رشته پلو | مواد لازم پخت رشته پلو

رشته پلو مجلسی رو اینجوری بپز | طرز تهیه رشته پلو با مرغ + نکات مهم

طرز تهیه رشته پلو با مرغ، گوشت و ساده به همراه فوت و فن های طبخ آن را برایتان در این مطلب قرار داده ایم.

رشته پلو با مرغ
ویکی گردی:

رشته پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود. رشته پلو با مرغ را به سه روش اصلی می توانیم درست کنیم، روش اول استفاده از گوشت مرغ تکه ای، روش دوم استفاده از میت بال یا گوشت قلقلی با مرغ و روش سوم که در این دستور برای شما عزیزان اماده کرده ایم رشته پلو با گوشت مرغ ریش ریش شده است. اگر بخواهیم رشته پلو را به صورت یک غذای مجلسی تر درست کنیم، بهتر است از برای تهیه آن مرغ تکه ای استفاده کنیم.

برای مجلسی تر شدن این غذای قدیمی می توانیم از ترکیب زرشک و خلال پسته نیز استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت ویکی گردی همراه باشید.

16 نکته اساسی در پخت لوبیا پلو که نمی دونستی

مواد لازم پهت رشته پلو برای 4 نفر

  • برنج    2 پیمانه
  • رشته پلویی خرد شده    2 پیمانه
  • سینه مرغ    1 عدد کامل
  • پیاز    1 عدد
  • سیر    2 حبه
  • هوبج    3 عدد متوسط
  • زعفران دم کرده    2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
  • زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

دستور پخت رشته پلو با مرغ

مرحله اول

برای تهیه رشته پلوی مجلسی با مرغ ابتدا برنج را با آب ولرم و کمی نمک می خیسانیم، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله دوم

در ادامه سیرها را رنده می کنیم و به همراه یک هویج خرد شده، کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا عطر سیر بلند شود و مواد به خوبی با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ را به تابه اضافه می کنیم و با مواد کمی تفت می دهیم، سپس 2 لیوان آب به همراه زعفران دم کرده را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ با حرارت ملایم به طور کامل بپزد.

زرشک پلو با مرغ با طرز تهیه تمام و کمال + نکات

مرحله چهارم

حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. در ادامه 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به آب جوش اضافه کردن و کمی هم می زنیم تا ترکیب شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله برنج خیسانده شده را به آب جوش اضافه می کنیم و به مدت 7 تا 10 دقیقه زمان می دهیم تا برنج بپزد. پس از گذشت 7 دقیقه رشته پلویی را به آب جوش اضافه می کنیم و کمی هم میزنیم سپس برنج و رشته را آبکشی می کنیم.

مرحله ششم

حالا قابلمه ای که برای پخت رشته پلو در نظر گرفته ایم را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه برای ته دیگ رشته پلو از نان لواس یا سیب زمینی اسلایس شده استفاده می کنیم.

مرحله هفتم

البته برای ته دیگ این غذای خوشمزه می توانیم از مخلوط رشته و برنج نیز استفاده کنیم. حالا مخلوط برنج و رشته را با کفگیر کم کم روی ته دیگ می ریزیم، سپس یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم و رشته پلو را دم می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله گوشت مرغ را پس از اینکه به طور کام پخت به صورت ریش ریش شده خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

باقالی پلو با ماهیچه رو اینجوری بپز همه تو کف بمونن!

مرحله نهم

حالا گوشت مرغ ریش ریش شده را کمی تفت می دهیم تا طلایی شود، سپس هویج را به صورت ریش ریش خرد می کنیم یا با رنده رشته کن رنده می کنیم و به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا هویج هم سرخ شود.

مرحله دهم

در این مرحله رشته پلو را پس از اینکه دم کشید (حدود 45 دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز است ) داخل یک ظرف مناسب می کشیم، در ادامه مخلوط هویج و مرغ ریش ریش شده را روی رشته پلو می ریزیم و سرو می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر