بامیه | طرز تهیه بامیه | مواد لازم پخت بامیه

دستور پخت بامیه خانگی | طرز تهیه بامیه خانگی به روش بازاری

برای مشاهده طرز تهیه بامیه در ادامه با سایت ویکی گردی همراه باشید.

بامیه
ویکی گردی:

بامیه یکی از شیرینی هایی است که درون شربت قرار می گیرد. این شیرینی به عنوان شیرینی مناسبتی و در ماه رمضان برای سفره ها ی افطار تهیه می شود. این شیرینی بافت نرمی دارد و وقتی در شربت قرار می گیرد، مزه خوبی می گیرد. بامیه شیرینی را به همراه زولبیا در ماه رمضان در شیرینی فروشی ها عرضه می کنند. اما پخت آن در منزل طرفداران زیادی دارد. برای تهیه بامیه خوب و با کیفیت لازم است به یک سری نکات ریز و مهم توجه شود که در این دستور روی آن تاکید شده است، برای مشاهده طرز تهیه بامیه در ادامه با سایت ویکی گردی همراه باشید.

دسر ساده و خوشمزه فرنی |  آموزش فرنی با یک روش متفاوت

بامیه

طرز تهیه بامیه

مرحله اول

برای تهیه بامیه خوشمزه در ابتدای کار، شربت بار را تهیه می کنیم. ابتدا آب را به همراه شکر درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر کاملا حل شود. وقتی شکر حل شد و شربت شروع به جوشیدن کرد، دیگر نباید با قاشق آن را هم زد.

 

مرحله دوم

آبلیمو به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا به غلظتی که می خواهیم برسد. سپس گلوکز یا عسل را به آن اضافه می کنیم. ۵ دقیقه دیگر می گذاریم روی حرارت ملایم بجوشد و غلیظ شود. سپس حرارت را خاموش کرده و گلاب و زعفران را به آن اضافه می کنیم.

طرز تهیه کامل پیراشکی ساده با طعمی باورنکردنی

مرحله سوم

می گذاریم تا به دمای محیط برسد تا بتوان بامیه ها را در آن غوطه ور کرد. یک قابلمه تفلون یا نچسب بر می داریم و آب و روغن و شربت بار یا عسل را درون آن می ریزیم. سپس با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار می دهیم تا وقتی که اطراف آن شروع به جوشیدن کند.

مرحله چهارم

آرد را یک باره به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیر در وسط ظرف جمع شود. با حرارت کم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خمیر را حرارت می دهیم و به اصطلاح داغ می زنیم. داغ زدن باعث می شود خمیر پخته شود و رطوبت اضافه آن تبخیر شود و کیفیت نهایی بامیه بهتر شود.

مرحله پنجم

وقتی که خمیر را به خوبی داغ زدیم، زیر حرارت را خاموش کرده و خمیر را درون یک کاسه قرار می دهیم تا خنک شود. خمیر باید نه سرد و نه گرم باشد. وقتی خمیر ولرم شد، تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کرده و با همزن می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله وانیل را هم با تخم مرغ ها اضافه می کنیم. در این مرحله همان طور که گفته شد اگر خمیر داغ باشد، باعث پخته شدن تخم مرغ ها می شود و اگر سرد باشد، تخم مرغ به خورد خمیر نمی رود. پس باید دمای آن ولرم باشد.

مرحله هفتم

وقتی تخم مرغ ها را اضافه کردیم باید یک خمیر چسبناک بدست آید. اگر خمیر خیلی سفت بود، یک تخم مرغ دیگر را درون یک کاسه کوچک می شکنیم. سپس با چنگال آن را می زنیم تا یک دست شود. بعد کم کم به خمیر اضافه می کنیم تا به شکل مطلوب در آید.

مرحله هشتم

خمیر را درون قیف با ماسوره می ریزیم. ماسوره باید ماسوره شکوفه بزرگ باشد. یک قابلمه کوچک برداشته و درون آن روغن فراوان می ریزیم. نوک یک قیچی را در داخل روغن فرو می کنیم تا چرب شود. سپس قابلمه روغن را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله نهم

روغن نباید داغ باشد و فقط کمی گرم باشد کافی است. خمیر را با ماسوره درون روغن فشار می دهیم و با قیچی آن را به سایز مناسب برش می دهیم. سپس با حرارت ملایم می گذاریم تا بامیه ها سرخ شود. اول کار که خمیر سفت نشده است آن را هم نمی زنیم تا ظاهر آن خراب نشود.

طرز تهیه حلوا زعفرانی و مجلسی با آرد سفید

 

 

مرحله دهم

این نکته قابل ذکر است که قابلمه را پر بامیه نباید بکنیم چون بامیه ها کمی پف می کند و نیاز به جا برای پف کردن دارد. وقتی که بامیه ها کمی خودش را گرفت و رنگ آن طلایی شد، خیلی آرام آن ها را زیر و رو می کنیم تا همه جای آن سرخ و طلایی شود.

مرحله یازدهم

وقتی که بامیه ها سرخ شد، داخل شربت بار یا شهد بامیه که به دمای محیط رسیده است قرار می دهیم و حدود ۳ دقیقه به آن زمان می دهیم و سپس از شربت خارج می کنیم. در توری قرار می دهیم تا شربت اضافه آن خارج شود. سپس در یک ظرف در دار در یخچال نگه داری می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر