افزایش قیمت آیفون پس از ممنوعیت واردات، قیمت آیفون در ایران، پیش فروش آیفون با قیمت بالا

افزایش نجومی قیمت آیفون | بازار سیاه فروش آیفون بعد از ممنوعیت واردات

قیمت آیفون با اعلام خبر ممنوعیت واردات در چند روز گذشته با افزایش زیادی روبرو شد.

قیمت آیفون
ویکی گردی:

قیمت آیفون با اعلام شدن ممنوعیت واردات آیفون  در بازار تلفن‌همراه با تغییرات بخصوصی همراه شد، به طوری که گزارشات به این صورت است که قیمت یک گوشی آیفون 13 پرومکس از 47 میلیون تومان به بیش‌ از 56 میلیون تومان رسیده است.

درخصوص ممنوعیت واردات آیفون، یک ماه پیش نمایندگان مجلس و در رأس آن کمیسیون اصل نود، در صدد محدود کردن واردات آیفون بودند و با اعلام مهلت زمانی اعلام کردند که چنانچه دولت تا پایان شهریور امسال برای ممنوع کردن آیفون و گوشی‌های برند آمریکایی و لوکس دست به کار نشود، خود آن‌ها به صورت مستقیم اقدام خواهند کرد.

با توجه به قیمت‌های اعلام شده و با احتساب قیمت دلار در ایران ارزان‌ترین مدل آیفون ۱۲، حدود ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و گران‌ترین آن‌ها حداقل ۴۶ میلیون و  ۴۰۰ هزار تومان البته بدون در نظر گرفته هزینه‌ی رجیستری و مالیات، قیمت گذاری شد.

اپل قیمت آیفون ۱۳ مینی را ۷۳۰ دلار اعلام کرد که پیش‌بینی می‌ش.د که این گوشی با قیمت ۲۷ میلیون تومان در بازار کشورمان عرضه شود.

آیفون ۱۳ نیز ۸۳۰ دلار تخمین زده شده که در بازار ایران قیمت حدود ۳۱ میلیون تومان پیش بینی می‌شود.

قیمت آیفون ۱۳ پرو نیز ۱۰۰۰ دلار اعلام شد و با تبدیل این نرخ به ریال قیمتی که برای این گوشی در بازار ایران پیش‌بینی می‌شود برابر ۳۸ میلیون تومان باشد.

اما آیفون ۱۳ پرو مکس که در سایت رسمی اپل ۱۱۰۰ دلار قیمت گذاری شد، پیش بینی می‌شود با نرخ حدود ۴۲ میلیون تومان به فروش برسد.

قیمت‌ها بر مبنای نسخه‌ی پایه ۱۲۸ گیگابایتی به اضافه هزینه‌ی گمرکی و مالیات در نظر گرفته شده است.

البته برخی از سایت‌های داخلی گوشی آیفون ۱۳ پرومکس را با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان هم پیش‌فروش کردند که نسبت به نسل‌های پیشین قیمت بسیار بالاتری داشت؛ البته قیمت‌های فضایی در کشورمان خیلی هم دور از انتظار هم نیست و از آنجا که بازار ایران همیشه مستعد نابسامانی است فروش آیفون با قیمت نجومی در این اوضاع نابسامان اقتصادی خیلی عجیب نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر