لیفتینگ طبیعی به صورت خود به خود برایتان انجام خواهد شد.

5. کیسه کشیدن از بروز جوش پیشگیری می‌کند.همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، کیسه کشیدن باعث لایه‌برداری پوست می‌شود. این موضوع در جلوگیری از شکل‌گیری جوش مفید است. باز کردن منافذ مسدود شده‌ پوست از بروز جوش‌های سرسفید و سرسیاه، همچنین از سایر مشکلات پوستی پیشگیری می‌کند. لایه‌برداری کردن پوست احتمال بروز جوش را کاهش می‌دهد.

گل سر شور چیه و به چه دردی میخوره؟

شیوه صحیح کیسه کشیدن

 

  1. برای کیسه کشی ابتدا لازم است بدن زیر آب گرم و بخارهای حاصل از آن برای مدتی طولانی خیس بخورد.
  2. سپس با استفاده از روشور و کیسه پشمی، کیسه کشیده شود و چرک روی پوست قبل از تماس با صابون از پوست جدا گردد.
  3. کشیدن روشور و کیسه پشمی به پوست صورت باید به طور نرم و آرام و هفته‌ای یک بار در حمام گرم انجام شود.
  4. بعد از کیسه کشی، با صابون مورد تایید مانند صابون قهوه‌ای یا صابون زیتون به صورت نشسته، یکی دو بار موی سر را بشویید.
  5. اگر تصمیم به استفاده از روشور دارید و می‌خواهید به طور مداوم از آن استفاده کنید توصیه می‌شود که برای گرفتن نتایج بهتر، سعی کنید هفته‌ای یکبار از روشور استفاده نمایید تا آلودگی‌ها را به طور مدام از پوستتان جدا سازید. کیسه کشیدن برای عموم افراد توصیه می‌شود ولی باید برای نوع کیسه و استفاده از روشویه(یا عدم استفاده از آن) پوست خود را بهتر بشناسید تا به آن آسیبی نرسد.

تاید باعث پرپشت شدن مو میشه؟

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر