کوکی | کوکی آجیلی | طرز تهیه کوکی

طرز تهیه کوکی آجیلی خوشمزه و ساده به روش خانگی | بهترین شیرینی پذیرایی عید

کوکی آجیلی یکی از شیرینی های ساده و راحته که برای پذیرایی عید خیلی راحت می تونی تو خونه بپزیش و لذت ببری.

کوکی
ویکی گردی:

کوکی آجیلی یکی از شیرینی‌های خوشمزه و مغزدار است که با روش‌های مختلفی درست می‌شود. کوکی آجیلی با طعمی متنوع و بی نظیر برای پذیرایی و مهمانی بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی آجیلی در ادامه با سایت ویکی گردی همراه باشید.

 فوت و فن و طرز تهیه شیرینی دانمارکی

مرحله اول

برای تهیه کوکی آجیلی خوشمزه ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده است در ظرفی بریزید و شکر قهوه‌ای را به آن اضافه کنید و ابتدا با قاشق مخلوط کنید و بعد با دور تند همزن بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه دیگر با دور تند همزن برقی مواد را با هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله سوم

بعد بکینگ پودر و دارچین را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر دارچین آزاد شود، سپس آرد را ابتدا در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آرد سبک و یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس آرد را کم‌کم و در چند مرحله روی مخلوط مواد الک کنید و با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط شوند بعد با دست ورز دهید تا زمانی که خمیر نرم و لطیف شود و به دست نچسبد.

نکته: برای ورز دادن خمیر از نوک انگشتان استفاده کنید تا خمیر به روغن نیفتد.

مرحله پنجم

بعد خمیر را داخل نایلون قرار دهید و با دست خمیر را در آن باز کنید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند، سپس از یخچال در بیاورید و کمی ورز دهید.

شیرینی عید رو چه جوری بدون فر درست کنم؟

مرحله ششم

خمیر را بین دو نایلون قرار دهید و روی سطح صاف بگذارید و خمیر را با وردنه به ضخامت ۳ تا ۴ میلیمتر پهن کنید و سپس با چاقوی تیز یا قالب آماده به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید.

مرحله هفتم

سپس کف سینی فر کاغذ روغنی بگذارید و برش‌های کوکی را در با فاصله در سینی بچینید و بعد به دلخواه خودتان مقداری مغز گردو، فندق، پسته یا بادام را روی آن‌ها بریزید.

مرحله هشتم

بعد مغز‌ها را کمی در کوکی فشار دهید و سپس سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید.

مرحله نهم

سپس به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا کوکی‌ها خوب پخته شوند و اطراف آن‌ها طلایی شود، بعد از فر در بیاورید و ده دقیقه زمان دهید تا حرارت اولیه خود را از دست بدهند.

مرحله دهم

بعد از این زمان کوکی‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید و روی توری بچینید تا خنک شوند و سپس مقداری عسل را با قاشق روی مغزهای آجیل که روی کوکی قرار دارند، بریزید.

چرا سمنو ترش و تلخ میشه؟ | دلیل شیرین نشدن سمنو چیه؟

مرحله یازدهم

بعد از اینکه عسل به خورد کوکی‌ها رفت مقداری کوکی آجیلی را در ظرف مناسب بچینید و روی آن را با خامه یا گاناش تزئین کنید و به عنوان میان وعده همراه با چای یا قهوه سرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر