دندان درد | درمان دندان درد

درمان فوری دندان درد | روش های خانگی و کاربردی درمان درد دندان

اگر در موقعیتی قرار گرفته‌اید که به دندانپزشک دسترسی ندارید و از دندان درد هم رنج می‌برید، می‌توانید از چند راهکار خانگی برای درمان دندان درد فوری استفاده کنید

دندان درد
ویکی گردی:

روش‌هایی که برای درمان فوری دندان درد در خانه به کار می‌برید، برای مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند که درد امان شما را بریده است و می‌خواهید هرچه زودتر دندان درد خود را کم کنید. بهتر است همیشه با مراقبت‌های درست از دندانتان از این مشکل پیشگیری کنید و به‌صورت مرتب پیش دندان‌پزشک خود ویزیت شوید. بااین‌حال اگر در موقعیتی قرار گرفته‌اید که به دندانپزشک دسترسی ندارید و از دندان درد هم رنج می‌برید، می‌توانید از چند راهکار خانگی برای درمان دندان درد فوری استفاده کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن، خود را به مطب دندان‌پزشکی برسانید.

درمان‌های خانگی مشکل دندان‌درد را حل نمی‌کنند؛ اما می‌توانند در تسکین فوری دندان درد تاثیرگذار باشند. پوسیدگی دندان، عفونت، پرکردگی‌های شل یا شکسته و همچنین عقب‌نشینی لثه می‌توانند باعث ایجاد درد در دندان و دهان شوند.در خانه همه ما ممکن است چیزهایی وجود داشته باشد که بتوان از آن‌ها برای درمان سریع دندان درد استفاده کرد. برای مثال برخی از گیاهان دارای خواص بی‌حس‌کننده و ضدعفونی‌کننده هستند. این گیاهان می‌توانند در تسکین فوری دندان درد موثر باشند.

مضرات آبلیمو برای دندان ها

در این مقاله از بلاگ اسنپ مارکت به معرفی بعضی از این موارد که می‌توانند به درمان فوری درد دندان در خانه کمک‌ کنند، می‌پردازیم.

درمان فوری دندان درد در خانه

۱) درمان فوری دندان درد با آب ‌نمک

اولین کاری که می‌توانید برای درمان فوری دندان درد انجام دهید، استفاده از آب‌نمک است. در یک فنجان آب گرم، مقداری نمک بریزید. سپس دهان خود را با این آب‌نمک بشویید. این کار به جلوگیری از رشد باکتری در داخل دهان کمک می‌کند. همچنین غرغره آب‌نمک فواید درمانی دارد و می‌تواند در تسکین فوری ‌درد دندان موثر باشد.

۲) داروهای مسکن

می‌توانید از داروهای بدون نسخه برای تسکین فوری دندان درد استفاده کنید.

۳) درمان فوری دندان درد با سیر تازه

یک حبه سیر را له کنید و آن را روی قسمتی که درد می‌کند، قرار دهید. این کار باعث می‌شود باکتری‌های موجود در آن ناحیه از بین برود و حس بهتری ایجاد ‌کند. شما می‌توانید با اضافه‌کردن کمی نمک به سیر له‌شده، اثرات این روش را برای درمان فوری درد دندان بیشتر کنید.

۴) درمان فوری دندان درد با میخک یا روغن میخک

میخک و روغن آن دارای خواص ضدالتهابی هستند. برای درمان فوری دندان درد با میخک، کافی‌ست کمی میخک آسیاب‌شده را در کنار دندانی که درد می‌کند بگذارید. با گذشت زمان کوتاهی، درد شما کمتر می‌شود. شما حتی می‌توانید میخک کامل را در دهان قرار دهید و آن را بجوید. میخک له‌شده را تا حد امکان نزدیک دندانی که درد می‌کند نگه دارید.

سفید کردن دندان با چند روش ساده خانگی 

برای تسکین فوری دندان درد با استفاده از روغن میخک، می‌توانید چند قطره از آن را روی پنبه بریزید و روی محل درد قرار دهید.

۵) درمان فوری دندان درد با زردچوبه

زردچوبه دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضدالتهابی طبیعی‌ست. برای تسکین فوری دندان درد با زردچوبه مقداری آب به پودر زردچوبه اضافه کنید و خمیر به‌دست‌آمده را روی دندان بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر