تخم مرغ رنگی هفت سین | تخم مرغ رنگی هفت سین با رنگ طبیعی

تخم مرغ رنگی هفت سین رو با هرچی تو خونه داری رنگ کن! + آموزش

تخم مرغ رنگی در سفره هفت سین نقش پررنگ و زیبایی دارد و چه زیباتر که با رنگ های طبیعی رنگ شود.

untitled
ویکی گردی:

یکی از مهمترین زیباترین تزئینات سفره هفت سین تخم مرغ رنگی آن است و رنگ کردن آن به روش های مختلفی ممکن است ، یکی از همین شیوه های رنگ آمیزی استفاده از رنگ های طبیعی ( میوه ، سبزی ، ادویه ) است. در ایام قدیم از این شیوه برای رنگ امیزی تخم مرغ سفره هفت سین استفاده میکردند. اگر می‌خواهید سفره هفت سین تک و خاصی داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

روش کلی رنگ آمیزی :

آب + سرکه سفید + ماده رنگی جوشانده میشود و پس از سرد شدن تخم مرغ در این مایع قرار میگیرد ( برای ۱ لیوان آب ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید لازم است ).

5 مدل آموزش تزئین تخم مرغ هفت سین با روش های ساده + عکس

یکی از روش‌های رنگ کردن تخم‌مرغ ، استفاده از رنگ‌های طبیعی است:

به عنوان مثال می‌توانید از چغندر(۲ پیمانه) برای رنگ سرخابی، زردچوبه (۳ قاشق‌غذاخوری) برای رنگ زرد، برگ اسفناج (۲ پیمانه) برای رنگ سبز، کلم قرمز(۲ پیمانه) برای رنگ آبی، قهوه (۴ قاشق غذاخوری) برای رنگ شکلاتی ، پوست پیاز(با پیچیدن پوسته پیاز به دور تخم‌مرغ) برای رنگ نارنجی یا ارغوانی، چای (۱۲ عدد چای کیسه‌ای) برای رنگ قهوه‌ای روبه قرمز، استفاده کنید.

روش استفاده:

مواد فوق را به‌علاوه یک قاشق غذاخوری سرکه همرا با مقدار آب کافی در ظرفی ریخته، به مدت ۱۵ دقیقه آن‌ها را جوشانده سپس تخم‌مرغ‌ها را که در دمای اتاق قرار داشته، درون مخلوط فوق بریزید و ۱۵ دقیقه دیگر نیزآن ها را بجوشانید.

(در این مرحله مطمئن شوید آب تا ۲ سانتی‌متر روی تخم‌مرغ‌ها قرار گرفته باشد).

ایده جالب کاشت سبزه در پوست تخم مرغ

نکته:

اگر مایل هستید از رنگ تیره‌تری استفاده کنید تخم‌مرغ‌ها را، مدت بیشتری در آب رنگی بجوشانید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر