سهام عدالت | جاماندگان سهام عدالت | شرایط دریافت سهام عدالت

خبر شگفت انگیز برای جاماندگان سهام عدالت | اگر سهام عدالت ندارید حتما بخوانید

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد که بیش از یک میلیون نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از بهره‌مندی از سهام عدالت محروم مانده‌اند.

سهام عدالت
ویکی گردی:

قرار است تا پایان سال سود سهام عدالت پرداخت شود این سود به چه تعداد سهام داران پرداخت می‌شود؟ امسال سود سهام عدالت نسبت به سال قبل حدود دو برابر شده است، قرار بود تا پایان آذر ماه سود سهام عدالت پرداخت شود. آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت ویکی گردی می خوانیم.

حسین خدرویسی بیان کرد: براساس لیست کمیته امداد، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از جاماندگان سهام عدالت هستند، اظهار کرد: پروسه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان از یک سال گذشته شروع شده است.

جدیدترین قیمت پراید در اولین روزهای سال 1402

وی با اشاره به اینکه دولت از نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد تعداد مددجویان جامانده را برای اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها خواسته بود، بیان کرد: کمیته امداد در گذشته لیست آماری جاماندگان سهام عدالت را به دولت ارائه کرده است و اکنون دولت بعد از رفت و برگشت‌ها، آئین نامه اجرایی آن را مصوب کرده است.

روز یکشنبه (۱۳ آذرماه) اعلام شد که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص شد. طبق این تصویب نامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است. (ایسنا)

پرداخت سود سهام عدالت به زمستان رسید

قرار بود تا پایان آذر ماه سود سهام عدالت پرداخت شود اما رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که این سود تا اواسط دی ماه پرداخت می‌شود.

در یک ماه اخیر وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی چندین بار زمان پرداخت سود سهام عدالت را اعلام کردند و قرار بود که شب یلدا سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شود. اما روز گذشته رئیس سازمان خصوصی خبر از تاخیر پرداخت سود سهام عدالت خبر داد.

حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته گفت که مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

قربان‌زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و ادامه داد: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود. این ارقام نشان دهنده افزایش ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته است.

یارانه معیشتی جدید مجلس به مناسبت ماه رمضان

زمان واریز مرحله اول سود سهام عدالت تغییر کرد

حسین قربان زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود.رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

حسین قربان زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود چنین ارقامی نشان دهنده افزایش ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته است.

قربان زاده ادامه داد: با مطرح شدن این موضوع در شورای عالی بورس و نیز تاکید وزیر اقتصاد، قرار بر این است تا سود سهام عدالت در ۲ نوبت واریز شود که امیدواریم نوبت نخست آن تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال انجام شود.

پیش تر گفته شده بود مرحله سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه میزان پرداختی سود سهام عدالت به نسبت سهمی که هر فرد دارد متفاوت است، گفت: عملاً مشمولان سهام عدالت با دریافت ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته همراه خواهند بود./همشهری آنلاین

 تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

وی گفت: وزارت تعاون و رفاه می‌گوید جاماندگان سهام عدالت باید در سامانه وزارت رفاه ثبت‌نام کنند و کسانی که دارای یک خانه و ماشین باشند، در دهک پردرآمد قرار می‌گیرند، در حالی که سهام عدالت به ۶ دهک کم‌درآمد جامعه تعلق می‌گیرد، اما درخواست ما این است که کار شناسایی مشمولان سهام عدالت در مورد کارمندان کشوری و لشکری را به سازمان‌های مربوطه و در مورد روستائیان و عشایر به دهیاری‌ها، شوراهای روستایی و بخشداری‌ها واگذار کنند تا حقوق مردم ضایع نشود.

به گفته رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت، قرار است به ازای هر نفر از جاماندگان ۱۰ میلیون سهام عدالت تعلق گیرد که ۵ میلیون تومان از آن به شکل کمک بلاعوض دولتی خواهد بود و ۵ میلیون تومان از محل سود و درآمد آتی سهام عدالت طی ۱۰ سال آینده به صورت تقسیط دریافت می‌شود.

توکلی این نکته را هم گفت: دولت وقت ۱۰ شرکت از شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت را خارج کرد و اگر این ۱۰ شرکت را به سبد سهام عدالت برگرداند، می‌توانیم به ۲۰ میلیون نفر از جاماندگان، سهام عدالت جدید اختصاص دهیم.

وی در مورد آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری به هر میزان که اقساط سهام عدالت از مشمولان دریافت شده است، باید سهام آنها آزاد شود.

3 راه برای جلوگیری از پوکی استخوان

توکلی همچنین درباره حضور نمایندگان سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر اظهار داشت: در حال حاضر طبق مصوبه شورای عالی بورس، در کارگروهی مرکب از سه نفر که دو نفر نماینده وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس و یک نفر نماینده سهام عدالت حضور دارند، این رویه تا پایان دی‌ماه سال جاری ادامه دارد، اما امیدواریم از ابتدای بهمن‌ماه رویه تغییر کند و فقط نمایندگان شرکت‌های سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور پیدا کنند و به نمایندگی از جامعه سهامداران به اعمال حق رأی و انتخاب هیأت مدیره بپردازند.

طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص شد، به همین جهت سازمان خصوصی سازی مکلف است در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری که شامل بانک صادرات، بانک تجارت، بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی و صنایع پتروشیمی خلیج فارس می‌شود، نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

مبلغ واگذاری به جاماندگان سهام عدالت معادل ۱۰ میلیون تومان با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

نحوه انتقال سهام به کد سهامداری هر یک از افراد جامانده از طریق کد بورسی توسط سازمان خصوصی سازی با همکاری سازمان بورس صورت می‌گیرد

منبع: خبر آزاد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    چرا کمیته امداد بهزیستی باید سهام عدالت بگیرند پس بقیه مردم نمیخوان الان خیلیها روستیان نشین هستند که سهام عدالت نمیگیرندمن خودم ۵نفر هستیم ۳ نفر سهام داریم کجا باید ثبت نام کنیم

  • ناشناس

    پس مردم عادی چی میشن که سهام عدالت ندارند تخت پوشش هیچ ارگانی هم نیستن .بعنی ما به عنوان یه ایرانی حق داشتن سهام عدالت رو نداریم با این که جز دهک های پایین هستیم ؟همون چند سال پیش هم که ثبت نام می‌کردند من به خاطر اینکه پول ثبت نام نداشتم نتونستم ثبت نام کنم پس اگه اسمش سهام عدالته باید برای همه یکسان باشه

  • محمد

    این معیار سنجش شما برای سهامی که اسم عدالت روش گزاشتید اصلا منطقی نیست و ناعادلانست

    • AminAkas

      به خداوندیه خدا این ذلته نه عدالت

  • علی

    بازنشسته های تامین اجتماعی ولشکری وکشوری سهام عدالت ندارند تکلیف اینها چه می‌شود این چه جور عدالتیه

  • ناصرکاکول دلی

    باسلام بنده چند دفعه سهام عدالت ثبت نام کردم ولی هیچ جوابی نیومد

  • ناشناس

    ماشین داریم تا ماشین خونه داریم تا خونه همه که یکی نیستن اگه عدالت باید با عدالت باشه هر روز یه برنامه ای دارین

  • بهاره معتمدی

    سهام عدالت ندارم

    • ناشناس

      منم ندارم

  • ناشناس

    من که کارگر ساده هستم باحقوق ناچیز .یعنی به من تعلق نمیگیره .این چجورعدالتیه

  • ناشناس

    والاه ما بایک حقوق 3 میلیون داریم زندگی میکنیم ویه خونه خشت وگلی قدیمی که 1مترونیم گود هست.. که همه سالها که زمستون میشه نگرانیم خراب نشود...بادعا ومتوسل شدن بخدا زمستون را رد میکنیم.. سهام هم نداریم. آخه این چه عدالتی هست که بررسی نمیکنن ببینن کی واقعا احتیاج داره. توفامیل کسانی هستن که اینقدر مال وثروت دارن سهام دارن ومثل ما هیچی...

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید پسرم هفت سالشه برا سهام عدالت میخواستم ثبت نامش کنم کی میتونم این کار انجام بدم

  • ناشناس

    ما که سهام عدالت نداریم و تحت هیچ نوع حمایتی نیستیم کجا مراجعه کنی لطفا راهنمای کنید تشکر

  • ناشناس

    بخورید و بیاشامید آما از حق فقرا اسراف وزیاده روی نکنید

  • ناشناس

    بقیه برن سر بزارن به روی زمین. سهام عدالت؟؟؟؟ خندیدیم

  • كيومرث اسمعيلي عيسي

    باسلام خدمت ملت زجرکش ملت ایران اسلامی وزارت محترم تامین اجتماعی کشور توان تشخیص درمورد افراد کم درامدراندارند ویا نمیخواهند تشخیص درست رادرمورد سهام عدالت اجرایی کند طرف چندتا خونه دارد به اجاره داده ویابه اندازه کافی سرمایه دارد که انواع اقسام معامله هاراانجام میده درامدملیاردی داردکه سهام عدالت میگیرد ولی یکی هست مثل بنده حقیر که مستمری بگیر تأمین اجتماعی ویاکارگری می‌کند که سهام عدالت دریافت نمی‌کند حال دولت ازوضعیت سفره مردم بیخبر تشریف دارن ومجلسی هاکه پشت پرده چه کارها که نمی‌کند میگن باید تحت پوشش کمیته امداد ویا تحت پوشش سازمان بهزیستی باشی تاسهام عدالت بگیری بنده که دهک پنجم هستم چرا سهام عدالت به من پرداخت نمی‌شود انصاف هم خوب چیزی هست که مسئولان کشوری داشته باشند همه مسئولان کشوری فقط به فکر جیب خود شان هستند به مردم اهميت نمی‌دهند ازاین به بعد از مردم هم انتظار نداشته باشند

  • كيومرث

    عدالتی مانده اگرعدالت بود به همه می‌دادند کسی که پول ثبت نام رانداشته که ثبت نام بکند انصاف مسئولان کشور کجا رفته درحال حاضر مسئولان از نان شب مردم باخبرندولی انصاف ندارند

  • علیرضا

    خدا کمک کنه نامردیه همه سهام داشته باشن ما فقد نگاه کنیم

  • ناشناس

    سلام. به این مسئول گرامی بفر مایید که در حال حاضر دارندگان سهام عدالت بیش از یک خانه وچند ماشین هستند وکسانی که هیچ چیز ندارند شکر خدا سهام هم ندارند

  • حسن نجم آبادی

    اینجانب 52سال دارم مریض وبیکار هستم رفتم سهام عدالت ثبت نام کردم پول ثبت نام دادم در همگام انترنت قطع شد گفت بروی خودم ثبت نام می کنم تا انترنت وصل بشه اصلا ثبت نکرده بود خیلی رفتم به تمام جاهای که ثبت می کردن ولی نتیجه ای نکرفتم خواهشمندم راهنمایی کنید کجا بروم ممنونم داری سه تادختر ویک پسر دارم ممنونم

  • ناشناس

    سرپرست خانواده هستم .چندسال پیش یارانه ام قطع شدباکلی پیگیری توانستم یارانه جدید رادریافت کنم حقوق بگیرهیچ اداره وسازمانی هم نیستم برای ثبت نام سهام عدالت تابحال نتیجه ای نگرفتم نمیدانم این چطور سهامی هست که به یک زن سرپرست خانواده تعلق نمیگیرد.

  • ناشناس

    در مورد سهام عدالت اینقدر حاشیه نبرید زمان پرداخت اعلام کنید ما تحت پوشش و در این مدت شوهر و پسرم فوت و دست تنها شدم کجا زندگی کنم نه ارگانی و نه خود دولت حمایتی ندارن می گن بودجه نیست درست!!!!! اما ما چه کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!؟!!!!!!!

  • مریم

    سلام پس کی اعلام میکنید من تحت پوشش کمیته امداد هستم نه خودم نه بچه‌ها سهام ندارند خانه ماشین هم نداریم باید کی ثبت نام کنیم

  • خیراله خنفری

    باسلام من وبچهام هیچ سهام عدالت نداریم مستاجرم روزمزدی کار میکنم حتی خرج وخوراک خانه بزور در میارم لطفا پیگیری کنید

  • علی

    باسلام ضمن تبریک سال نو
    و تشکر از ویکیپدیا خواهشاً نظرات خوانندگان این برنامه را به مسیولین برسانید که مدیون نباشید