کالا برگ | توزیع کالابرگ | دریافت کالا برگ

اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در این استان + جزئیات

حسین رضایی فرماندار از آغاز اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در سطح این شهرستان خبر داد و جزئیات اجرای این طرح را اعلام کرد.

کالابرگ
ویکی گردی:

طرح کالابرگ الکترونیک همزمان با سراسر کشور در شهرستان رفسنجان نیز کلید خورد تا یارانه‌ بگیران بعد از آنکه یارانه نقدی را گرفتند، بتوانند به یارانه ماه بعد خود نیز به صورت اعتبار و خرید از فروشگاه های مشخص دسترسی داشته باشند. فرماندار ویژه رفسنجان دیروز ۲۱ اسفندماه در جلسه اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی در رفسنجان اظهار کرد: این طرح کالابرگ که با اهداف مشخصی از جمله حمایت از اقشار ضعیف و نیز جلوگیری از تورم اجرایی شده تا یارانه بگیران از منافع آن بهره مند شوند.

حسین رضایی افزود: کمک به تامین معیشت مردم بویژه اقشار دهک های ضعیف تر از ابتدای دولت سیزدهم به شکل های مختلف در دستور کار بوده و یکی از آنها ااخیراکه به صورت پایلوت در چند استان کشور اجرایی شد و پس از آن در دستور کار دیگر استان ها قرار گرفت، کالابرگ اقتصادی است.

اسامی برندگان قرعه کشی محصولات ایران خودرو مشخص شد

وی با اشاره به اجرای سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی که در شهرستان رفسنجان هم آغاز شده، افزود: تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره ای مجهز به بارکدخوان و متصل به سامانه شده‌اند و پذیرای شهروندان در سراسر استان هستند.

رضایی ادامه داد: اگر طرح کالابرگ الکترونیکی به شکل مطلوب در سطح کشور و رفسنجان اجرا شود، درصدی از تورم موجود کنترل و مدیریت خواهد شد و دولت نیز این تصمیم را در راستای تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار اتخاذ کرده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رفسنجان هم در این نشست که با حضور عوامل دستگاه های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، صمت، اتاق اصناف، بخشداران و ... برگزار شد، گفت: به موجب این طرح امکان خرید اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی شامل ماست، شیر،‌ پنیر، قند و شکر، ماکارونی، روغن مایع، برنج، مرغ و تخم مرغ تا سقف مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی فراهم شده است.

محمدرضا رحمانی با بیان اینکه ارزش ریالی سبد مذکور ۵۳۰ هزار تومان است ولی سهم پرداختی مردم برای خرید ۱۰ قلم کالا ۲۳۵ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود، افزود: شهروندان با هر کارت‌ بانکی که به نام سرپرست خانوار است می‌توانند خرید خود را انجام دهند و نیاز نیست که حتماً کارت یارانه به همراه داشته باشند.

رحمانی استفاده از اعتبار کالابرگ الکترونیکی را کاملا اختیاری دانست و گفت: یارانه هیچ کسی قطع نخواهد شد و خانوارها در انتخاب اقلام موردنظر هیچ الزامی برای خرید یک نشان تجاری خاص ندارند.

معاون فرماندار رفسنجان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند ضمن مراجعه به سامانه shoma.sfara.ir، نرم‌افزار شما را دانلود و نصب کنند تا با فروشگاه‌های طرف قراردادِ طرح آشنا شوند،گفت: با اجرای موفقیت‌آمیز طرح کالابرگ الکترونیک به‌ صورت آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، مرکزی و گیلان اجرای این طرح به صورت ملی در سراسر کشور نیز آغاز شد.

بلای وحشتناکی که خوردن نان لواش به سرتان می‌آورد + توضیحات

رحمانی ادامه داد: نحوه خرید ۱۰ قلم کالای پیش‌بینی شده در کالابرگ الکترونیکی به این نحو است که اعتبار واریزی قابل برداشت به شکل نقدی نیست و صرفا با آن می توان ۱۰ قلم کالای اساسی را خریداری کرد، در واقع فرد تا پایان ماه می تواند از این کالابرگ جهت خرید اقلام موردنیاز استفاده کند و چنانچه بخشی از وجه یارانه یا کل یارانه در حساب سرپرست باقی ماند و خریدی هم انجام نشده باشد فرد می تواند پایان ماه وجه نقدی خود را از حساب دریافت نماید.

وی بیان کرد: البته میز خدمت در محل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی رفسنجان برپا شده و پاسخگوی مراجعین در خصوص سوالات پیرامون یارانه خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رفسنجان بیان کرد: قیمت لحاظ شده بر روی اجناس مذکور طبق نرخ شهریور ۱۴۰۰ است و مابه التفاوت قیمت ها را دولت پرداخت می کند؛ همچنین افراد می توانند با اجرای کد دستوری *۷۸۸*۲۸# و یا از طریق سامانه shoma.sfara.ir از اطلاعات مربوط به یارانه خود و افراد تحت پوشش با خبر شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر