روی دکلره زرد چه رنگی بزنیم | رفع زردی موهای رنگ شده در خانه

زردی دکلره رو چجوری بگیریم؟ | چند ترفند ساده برای برطرف کردن زردی موها

برای از بین بردن زردی مو رنگ شده و دکلره شده چند روش طبیعی وجود دارد در این مطلب با ما همراه باشید.

دکلره
ویکی گردی:

دکلره کردن موها آسیب جدی به ریشه موها رسانده و باعث ریزش مو ، کاهش رشد موها ، کاهش ضخامت موها و کم پشت به نظر رسیدن موها می شود. حتماً برای شما هم بارها پیش آمده که موهایتان را دکلره کنید، در روز اول فوق العاده زیبا و جذاب بنظر می‌رسد، اما فردای آن روز متوجه می‌شوید موهایتان دچار زردی شده است. البته جز زردی مو گاهی موی رنگ شده دچار تناژ نارنجی و قرمز می‌شود و به مراتب تحمل این رنگ‌ها دشوارتر است. در ادامه روش رفع زردی مو بعد از دکلره را بخوانید.

علت اصلی بروز چنین حالت ناخوشایندی استفاده زیاد از دکلره و رنگ مو است. هر بار که از ترکیبات دکلره روی موهایتان می‌زنید، فیبر موها محوتر می‌شود و زردی مو بروز می‌کند. به همین دلیل ما رنگ مو بدون دکلره را پیشنهاد می کنیم. البته هیچ مشکلی بدون راه حل نیست و برای از بین بردن زردی مو نیز روش‌ها و تکنیک‌های خوبی وجود دارد.

عید امسال این مدل موها مده!  + عکس

از بین بردن زردی موی رنگ شده

از بین بردن زردی مو رنگ شده و دکلره شده

برای از بین بردن زردی مو رنگ شده و دکلره شده چند روش طبیعی وجود دارد، که امتحان کردنشان ضرری ندارد.

روشن کردن موهای بلوند طبیعی با آب لیمو

آب 2 عدد لیمو را بگیرید و در یک بطری اسپری بریزید. 2 عدد لیمو را از وسط نصف کنید، سپس آب آن را در یک پیمانه تمیز فشار دهید. سپس آب لیمو را در یک بطری اسپری بریزید. در مرحله بعد به ازای مقدار آبلیمویی که دارید، نصف آب گرم اضافه کنید. بطری را خوب تکان دهید تا آبلیمو و آب ترکیب شوند.

آب لیمو را روی موهای خود اسپری کنید. موهایتان را با آب لیمو بپوشانید تا مرطوب شود. بیشتر این ترکیب را روی ناحیه‌های دچار زردی اسپری کنید. از این محلول روی ریشه موها نیز اسپری کنید. حداقل 1 ساعت زیر آفتاب بنشینید. سعی کنید مکانی را پیدا کنید که در معرض نور مستقیم خورشید باشد.

پس از 1 ساعت موهایتان را بشویید و از نرم کننده هم استفاده کنید. برای شستن موها ابتدا موهایتان را مرطوب کنید و سپس شامپو بزنید تا آب لیمو به خوبی از روی ریشه و ساقه موهای پاک شود. برای اینکه ترکیبات آبلیمو سبب خشک شدن مو نشود، اجازه دهید نرم کننده 3 دقیقه روی موها بماند و سپس با آب خنک آبکشی کنید.

این درمان را هر 1 تا 2 روز یکبار برای از بین بردن زردی مو تکرار کنید. البته دقت کنید که آب لیمو اثرات خیلی قوی در از بین بردن زردی مو رنگ شده ندارد و تنها مقداری از زردی آن را کاهش می‌دهد.

از بین بردن زردی موی رنگ دکلره شده با سرکه سیب

برای از بین بردن زردی موی دکلره شده با سرکه سیب به 1 فنجان سرکه سیب احتیاج دارید. سرکه سیب را داخل یک بطری اسپری بریزید. سپس از سرکه سیب روی موهایتان به خصوص بخش‌هایی که زردی دارد، اسپری کنید. برای اسپری کردن سرکه روی موها از ریشه شروع کنید و سپس کل موهایتان را مرطوب کنید.

برای از بین بردن زردی مو با سرکه سیب باید اجازه دهید، سرکه به مدت 2 تا 3 دقیقه روی موها و پوست سر باقی بماند. در این مدت پوست سر را ماساژ دهید، تا ترکیبات سرکه جذب آن شود. برای شستن موها از آب گرم استفاده کنید. زیر آب بایستید تا سرکه به سمت نوک موها پایین برود. حداقل 1 تا 2 دقیقه زیر دوش آب گرم بمانید تا موهایتان به خوبی شسته شوند و ترکیبات سرکه از بین برود.

10 روش سریع آرایش مو در منزل

سپس از یک نرم کننده روی موهای مرطوب استفاده کنید و بطور یکنواخت ساقه موها را با آن ماساژ دهید. بگذارید نرم کننده 3 دقیقه روی موهایتان بماند، سپس از آب خنک برای شستشو موها استفاده کنید.

از بین بردن زردی مو با جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

برای از بین بردن زردی مو رنگ شده و دکلره شده 45 گرم جوش شیرین را با 2 قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن 3 درصد مخلوط کنید. این ترکیب را داخل یک کاسه بریزید. جوش شیرین و پراکسید هیدروژن را هم بزنید تا به شکل خمیر درآیند. از یک قاشق پلاستیک یا چوبی برای مخلوط کردن جوش شیرین و پراکسید هیدروژن استفاده کنید. ترکیب کردن مواد را تا جایی ادامه دهید که به یک بافت یکنواخت برسید.

از انگشتان خود یا یک اپلیکاتور رنگ برای زدن خمیر به موهای خود استفاده کنید. مطمئن شوید که خمیر را به صورت یکنواخت روی موها به خصوص نواحی دچار زردی زده‌اید. اجازه دهید خمیر به مدت 15 دقیقه روی موهایتان بماند، سپس با آب گرم موهایتان را بشویید.

موهای خود را با آب گرم و شامپو بشویید. شامپو را از ریشه تا انتها روی موهای خود بمالید و سپس موهایتان را با آب گرم آبکشی کنید. سپس از یک نرم کننده استفاده کنید و ساقه موهایتان را با نرم کننده بپوشانید. 3 دقیقه صبر کنید و سپس موها را با آب خنک بشویید.

از بین بردن زردی مو با جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

از بین بردن زردی مو با واریاسیون نقره‌ای

از بین بردن زردی مو با واریاسیون نقره‌ای یکی از کاربردی‌ترین و موثرترین روش‌های از بین بردن زردی مو به شمار می‌رود. اگر موهایتان در اثر دکلره یا رنگ مو دچار زردی شده می‌توانید با استفاده از این محصول جذابیت رنگ مو را حفظ کنید و همچنین حالت ناخوشایند زردی را برطرف کنید. جهت از بین بردن زردی مو با واریاسیون نقره‌ای مقدار کافی اکسیدان 12% را با دو بند انگشت واریاسیون نقره‌ای ترکیب کنید و روی موهایتان، بخصوص نواحی دچار زردی بزنید.

از بین بردن تناژ نارنجی با واریاسیون خاکستری و آبی

اغلب افراد می‌گویند موها پس از رنگ شدن و دکلره شدن دچار زردی می‌شوند، حال آنکه برخی از قرمزی و نارنجی شدن موها شکایت می‌کنند. آیا این گروه نیز می‌توانند از واریاسیون نقره‌ای برای برطرف کردن تناژ نارنجی کمک بگیرند؟

بهتر است که چنین کاری نکنید. اگر موهایتان در اثر رنگ کردن تناژ نارنجی پیدا کرد از واریاسیون آبی و خاکستری استفاده کنید. این دو واریاسیون را مانند رنگساژ روی موها بزنید، میبینید که تناژ نارنجی و زردی موها را کاملاً برطرف می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر