عطر | مضرات عطر | عوارض عطر زدن برای جنین

مضرات عطر و اسپری های خوشبو کننده برای جنین

اسپری و عطر حاوی مواد و ترکیبات شیمیایی هستند که از طریق پوست به بافت های بدن نفوذ می کنند و مواد سمی آن را در زیر پوست مخفی می کنند.

عطر زدن زن باردار
ویکی گردی:

عواقب استفاده از عطر و اسپری های خوشبو کننده بر روی جنین را در ادامه بخوانید. جنین هنگامی که در شکم مادر قرار دارد قادر است تمام بوها را حس کند و عطر ها و اسپری هایی که مادر استفاده می کند استشمام کند از این رو مادران حتما باید استفاده از این لوازم آرایشی را ترک کنند. جرئیات بیشتر در مورد عطر زدن زنان باردار را در ادامه بخوانید.

تاثیر منفی اسپری های خوشبوکننده روی جنین

بررسی ها نشان می دهند اسپری و عطر حاوی مواد و ترکیبات شیمیایی هستند که از طریق پوست به بافت های بدن نفوذ می کنند و مواد سمی آن را در زیر پوست مخفی می کنند.

چیکار کنیم که پسردار بشیم؟ | عوامل تاثیر گزار در پسر شدن بچه

نتایج مطالعات همچنین نشان می دهند دانش آموزان با انجام آزمایشاتی روی 1800 جنین دریافتند جنین هایی که مادران آنها از عطر و اسپری خوشبو کننده های بهداشتی استفاده می کنند 70 درصد بیشتر دچار آلرژی های پوستی و مشکلات تنفسی می شوند و حس بویایی آنها به مراتب کمتر از سایر نوزدان است.

آیا استفاده از عطر و اسپری در بارداری ایمن است؟

بله. استفاده از عطرها و اسپری های ضد تعریق در دوران بارداری معمولا ایمن و بی خطر است. اغلب پزشکان بر این عقیده اند که مواد شیمیایی موجود در این محصولات قادر به نفوذ در پوست نبوده و بر روی سطح آن باقی می مانند. در واقع حتی در صورت وجود خراش یا بریدگی جزئی بر روی پوست، باز هم سموم موجود در این محصولات به اندازه ای نیست که بتواند به سلامت مادر و جنین لطمه ای وارد کند.

ولی با این وجود باید احتیاط کرده و از مصرف عطرها و اسپری هایی که ممکن است موجب برانگیختن واکنش های آلرژیک در بدن شوند تا حد امکان خودداری کنید. در حالت ایده آل استفاده از عطرها و اسپری های ارگانیک که حاوی اسانس های طبیعی می باشند در این دوران از ارجحیت بالاتری برخوردار است. همچنین در صورت وجود هرگونه تردید در مورد ترکیبات موجود در عطر و اسپری بهتر است پیش از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

عطرهای ممنوع در بارداری

از مصرف چه نوع عطر و اسپری هایی باید در این دوران پرهیز کرد؟

اگرچه استفاده از عطر در بارداری معمولا ممنوعیتی نداشته و بی خطر محسوب می شود ولی با این حال بهتر است که از مصرف برخی انواع عطرها در این دوران اجتناب کنید. به عنوان مثال:

از مصرف عطر هایی که در ترکیبات آنها از روغن های خاصی مانند روغن کافور، رازیانه رومی، پونه، شیره درخت غان، اسانس گیاه گالتریا و مریم گلی استفاده شده است خودداری کنید.

هچنین از مصرف عطرها و اسپری های حاوی مواد شیمیایی مضر از جمله سیلیکا، پارابن، بتاهیدروکسی اسید، سدیم لوریل سولفات، قطران زغال سنگ، فرآورده های نفتی، پروپیلن گلیکول، تری کلوسان، پلی اتیلن و فرمالدهید تا حد امکان پرهیز کنید.

لیست اسم های دخترانه خاص و جدید + معنی 

عطرها و اسپری های فاقد آلومنیوم را برای مصرف خود در این دوران انتخاب کنید. زیرا حاصل مطالعات مختلف نشان داده است که استفاده از محصولات بهداشتی حاوی آلومینیوم با افزایش خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند آلزایمر، بی ثباتی ژنتیکی و سرطان پستان همراه است.

به جای عطرهای سنگین، از عطرهای سبک و ملایم استفاده کنید. عطرها معمولا حاوی ماده ای شیمیایی موسوم به فتالات می باشند که باعث ایجاد اختلال در عملکرد هورمون های بدن می شود. گاهی اوقات ممکن است نام این ماده بر روی برچسب محصول ذکر نشده باشد. حتی اسپری هایی که با برچسب عاری از فتالات به بازار عرضه می شوند ممکن است حاوی جایگزین های فتالات بوده و منجر به بروز آسیب های احتمالی در دوران بارداری شوند.

چه میزان عطر و اسپری می توان در بارداری استفاده کرد؟

درمورد مقدار مجاز استفاده از عطر در بارداری، بهترین کار این است که در این دوران جانب احتیاط را رعایت کنید. چرا که پیشگیری همواره بهتر از درمان است! محدود کردن مصرف روزانه عطرها و اسپری ها در دوران بارداری در حفظ سلامت خود و جنینتان ایمن تر است. بنابراین استفاده از عطرها، اسپری ها و همچنین انواع کرم ها و لوسیون های آرایشی را در این دوران به حداقل رسانده و فقط در صورت ضرورت از آنها استفاده کنید. همچنین تا حد امکان از آزمودن محصولات جدید در این دوران خودداری کنید. و در آخر اینکه می توانید به جای عطرها و اسپری های تجاری از انواع روغن های طبیعی مانند روغن مرکبات که برای سلامت خود و جنینتان ایمن تر است استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر