چشم بند | استفاده از چشم بند

مزایای شگفت انگیز خوابیدن با چشم بند که نمی دانستید!

شاید تا الان به چشم بند ، به چشم یک چیز اضافه یا بی مصرف نگاه می کردی اما گر می‌خوای روز بعد از نظر ذهنی آماده‌تر باشی، بهتره وقتی می خوای بخوابی از چشم بند استفاده کنی!

چشم بند
ویکی گردی:

می دونستنی گذاشتن چشم بند هنگام خواب چقدر می تونه روی خواب راحت شما تاثیر بذاره؟ بر اساس مطالعه‌ای که روی ۱۲۲ شرکت کننده در دو آزمایش انجام شد، گذاشتن چشم بند برای مسدود کردن نور محیط در هنگام خواب می‌تواند هوشیاری و حافظه را در روز بعد بهبود بخشد. محققان مطالعه از مؤسساتی در بریتانیا، ایتالیا و ایالات متحده می‌گویند که این یافته‌ها شواهد دیگری از ارتباط بین نور و خواب است و کنترل نور به وسیله چشم بند می‌تواند به مدیریت خواب کمک کند.

محققان در مقاله خود می‌نویسند: نور محیط می‌تواند بر ساختار و زمان خواب تاثیر بگذارد. ما بررسی کردیم که چگونه استفاده از ماسک چشم برای جلوگیری از نور در طول خواب شبانه بر حافظه و هوشیاری تاثیر می‌گذارد، تغییراتی که می‌تواند برای کار‌های روزمره مانند مطالعه یا رانندگی مفید باشد.

خوردن این میوه از بی خوابی نجاتت میده!

محققان توضیح می‌دهند: آزمایش‌ها نشان داد که شرکت‌کنندگان در یک تکلیف که توانایی یادآوری رویداد‌ها و تجربیات را پس از پوشاندن چشمانشان هنگام خواب اندازه گیری می‌کند، بهتر عمل کردند. آن‌ها همچنین در آزمایشی که زمان واکنش را اندازه گیری می‌کرد نیز بهتر عمل کردند. سپس دستگاه‌هایی برای اندازه گیری شدت نور در هنگام بیداری و یک هد بند برای اندازه گیری فعالیت مغز در هنگام خواب در نظر گرفته شد. برای عادت کردن به شرایط، شرکت‌کنندگان یک شب با چشم بند سالم و شب دوم با چشم بند سوراخ می‌خوابیدند.

همچنین، یک آزمایش دیگر نشان داد: پوشیدن چشم بند به یادگیری اطلاعات جدید و ایجاد خاطرات تازه کمک می‌کند. علاوه بر این، داده‌های ارائه شده توسط هدبند نشان می‌دهد که بین استفاده از چشم بند و زمان خواب آهسته‌تر که در افزایش حافظه مهم است، ارتباط وجود دارد. محققان می‌گویند: مزایای تقویت حافظه با زمان سپری شده در خواب با امواج آهسته هنگام استفاده از چشم بند پیش بینی شد. این موضوع نشان می‌دهد که استفاده از چشم بند در طول خواب یک رفتار موثر، اقتصادی و غیرتهاجمی است که می‌تواند به عملکرد شناختی کمک کرده و منجر به تأثیرات قابل اندازه گیری بر زندگی روزمره شود.

اگر خواب راحت ندارید حتما این نکات را رعایت کنید

مطالعات قبلی نشان داده است که خواب چقدر برای سلامتی کلی انسان اهمیت دارد. این امر می‌تواند به ما کمک کند تا سالم مانده، بر پردازش عاطفی در مغز تأثیر گذارده و حتی بر الگو‌های اجتماعی تأثیر مثبت بگذارد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که چشم بند به خوبی می‌تواند مزایای خواب را افزایش دهد. با توجه به اینکه بسیاری از کار‌های روزانه ما نیاز به هوشیاری و عملکرد حافظه بالاتری دارند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که از این وسیله هنگام خواب استفاده کنید.

 

شرح کامل این مطالعات در مجله Sleep منتشر شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر