گوشی شیائومی | گوشی سامسونگ | قیمت روز گوشی

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A72 | قیمت روز گوشی شیائومی

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A72 به شما کمک می‌کند تا در مورد این دو گوشی میان‌رده محبوب به اطلاعات کاملی دست یابید و انتخاب درستی داشته باشید. جزئیات بیشتر در ادامه مطلب

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A72 |
ویکی گردی:

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A72 به شما کمک می‌کند تا در مورد این دو گوشی میان‌رده محبوب به اطلاعات کاملی دست یابید و انتخاب درستی داشته باشید. دو گوشی پوکو X3 پرو و گلکسی A72 از محصولات پرطرفدار کمپانی‌های سامسونگ و پوکو هستند. این دو گوشی به دلیل داشتن قیمت مناسب و امکانات حرفه‌ای بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

اگر قصد خرید گوشی موبایل میان‌رده بسیار باکیفیت و عالی داشته باشید، احتمالا گوشی‌های سامسونگ A72 و پوکو X3 را هم مد نظر دارید. در چنین شرایطی نیاز به مقایسه Galaxy A72 با Poco X3 pro دارید تا با مشخصات هرکدام آشنا شوید.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A72

در ادامه قصد داریم به مقایسه گلکسی A72 با X3 پرو بپردازیم؛ دو گوشی میان رده که کمی هم با هم اختلاف قیمت دارند. در ادامه این دو گوشی هوشمند را در زمینه‌های مختلف با هم مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه پوکو X3 پرو با گلکسی A72 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گلکسی A72 کره‌ای‌ها تماما از جنس پلاستیک ساخته شده است؛ اما خوشبختانه این پلاستیک طراحی مات در قاب پشتی دارد و این محصول را زیباتر می‌کند. علاوه بر این، اثرانگشت نیز کمتر به قاب پشتی جذب می‌شود و اینگونه گوشی تمیزتر می‌ماند.

این کهکشانی 203 گرم وزن و 8.4 میلی‌متر ضخامت دارد و شاید نتوان خیلی ارگونومی آن را خوب به حساب آورد.

در طرف مقابل پوکو ایکس 3 پرو نیز تماما از جنس پلاستیک ساخته شده و قاب پشتی آن هم مات است و هم براق! به طوری که کناره‌های نوار وسطی قاب پشتی، طراحی مات دارند و خود نوار وسطی که از لوگوی بزرگ پوکو نیز میزبانی می‌کند دارای طراحی براق است.

این محصول نیز وزنی 215 گرمی و ضخامتی 9.4 میلی‌متری دارد که در کل آن را به گوشی بزرگ، ضخیم و سنگینی بدل می‌کند و به همین دلیل بین این دو محصول A72 از ارگونومی بهتری بهره می‌برد.

به سراغ قاب پشتی پوکو ایکس 3 برویم، جایی که فریم تقریبا مستطیلی دوربین‌ها درون یک دایره در مرکز بالایی قاب پشتی جای گرفته و بیرون زدگی نسبتا زیادی هم دارد که باعث می‌شود دوربین‌ها بیشتر در معرض خط و خش قرار بگیرند.

قاب پشتی گلکسی A72 نیز از فریم مستطیل شکل دوربین‌ها و لوگوی سامسونگ در قسمت پایینی میزبانی می‌کند. فریم دوربین‌های این گوشی طراحی کاملا جدیدی در مقایسه با نسل قبل دارد و حالا فضای بین‌ دوربین‌ها و فریم آن‌ها به رنگ یکسان با قاب پشتی درآمده است.

فریم اطراف هر دو گوشی طراحی براقی دارد. در پوکو ایکس 3 پرو شاهد دکمه پاور یکپارچه با حسگر اثرانگشت و دکمه‌های ولوم در سمت راست، اینفرارد و میکروفون دوم در لبه‌ی بالایی، درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی در سمت چپ و در آخر جک 3.5 میلی متری صدا، اسپیکر، درگاه Type C و میکروفون اصلی در لبه‌ی پایینی هستیم.

گلکسی A72 به لطف پشتیبانی از گواهی IP67 می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1 متری آب قرار بگیرد و با مشکلی مواجه نشود، در حالی که گواهی IP53 پوکو ایکس 3 پرو تنها به معنای مقاومت در برابر پاشش آب است.

مقایسه Galaxy A72 با Poco X3 pro از نظر صفحه نمایش

در گوشی سامسونگ A72 از صفحه نمایشگر ۶.۷ اینچی با نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴.۹ درصدی استفاده شده است. این گوشی از پنل Super AMOLED بهره می‌برد. در نتیجه تصویری شفاف، پرنور و زیبا را به کاربر هدیه می‌دهد.

در گوشی پوکو X3 پرو از صفحه نمایشگر ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با نسبت نمایشگر به بدنه ۸۴.۶ درصدی استفاده شده است.

در کهکشانی کره‌ای‌ها این چیدمان به روی فریم اطراف کمی متفاوت اتفاق افتاده و درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی به لبه‌ی بالایی منتقل شده است و همچنین دکمه‌ی پاور طراحی ساده‌ای داشته و حسگر اثرانگشت در این محصول به زیر نمایشگر منتقل شده است.

از نظر رزولوشن هر دو ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل هستند و تقریباً تراکم پیکسلی یکسانی نیز دارند. البته باید بدانید که در مقابل کیفیت تصویر عالی و ۸۰۰ نیت روشنایی سامسونگ، نرخ نوسازی 120 هرتزی پوکو X3 پرو قرار دارد که برای گیم بسیار مناسب است؛ اما سامسونگ نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی دارد.

کیفیت نمایشگر A72 واقعا خوب است و نرخ نوسازی 90 هرتزی و روشنایی مطلوب آن باعث می‌شود که بخش نمایشگر به طور کلی یکی از قسمت‌های جذاب کهکشانی سامسونگ به حساب بیاید. این صفحه نمایش رنگ‌ها را به شکل زنده و جذاب به نمایش می‌گذارد و رنگ مشکی نیز بسیار عمیق نمایش داده می‌شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ول کن

    خوب پس بقیش فقط همین..پردازنده پوکو به کل ای ۷۲ می ارزه این گوشی کجا اون کجا شاید دوربین تله داشتن و ضد اب بودنش و صفحه نمایشش خوب باشه اما همه کارش خیلی ضعیفه همون چیپ .شارژ کردن خیلی زمان بره فیلم برداریش مثل پوکو عمل کرد خوبی نداره عکاسی شب پوکو هم بهتره رنگ سفید هم عالی نشون میده امولد زردی میزنه اثر انگشتش خیلی بهتر و دقیق تره اسپیکر های دو گانه استریو و شفاف داره خلاصه از ای هفتادو سه هم بهتره دوما قیمتاشونم یکی نیست سامسونگ گرونتره که باید با اف تری و می یازده تی یا نوت یازده پرو پلاس و بهترینشون پوکو اف چهار که یه ماه دیگه میاد مقایسه بشن

  • امیرحسن

    سلام دوستان گوشی شیائومی خیلی گوشیای چرتی هستن به هیچ وجه نخرید من خودم نوت11پرو خریدن بدرد نمیخوره خیلی داغ میکنم آنتن دهی بسیار ضعیف دوربینشونم بدرد تف نمیخوره

  • امین پاشایی

    منم پوکو ایکس ۳ داشتم آشغاله داعما قاطی میکرد

  • Raha

    پوکو ایکس تری پرو 256گیگ حرف نداره ،،،همه چی عالی به خصوص که الان بروز کردم به اندروید 13...همه چی عالی

  • میلاد

    سلام وقت بخیر مقایسه خیلی کامل و دقیق نبود، ولی من a72 دارم خیلیم راضیم با پوکو اف ۴ هم عوضش نمیکنم سامسونگ گوشی های خیلی با کیفیت و رابط کاربری عالی داره