نان | انواع نگهداری نان

اگه می خوای نان بیات نشه اینجوری نگهش دار | ترفندهای خانه داری

هر نوع نان را می توان برای مدتی تازه نگاه داشت به شرطی که آن را درست و اصولی بسته بندی کرد و روش نگهداری آن را دانست.

نان
ویکی گردی:

حقیقت این است که نان پخته شده از لحظه ای که از کوره خارج می شود، در اوج کیفیت خود قرار دارد و بهترین زمان برای مصرف است.به محض اینکه قرص نان شروع به خنک شدن می کند، کیفیت آن کاهش می یابد. اگر شما برای پخت نان خانگی برنامه ریزی می کنید، مطمئن شوید که به محض اینکه از فر خارج می شود، می توانید آن را بخورید و از آن لذت ببرید.

وقتی نوبت ذخیره و نگهداری نان می رسد، یخچال بدترین دشمن شما است ، نان در واقع در یخچال سریع تر از دمای اتاق خراب می شود . بهترین راه برای حفظ نان در بهترین حالت این است که آن را به مدت یک یا دو روز در دمای اتاق نگه دارید، سپس آن را ببندید و برای نگهداری بلندمدت آن را منجمد کنید. زمانی که می خواهید نان آن را گرم کنید و دوباره طعم آن برمی گردد، گویی نان تازه است .

با خوردن این نان ها به راحتی وزن کم کن!

رازهای مراقبت و نگهداری از انواع نان در خانه

نان با گذشت زمان و بودن در معرض هوا کهنه می شود ؛ دو مجرم اصلی برای بیاتی نان وجود دارد که اولی یک تغییر شیمیایی با یک نام فانتزی است:انحطاط نشاسته. به محض برداشتن نان از فر، ساختار مولکول های نشاسته تغییر می کند و آن ها شروع به کریستاله شدن می کنند. این کریستال ها آب را از نان جدا می کند.

عامل دوم، از دست دادن رطوبت ناشی از قرار گرفتن هوا است.

نکته:زمانی که خنک است، آن را بپوشانید.نان را در فویل پلاستیکی یا آلومینیوم بپوشانید.انواع پوشش ها رطوبت طبیعی نان را نگه می دارند تا آن را از خشک شدن و سخت شدن دور نگه دارند.

اگر نان شما در یک کاغذ پیچیده شده باشد، آن را بردارید و در پلاستیک و یا آلومینیوم برای ذخیره سازی بپوشانید.اگر نان را ببرید، می توانید آن را در بسته بندی پلاستیکی اصلی خود بگذارید.

تولید کنندگان این سبک نان ها توصیه می کنند که آن را در این بسته بندی نگهداری کنید، تا رطوبتش را حفظ کنید.

نان را برای مدت بیش از دو روز در دمای اتاق نگه ندارید.دمای اتاق باید حدود 20 ºC / 68 ºF باشد.

آن را دور از نور مستقیم خورشید در یک مکان خنک و خشک، مانند انبار و یا در یک جعبه نان.

اگر رطوبت زیادی در منزل دارید، نان شما ممکن است به سرعت در دمای اتاق کپک بزند.

اگر در مورد این قضیه صادق باشید، ممکن است بخواهید درست بعد از خرید آن را فریز کنید، تا هر وقت خواستید هم تازه و خوش طعم بماند.

2 روش طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر خانگی؛ ترد و خوشمزه

نان اضافی را فریز کنید:

اگر نان زیادتری نسبت به مصرفتان دارید که برای چند روز می ماند، بهترین راه برای ذخیره آن، منجمد کردنش است.یک تکه نان یخ زده به اندازه کافی درجه حرارت را کاهش می دهد تا نشاسته ی اضافه را از نان جدا کند و کهنه نشود.

مطمئن شوید که آن را در کیسه های پلاستیکی یا فویل پلاستیکی قرار می دهید، چون فویل های خانگی سبک وزن برای منجمد کردن مناسب نیست. قبل از فریز کردن نانتان آن را برش بزنید. به این ترتیب شما مجبور نمی شوید آن را در حالی که یخ زده است برش دهید، و اغلب گرم کردنش هم دشوار است.

نان را در یخچال نگذارید:

مطالعات علمی نشان داده است که این رطوبت را بیرون می کشد و نان سه برابر سریع تر از دمای اتاق بیات می شود. این اتفاق از یک روند شناخته شده رخ می دهد که به سادگی نشان می دهد مولد نشاسته کریستال می شوند و نان سفت و سخت می شود.

نان یخ زده را باز کنید:

اگر شما نان خود را منجمد کرده اید، بگذارید تا در دمای اتاق گرم شود.بسته را از فریزر بیرون بیاورید و بگذارید بماند تا آب شود.اگر دوست دارید هم می توانید برای چند دقیقه در فر یا تستر بگذارید (نه بیشتر از 5 دقیقه) تا ترد شود.

بدانید که نان را فقط یک بار می توان گرم کرد و تازه بماند، از بارهای بعدی فقط کهنه تر و بیات تر می شود.

انواع مختلف نان به سبک های ذخیره سازی و نگهداری منحصر به فردی نیاز دارند:

دمای اتاق برای حفظ بافت مغز و پوسته مناسب ایده آل است اما علاوه بر دمای مناسب, باید میزان مواجهه با هوا را مدیریت کنید.

کیسه پلاستیکی اغلب برای به دام انداختن رطوبت مورد انتقاد قرار می گیرد - که می تواند رشد کپک را تسریع کند - اما این به نوع نان بستگی دارد.

برای نان های مسطح با پوسته های نازک, کیسه های پلاستیکی خوب است.

نان های سفت در کیسه های کاغذی نگهداری شوند.

همانطور که یک قرص نان خشک می شود, رطوبتی که از نان بیرون رانده می شود توسط پوسته های سفت جذب می شود و آن ها را سفت و سخت می کند.

 کوکو عدس رو به روش سنتی ترکیه ای بپز!

یک قرص نان تا حدی بیات می تواند تازه شود:

این کار را می توان با حرارت دادن آن در فر یا روی گاز انجام داد.گرم کردن آن در فر برای چند دقیقه به جذب رطوبت پوسته و افزایش کیفیت نان کمک می کند و بلافاصله باید مصرف شود.

چگونه می توان نان باگت را تازه نگه داشت:

همیشه یک باگت خوب قبل از خوردنش بیات می شود.خوشبختانه در این بخش از رازهای خانه داری در نمناک چند راه کار ساده وجود دارد که می توانید انجام دهید تا آن ها را تازه نگه دارید.

آن را در فویل آلومینیومی قرار دهید و در دمای اتاق نگهدارید و می توان تا 3 ماه نگهداشت.در کل راه های زیادی برای استفاده و نگهداری نان باگت وجود دارد.

ذخیره و نگهداری نان باگت به درستی:

سعی کنید همان روزی که باگت را خریدید از آن استفاده کنید. چون یک باگت فرانسوی بسیار باریک و بلند است, به سرعت بیات می شود. در همان روزی که می خواهید آن را بخورید, برنامه ریزی خریدش را بکنید.

اگر یک باگت گرم را خریدید که در یک کاغذ یا کیسه پلاستیکی جاسازی شده است, کیسه را بیرون بریزید تا رطوبت نان را به دام بیندازید. این رطوبت باعث می شود که نان نرم و مرطوب بماند.

باگت را در فویل آلومینیومی بپیچید:

ورقه بزرگی از فویل آلومینیومی را پاره کنید و آن را از طول بپیچانید. دو طرف فویل را در زیر بپوشانید و انتهای فویل را زیرش قرار داد. فویل آلومینیومی را صاف کنید تا بسته شود.اگر می خواهید آن را فریز کنید, باید قبل از فریز نان ها را تکه تکه کنید.

نکته:مهم است که باگت، سرد و یا هم دمای اتاق باشد. اگر نان گرم را در فویل آلومینیومی بگذارید, بخارش را به دام می اندازد و نان سریع تر بیات خواهد شد.

باگت های پیچیده را برای 1 روز در دمای اتاق می توانید نگه دارید.نان پیچیده شده را در فویل آلومینیومی روی پیشخوان قرار دهید و سعی کنید از آن در طول روز استفاده کنید.

معجزه سیر و عسل بعد 7 روز در بدن شما + طرز تهیه معجون

نکاتی مهم هنگام خرید و نگهداری نان

  • یک سفره پارچه ای هنگام خرید نان حتماً با خود ببرید.
  • نان سرد شده را در سفره یا پلاستیک قرار دهید .
  • اگر می خواهید نان شما دور ریز نداشته باشد و کهنه و بیات نشود به مقداری که نیاز دارید نان تهیه نمایید.
  • در صورتی که نان های داغ را روی هم قرار دهید ، کپک زده و بیات و خیلی زود فاسد می شود.
  • نان ها را قبل از اینکه کامل سرد شود دسته نکنید.
  • برای نگه داری طولانی مدت نان ابتدا بگذارید نان ها کاملا سرد شوند سپس در کیسه تمیز قرار دهید و داخل فریزر بگذارید.
  • نان سبوس دار مصرف نمایید زیرا مصرف این نان سبب کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و گوارشی خواهد شد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر