گل | گل عید | گل عید نوروز

تو سفره هفت سین چه گلی بزاریم؟ | 7 گل جذاب و دوست داشتنی برای عید نوروز

امروز می‌خواهیم با هم به سراغ گل های مناسب عید رفته و آن‌ها به شما معرفی کنیم تا بتوانید موقع خرید گل عید نوروز به‌راحتی گل‌های مناسب را خریداری کنید.

گل برای عید
ویکی گردی:

بهترین انتخاب‌ها برای خرید گل عید نوروز. اسم عید که می‌آید اولین چیزی که به یاد همه می‌رسد بهار و سرسبزی است. اصلا عید همیشه نمادی از گل‌ ها، آغازی دوباره و طبیعتی زنده بوده است. جشن گرفتن این سرسبزی و تولد دوباره بدون حضور گل‌ها نمی‌شود و باید سراغ خرید گل عید رفت، ولی کار وقتی سخت می‌شود که با تنوع زیادی از گل‌ ها روبرو باشید. به‌عبارتی انتخاب گلی مناسب که هم نمادی از بهار باشد، هم نشانی از تولدی دوباره ممکن است کمی سخت باشد.

ازاین‌رو امروز می‌خواهیم با هم به سراغ گل های مناسب عید رفته و آن‌ها به شما معرفی کنیم تا بتوانید موقع خرید گل عید نوروز به‌راحتی گل‌های مناسب را خریداری کنید.

رازهای پنهان سفره هفت سین که هرگز نمی دانستید!

لیست گل های مناسب عید نوروز :

  •     سنبل (Hyacinth)، جذاب‌ترین و محبوب‌ترین گل عید نوروز
  •     نرگس (Daffodil)
  •     لاله (Tulips)
  •     بنفشه آفریقایی (African violets)، زیباترین گل عید نوروز
  •     پامچال (Primrose)
  •     کالانکوئه (Kalanchoe)
  •     سینره (Cineraria)، نماد لذت و خوشی و آخرین گل لیست گل های عید نوروز

 

1. سنبل (Hyacinth)، جذاب‌ترین و محبوب‌ترین گل عید نوروز

اصلا مگر می‌شود که صحبت از عید و گل های عید نوروز باشد، اما اسم سنبل در صدر لیست نباشد؟ در روزهای نزدیک به عید هرجا که سر بچرخانید این گل زیبا را می‌بینید. سنبل نماد آپولو و خدای خورشید در یونان باستان است. همچنین این گل زیبا سمبلی از تعهد، زیبایی، قدر و غرور نیز به‌شمار می‌رود. در سفره هفت‌سین این گیاه زیبا به‌عنوان یکی از سین‌ها شناخته می‌شود و نشانه‌ای از اهمیت آن در فرهنگ نوروز است.

برای نگهداری از این گیاه باید آن را در محیطی با نور کامل خورشید قرار دهید. در طول نگهداری از آن نیز تا زمانی که برگ‌های گیاه بر روی آن باقی است می‌توانید به آن آب بدهید ولی بعد از پایان گل‌دهی آبیاری را کمتر کنید. بعد از ریختن برگ‌ها دیگر آبیاری متوقف کنید، پیاز گیاه را از خاک خارج کنید و در جایی خنک نگهداری کنید تا سال بعد دوباره آن را بکارید و گل بدهد.

با این روش ها جلوی مردن ماهی قرمز عید رو بگیر 

گل عید

2. نرگس (Daffodil)

این گل زیبا و خوشبو خودش به‌تنهایی نمادی از بهار است. نرگس جز اولین گل‌هایی است که در بهار شکوفا می‌شود و خوبی آن این است که عطر بسیار خوب و دلنشینی دارد. نرگس نمادی از تولد دوباره، شجاعت امید و عشق یک طرفه است. حضور یک دسته زیبا از این گل در روزهای عید نوروز می‌تواند حس خوبی به خانه یا محل کارتان داده و طراوت و تازگی با رایحه‌ای خاص و دلنشین برایتان به‌ارمغان بیاورد.

اگر از خرید دسته گل نرگس منصرف شدید و سراغ خرید گل نرگس گلدانی رفتید، برای نگهداری از آن کافی است خاکی مرطوب (و نه خیس) را برای آن فراهم کنید. یک آبیاری معمول کفایت می‌کند. این گیاه برای ماندگاری نیاز به نور متوسط آفتاب دارد و ترجیح می‌دهد در جایی زندگی کند که کمی خنک باشد. در طول نگهداری از گل نرگس یادتان باشد گرما و آبیاری بیش‌ازحد باعث زرد شدن و مردن این گیاه می‌شود. مشابه گل سنبل در پایان گل‌دهی گل نرگس نیز می‌توانید پیاز گیاه را از خاک خارج کنید تا در زمستان بعدی مجددا آن را بکارید و شاهد گلدهی آن باشید.

گل عید

3. لاله (Tulips)

سومین گیاه لیست گل های عید نوروز هم گیاهی پیازدار است و باز هم تبدیل به نمادی از بهار شده است. این گل نمادی از یک عشق کامل و بدون نقص است، اما رنگ‌های مختلف آن می‌تواند معانی دیگری مثل صلح، دوستی و رفاه را نیز به‌همراه داشته باشد. قد بلند، رنگ‌بندی جذاب و گونه‌های مختلف این گیاه باعث می‌شود تا یکی از گل‌های مناسب عید باشد.

گل لاله جزء گل‌هایی است که نیاز به نور کامل خورشید دارد و ترجیح می‌دهد خاکی تقریبا مرطوب داشته باشد. این گیاه زیبا را می‌توانید هم در بیرون از خانه و هم داخل خانه و در گلدان نگهداری کرد.

گل عید

4. بنفشه آفریقایی (African violets)، زیباترین گل عید نوروز

اگر نزدیک عید به بوستان‌ها و پارک‌های اطراف خود سر بزنید حتما متوجه می‌شوید که باغبانان در حال کاشتن این گل زیبا هستند. گلی مقاوم و سرسخت که حتی خوراکی هم است و می‌توانید از آن در آشپزی استفاده کنید. این گل زیبا که برخلاف اسمش به‌رنگ بنفش نیست و رنگ‌بندی زیادی هم دارد، نمادی از تعهد، وفاداری و احساسات لطیف است. خرید این گل برای عید نوروز می‌تواند یک انتخاب عالی و هوشمندانه باشد و زیبایی را به خانه شما هدیه دهد. ضمن اینکه این گیاه زیبا می‌تواند هر چهار فصل نیز گل داشته باشد.

 خطرات خرید ماهی قرمز عید برای بچه ها! + نکات

نگهداری از بنفشه آفریقایی کار ساده‌ای است. این گل زیبا آنقدر مقاوم است که به فضا هم فرستاده شده است. در طول نگهداری از بنفشه آفریقایی هر زمان خاک گیاه خشک شد به آن آب بدهید، اما هیچ‌وقت آب را روی برگ‌های آن نریزید. بفنشه آفریقای هم در محیط بیرون از خانه رشد کرده و هم در داخل در محیطی نورگیر با نور غیرمستقیم رشد می‌کند.

گل عید

5. پامچال (Primrose)

گیلکی‌ها حدود صد سال پیش زمزمه می‌کردند که “گل پامچال بیرون بیا وقت بهاره”. این خود نشان از یک گل بهاری با درون مایه‌ای از تولدی دوباره است و پامچال را به یک گل مناسب عید نوروز تبدیل می‌کند؛ گلی زیبا با برگ‌های لطیف که خبر از آمدن بهاری سرسبز می‌دهد. خوبی گل پامچال این است که تنوع زیادی در رنگ و گونه‌های مختلف دارد. در واقع این گل آنقدر تنوع دارد که می‌تواند هر کسی را راضی و خوشحال کند. در دوران ویکتوریا اگر این گل را به کسی می‌دادید در واقع به او می‌گفتید “من نمی‌توانم بدون تو زندگی کنم” اما در دوران مدرن این گل نمادی از بهار، امنیت و عشق است.

نگهداری از پامچال کار سختی نیست. کافی است گیاه را از نور شدید آفتاب حفظ کنید و هر زمان چند سانتی‌متر بالایی خاک گیاه خشک شد دوباره به آن آب بدهید.

گل عید

6. کالانکوئه (Kalanchoe)

کالانکوئه چند سالی است که پای خود را به عید نوروز باز کرده است. بعضی‌ها به آن کالانکوا و بعضی هم به آن کالانکوای کریسمس می‌گویند. همه این‌ها اشاره به گیاهی با برگ‌های سبز چرمی و گل‌هایی ریز و جذاب با رنگ‌هایی چشم‌گیر دارد. این گل نمادی از تحمل سختی‌ها و احساساتی ملایم است.

برای نگهداری از کالانکوئه کافی است آن را در محیطی با نوری متوسط و تقریبا زیاد قرار دهید. فقط یادتان باشد که آفتاب شدید تابستان به گیاه آسیب می‌زند، اما گیاه در مجموع از نور زیاد لذت می‌برد. برای آبیاری این گل عید نوروز زیبا هر زمان که سطح خاک گیاه خشک شد به آن آب بدهید و در زمستان نیز آبیاری را کمتر کنید.

گل عید

7. سینره (Cineraria)، نماد لذت و خوشی و آخرین گل لیست گل های عید نوروز

اگر می‌خواهید برای عید گلی داشته باشید که نمادی از لذت و خوشی باشد سینره انتخاب خوبی است. گیاهی زیبا با گل‌هایی کوچک و رنگارنگ که هر چشمی را به خود خیره می‌کند. این گیاه از اواخر اسفند شروع به گل دادن می‌کند و به همین خاطر یکی از گل های مناسب عید نوروز است.

7 اشتباه بزرگ و رایج در چیدمان سفره هفت سین + توضیحات

اگر می‌خواهید از سینره نگهداری کنید برای آن محیطی نورگیر با نور غیر مستقیم را فراهم کنید. همچنین سعی کنید این گیاه را از سرمای زمستان دور نگه دارید، زیرا طاقت زمستانی طولانی مدت را ندارد. هر زمان هم که خاک گیاه خشک شد دوباره به آن آب بدهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

گل عید

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم لیستی از بهترین گل‌ها برای عید نوروز را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با اورژانس گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات گیاه پزشکی در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

 ایده تزیین سفره هفت سین با سبزه تراریوم

سوالات پرتکرار شما درباره گل عید نوروز

گل‌های مناسب عید کدام است؟

گل های بهاری همگی گل های مناسب عید نوروز هستند؛ بهتر است برای عید نوروز به سراغ گل‌هایی بروید که زمان گل‌دهی آن‌ها اواخر اسفند و یا اوایل فروردین باشد. گل‌هایی که نمادی از عشق، طبیعت و زیبایی باشند تا هم از دیدن آن‌ها لذت ببرید و هم مفهوم خوبی را با خود به همراه داشته باشند.

آیا گل رز برای عید مناسب است؟

بله، رز گیاهی است که در صورت نگهداری درست می‌تواند در اوایل بهار گل بدهد. همچنین رنگ‌های مختلف آن معانی مختلف و جذابی دارد. به عنوان مثال رز سبز نشانه‌ای از شروعی جدید و آغازی تازه است که کاملا با مفهوم عید و بهار همخوانی دارد

سبزه نارنج بهترین انتخاب برای سفره هفت سین

سبز کرده سبزه و یا سبزه انداختن یکی از زیباترین رسم هاییت که از دیرباز مادر بزرگ ها انجام می‌دادند و امروزه به دلیل مشغله های زیاد زندگی شهرنشینی ممکن است امکان رسیدگی به بذر ها وجود نداشته باشد. انواع حبوبات مانند عدس، گندم، ماش و … برای سبزه عید استفاده می‌شوند اما اگر دقت کنید همه اینها از مواد غذایی انسانها هستند و سبز کردن آنها کار چندان درستی نیست. به همین امروزه سبزه هایی مانند هسته نارنج, هسته خرما و … رواج بیشتری دارد. ایران درخت نیز با استفاده از سبزه نارنج در پک عیدانه خود، با کمک شما خواهان برداشتن قدمی در راستای حفظ محیط است

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر