آب جوشیده شده | مضرات آب 2 بار جوشیده شده | خطرات آب جوشیده شده

خطرات 2 بار جوشاندن آب برای دم کردن چای و قهوه + ویدیو

آبی که 2 بار جوشیده برای تهیه چای و قهوه یه سری خطرات داره که تو این ویدیو به طور کامل مضرات آب 2 بار جوشیده شده رو بهتون توضیح میدیم.

ویکی گردی:

شاید شما هم از اون دسته افرادی باشین که برای دم کردن چای و قهوه بارها و باره از آب جوشیده شده داخل کتری یا سماور استفاده میکنین. همه به طور عادی عادت دارن از آب جوشیده شده بارها برای تهیه چای، یا رقیق کردن شیر خشک نوزاد یا... استفاده می کنن. در ادامه به بررسی خطرات آب جوشیده شده می پردازیم.

مطمئننا همه می ‎دانند که نوشیدن آب شیر دلچسب نیست و بسیاری از مردم فکر می‎ کنند آیا امکان دوباره جوشاندن آب وجود دارد؟ از آن گذشته، این عقیده وجود دارد که با جوشاندن مکرر آب برای دم کردن چای، ترکیباتی مانند آب سنگین، نمک معدنی غلیظ و ماده های سمی از جنس کلر در آن ایجاد می ‎شوند, درنتیجه، نوشیدن همچین آبی و دم کردن چای با این آب برای سلامتی خطرناک است.

چای کیسه ای استفاده شده رو ننداز دور

درباره مضرات آب چندبار جوشانده شده

  • جوشاندن آب منجر به تشکیل به اصطلاح "آب سنگین" می ‎شود که حاوی دوتریوم و ترتیوم است و با این حال پس از جوشیدن آب این دو ماده با اندازه های بسیار ریز تشکیل می ‎شوند و آسیبی به همراه ندارند.
  • وقتی آب می جوشد، غلظت نمک های معدنی در آن افزایش می ‎یابد چرا که آب تبخیر می ‎شود اما نمک ها باقی می ‎مانند و به همین خاطر نمک ها به راحتی داخل کتری رسوب می ‎کنند و این رسوب ها بی خطرند اما بهتر است کتری مرتبا تمیز شود.
  • هنگام جوشاندن آب، کلر با ترکیبات آلی موجود در آب تعامل دارد و مواد سمی بیشتری ایجاد می ‎کند پس برای تصفیه کردن آب شیر به آن کلر اضافه می ‎کنند که البته کلر برای سلامتی مضر نیست اما آب کلرشده پوست را خشک می ‎کند و می ‎تواند موجب تشدید آکنه شود.
  • بنابراین اگر از آب مرغوب استفاده شود و رسوبات داخل کتری مرتبا تمیز شود، می‎ توان آب را بار ها و بارها جوشاند، چرا که هیچ خطری برای سلامتی فرد ندارد.

تمام این عقاید رد شده است و بدانید که آب دو بار جوشیده شده برای سلامتی انسان مفید نخواهد بود.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر