شیر خشک | خواص شیر خشک

خواص جالب شیر خشک که نمی دانستید! | فواید شیر خشک برای بزرگسالان

با شنیدن نام شیر خشک شاید اولین چیزی که به ذهن هرکسی می رسد، غذای نوزادان و شیرخواران است اما شیر خشک برای افراد بزرگتر هم خاصیت های جالبی دارد.

شیر خشک
ویکی گردی:

شیر خشک با تأمین موادغذایی مورد نیاز، به چاقی صورت کمک می‌کند. همچنین باعث زیبایی پوست نیز می‌شود. شیرخشک حاوی مواد مغذی و قوی متعددی از جمله انواع ویتامین، پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم و پتاسیم است. ویتامین D و کلسیم موجود در شیر خشک به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. همچنین ویتامین A این ماده غذایی به تقویت بینایی کمک می‌کند. از سوی دیگر وجود پروتئین و کربوهیدرات در شیر خشک باعث چاقی و افزایش وزن می‌شود. افرادی که لاغر و ضعیف هستند، میتوانند به جای بعضی از دارو‌های چاق کننده، شیرخشک مصرف کنند.

چاقی صورت با شیر خشک و جوانه گندم یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای پرشدن صورت است. این دو ماده‌ی مغذی حاوی انواع ویتامین، پروتئین و مواد معدنی هستند. شیرخشک نسبت به شیر مایع مواد مغذی بیش تری دارد. در عین حال به سلامت بدن نیز کمک می‌کند. جوانه گندم نیز یکی از مواد مقوی برای چاقی بدن و صورت است. در صورتیکه هر دو پودر را با هم مصرف کنید، تاثیر بیش تری در چاقی صورت دارد. البته نباید در مصرف این ماده‌ی غذایی زیاده روی کنید. برای اینکه در دراز مدت به کبد آسیب می‌رساند. توصیه می‌شود پیش از استفاده حتماً با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

 ۳۵ فواید انجیر خشک برای مردان و زنان

شیر خشک

شیر خشک و آرد برنج به چاقی صورت کمک می‌کنند. البته برای اینکه این دو ماده غذایی باعث چاقی صورت شود، باید روزانه ۲- ۳ قاشق غذاخوری از هر کدام را همراه با شیر مصرف کنید. به دلیل اینکه آرد برنج در شیر خام طعم خوبی ندارد، می‌توانید آنرا با شیر بپزید و به صورت فرنی مصرف کنید. سپس شیرخشک را نیز به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید در کنار فرنی، شیرخشک را در آب جوش حل کرده و مصرف کنید.

خواص سس مایونز برای پوست و مو

یکی از راه‌های چاق شدن صورت با شیر خشک ترکیب آن با آب است. این ترکیب را در زمان صبح و پیش از صرف صبحانه بخورید. در صورتیکه شیرخشک را صبح و پیش از صبحانه مصرف کنید، تأثیر بیشتری بر روی چاقی صورت دارد. در زمان شب همزمان با چاق شدن صورت، سایر قسمت‌های بدن هم چاق می‌شوند. توجه داشته باشید که مصرف شیر خشک برای چاقی صورت باید همزمان با ورزش باشد تا باعث چاقی شکم و پهلو نشود.

شیر خشک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام اسم شیرخشک

  • ناشناس

    سلام ممنون از مطالب مفید و کاربردی شما ،مارک شیر خشک مهم نیست؟

  • ناشناس

    درود مطالب عالی بود ،فقط نمیدونم الان مث ۲۰‌ سال پیش شیر خشک گیر میاد یا هنوز تحریمیم...به هر طرف می‌نگرم تحریم می خنده🙃🤒🥵😡🤯🤔

  • ناشناس

    کلا من شیر خشک دوست دارم 😋😋😋😋😋

  • ناشناس

    عالی بود ممنون چه نوع شیرخشکی بهترینه

  • عزیزی

    سلام خیلی ممنون بابت مطالب مفیدتون خب من برای اینکه کمبود کلسیم دارم و بنا به دلایلی نمیتونم لبنیات مصرف کنم میتونم کلسیم رو از شیر خشک دریافت کنم ؟ اگه اینطوره چه مقدار باید مصرف کنم ؟