تمیز کردن صفحه تلویزیون | خانه تکانی

تلویزیون رو فقط اینطوری باید تمیز کنی | روشی کاربردی برای تمیز کردن صفحه تلویزیون LED و LCD! + آموزش

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون نیاز است به دو نکته مهم توجه داشته باشید تا عمر آن طولانی شود؛ برای آشنایی با این نکات با ما همراه باشید.

تمیز کردن صفحه تلویزیون
ویکی گردی:

تمیز کردن صفحه تلویزیون یکی از سخت ترین و حساس ترین بخش از کارهای خانه است. تلویزیون٬ دستگاهی بسیار حساس است و با توجه به افزایش روزافزون قیمت وسایل برقی مراقبت از آن اهمیت دوچندان یافته است. بسیاری از افراد برای جلوگیری از آسیب رسیدن و از بین بردن خط روی شیشه تلویزیون، اقدام به نصب محافظ تلویزیون می‌کنند؛ اما اگر تلویزیون شما محافظ ندارد، برای تمیز کردن صفحه تلویزیون روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مطلب از ویکی گردی بهترین روش تمیز کردن صفحه تلویزیون ال ای دی و ال سی دی را برای شما شرح می‌دهیم.

برای تمیز کردن تلویزیون از این مواد شوینده استفاده نکنید

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون نمی‌توان از هر نوع مواد شوینده‌ای استفاده کرد؛ چرا که می‌تواند به نمایشگر آسیب وارد کند.

 کاربردهای جالب مسواک کهنه در خانه داری که نمی دانستید

 

از شیشه‌شوی استفاده نکنید

بسیاری از ما تمیز کردن تلویزیون اولین موادی که به ذهن ما می‌رسد، استفاده از شیشه‌شوی است؛ اما از آنجایی که مواد سازنده محلول‌های شیشه‌شوی قوی هستند، برای پاک کردن صفحه نمایش مناسب نیستند و ممکن است روی سطح ال ای دی خش بیندازد.

استفاده نکردن از آمونیاک و الکل

بسیاری برای تمیز کردن تلویزیون توصیه می‌کنند تا از محلول الکل ایزوپروپیل و آب استفاده کنند، اما استفاده از این ترکیب می‌تواند آسیب جدی به نمایشگر تلویزیون وارد کند. چنانچه هنگام پاک کردن تلویزیون ال سی دی با هریک از این محلول‌ها، آسیبی به تلویزیون وارد شود، گارانتی تلویزیون از بین می‌رود و متحمل ضرر می‌شوید.

بهترین روش تمیز کردن تلویزیون

برای تمیز کردن صفحه تلویزیون یا تمیز کردن کنترل تلویزیون، ابتدا نیاز دارید که لوازم مورد نیاز را تهیه کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

وسایل مورد نیاز برای پاک کردن تلویزیون ال ای دی

  • 3 لیوان آب و 1 لیوان سرکه
  • دستمال میکروفایبر
  •  دستمال پاک کننده وسایل الکترونیکی
  • جاروبرقی با وسایل ضمیمه
  • نحوه تمیز کردن نمایشگر شیشه ای تلویزیون

نکات مهم و کلیدی شستن فرش و موکت در خانه

اولین قدم برای تمیز کردن تلویزیون، خارج کردن دوشاخه آن از پریز برق است؛ اگر جنس نمایشگر آن شیشه‌ای است، برای پاک کردن آن از یک دستمال پارچه‌ای نرم استفاده کنید و محلول آماده کرده را روی دستمال بریزید و سطح شیشه را تلویزیون را تمیز کنید و با سمت دیگر دستمال آن را خشک کنید.

نحوه تمیز کردن نمایشگر تلویزیون ال ای دی

در صورتی که جنس صفحه نمایش شما پلاسما است، برای تمیز کردن آن می‌توانید از یک دستمال مرطوب استفاده کنید یا اینکه با یک دستمال میکروفایبر خشک و نرم، گرد و غبار را از سطح تلویزیون پاک کنید.

تمیز کردن صفحه تلویزیون سامسونگ

تمیز کردن صفحه نمایشگر این برند از تلویزیون به طور کامل در دفترچه راهنمکای آن توضیخح داده شده است، اما به طورز خلاصه در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم. ابتدا تلویزیون را از برق بکشید و صفحه نمایش را با یک پارچه نرم، تمیز پاک کنید تا گرد و‌غبار آن از بین برود سپس پاک کننده مناسب رابه دستمال اسپری کنید و روی صفحه تلویزیون بکشید. قبل از اینکه تلویزیون را دوباره به برق وصل کنید اجازه دهید صفحه نمایش کاملاً خشک شود.

نحوه تمیز کردن کنترل تلویزیون

ریموت تلویزیون جزو آن دسته از وسایل در خانه است که حتی در صورت تمیز بودن ظاهری سطح آن، منبع کثیفی و آلودگی هستند. بنابراین برای حفظ سلامت خود و خانواده نیاز است که به طور مداوم آن را تمیز کنید. برای تمیز کردن آن با یک دستمال پاک کننده هر دو سمت کنترل تلویزیون را تمیز کنید. در این روش می‌توانید دستمال تلویزیون را دور انگشت خود بپیچید و خطوط و دکمه‌های کنترل را تمیز کنید و گذارید در دمای اتاق و با هوای موجود خشک شود. اگر دستمال مخصوص وسایل الکترونیک یا دستمال چندکاره نیز در دسترس دارید می توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین روش شستشوی پتو در خانه

تمیز کردن بلندگوها

بلندگوها قسمتی از تلویزیون هستند که به دلیل ساختار آن به مرور زمان، مکانی برای تجمع گردو‌غبار و کرک و مو می‌شوند و همین امر باعث می‌شود کیفیت صدای تلویزیون کاهش یابد. اگر بلندگوی تلویزیون شما به گونه‌ای بود که امکان جدا شدن آن وجود نداشت،  می توانید از روی پوشش آن را جاروبرقی بکشید یا از رول‌های چسبناکی که برای از بین بردن پرز روی لباس و پارچه استفاده می‌شود، روی سطح بلندگو بکشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر