رابطه جنسی | عواقب صحبت کردن با دیگران درباره رابطه جنسی شخصی

عواقب خطرناک صحبت کردن در مورد رابطه جنسی با دیگران

برای رفع مشکلات رابطه جنسی که بین زوجین پیش می آید باید با چه کسی مشورت کرد؟

رابطه جنسی
ویکی گردی:

یکی از مهم‌ترین مسائل هر ازدواج، رابطه جنسی است. امروزه مشکلات زندگی و استرس ناشی از آن بر کیفیت روابط جنسی بین زوجین تأثیر می‌گذارد. رابطه جنسی و مسائل مربوط به آن  بخش مهمی از زندگی زوج‌هاست و جزو خط قرمز آنها می‌باشد. به همین دلیل شک و تردید در مورد صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران وجود دارد.

 

آیا صحبت درباره رابطه جنسی با دیگران کار درستی است؟

این سؤال همیشه برای زوج‌ها پیش می‌آید. در جامعه ما که همیشه در مورد مسائل جنسی تابو وجود دارد، صحبت در مورد رابطه جنسی با دیگران کار خوبی در جامعه نیست و افرادی که در روابط خود دچار اختلالات جنسی هستند، پذیرش چنین چیزی دشوار است. حقیقت این است که همه مردان و زنانی که زندگی مشترک را تجربه می‌کنند، می‌توانند در دوران ازدواج خود دچار مشکلات و اختلالات جنسی شوند. مشکلات جسمی و روحی و دعوای زن و شوهر می‌تواند باعث شود که زن و مرد مثل قبل از رابطه خود لذت نبرند.

همچنین اختلالاتی مانند سرد مزاجی یا اختلال نعوظ و انزال زودرس باعث می‌شود که زن و مرد نسبت به رابطه سرد شده و مانند گذشته نتوانند با یکدیگر رابطه جنسی داشته باشند. در چنین شرایطی، مردان و زنان به گفتگو در مورد رابطه جنسی با دیگران فکر می‌کنند و نیاز دارند در مورد مشکلات خود با یک یا چند نفر صحبت کنند.

 

چرا نباید در مورد رابطه جنسی خود با دیگران صحبت کنیم؟

صحبت در مورد رابطه جنسی با افراد دیگر یکی از رفتارهایی است که اگر زن و شوهر این کار را انجام دهند آسیب‌های زیادی در زندگی ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان به همسران توصیه می‌کنند که در مورد مشکلات زناشویی خود با افراد دیگر صحبت نکنند، زیرا افراد با این شرایط احساس امنیت نمی‌کنند و حریم خصوصی آنها نقض می‌شود. وقتی زن و شوهری متوجه می‌شوند که همسرشان در مورد رابطه جنسی با شخص دیگری صحبت می‌کند، دیگر نمی‌توانند خواسته‌ها، نیازها و احساسات خود را با اطمینان و امنیت کامل بیان کنند.

 

با چه کسانی میتوان مشکل را در میان گذاشت؟

به جای صحبت در مورد رابطه جنسی با افراد دیگر بهتر میباشد با چه کسانی این مشکل خود را در میان بگذارید؟به صورت کلی صحبت کردن راجع به روابط زناشویی و جنسی فرد با افراد دیگر به هیچ عنوان توصیه نمیگردد. در ادامه به بررسی عواقب صحبت در مورد رابطه جنسی با دیگران می پردازیم. تنها شخصی که باید در مورد علاقه ها و نیازها و گرایش های جنسی خود با آن صحبت نمایید علاوه بر یک روانشناس و مشاور متخصص، همسر شما است. برای این کار باید در ابتدا خجالت و حجب و حیا را کنار گذاشته چرا که زندگی زناشویی بحث این حرفا نیست که شما از همسر خود خجالت بکشید.

صحبت با یک روانشناس

در صورت داشتن نارضایتی و عدم تمایل جنسی باید در یک فضای صمیمی با همسر خود این موارد را در میان بگذارید. البته در ابتدا سعی نمایید با یک مشاور مشورت داشته باشید تا طبق صحبت های آن قدم به قدم این مشکل را در رابطه خود حل و فصل کنید. مطمئن باشید که نحوه گفت و گو با همسر شما می تواند راجع به رابطه جنسی دارای تاثیر شایان به ذکری در واکنش وی داشته باشد بعضی اوقات این کار باعث میگردد تا عزت نفس زوج بسیار پایین آمده و آسیب رسان گردد.

علاوه بر این موارد برخی مشکلات جنسی میباشند که نمیتوان آن را به وسیله گفت و گو حل و فصل نمود. چون احتمالاً این مشکل بر اثر اختلالات عملکرد جنسی به وجود آید که برای حل آن نیاز به دخالت حرفه ای میباشد. برای همین دلیل بهتر میباشد که راجع به این اختلالات جنسی در ابتدا اقدام به کسب اطلاعات و آگاهی های لازم داشته باشید سپس برای تشخیص و درمان درست و اصولی به یک مشاور جنسی و درمانگر حرفه ای و تخصصی مراجعه نمایید نه اینکه با دوستان و یا نزدیکان خود این مشکل را در میان بگذارید و با آن ها درد و دل نمایید چون در این صورت مطمئناً از عواقب صحبت در مورد رابطه جنسی با دیگران کاملاً بی خبر هستید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • مهدی

    عالی