نان های سبوس دار | نان سالم | نان مناسب برای کاهش وزن

اگه می خوای لاغر بشی حتما بخون! | معرفی نانی که در کاهش وزن معجزه می کند

اگر می‌خواهید اضافه وزن نداشته باشید یا در رژیم لاغری‌تان موفق باشید، حتما باید حواس‌تان به نان خوردن‌تان باشد.

نان
ویکی گردی:

اگر شما قصد دارید، احتمالا اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد حذف نان از سفره است. باید بگوییم راه کم کردن وزن حذف کامل نان نیست. همه می‌دانیم که نان با داشتن کربوهیدرات‌ها باعث اضافه وزن می‌شود، اما لابد شما هم مثل بسیاری دیگر از کسانی که قصد کاهش وزن دارند، همچنان میل زیادی به خوردن نان دارید. چه این را باور داشته باشید چه نه، اگر برنامه رژیمی درستی داشته باشید، گزینه‌های نانی سالمی هم وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید اما همچنان خوش‌اندام باشید.

در ادامه این مطلب به معرفی چهار نوع نان بسیار عالی از نظر ارزش غذایی و کاهش وزن می پردازیم:

نان کامل یا سبوس دار:

اگر در یک رژیم لاغری هستید نان کامل یا سبوس‌دار را انتخاب کنید. فیبر و پروتپین موجود در نان کامل یا سبوس‌دار در شما احساس سیری به وجود می‌آورد. این احساس سیری در کل باعث می شود که شما کالری کمتری مصرف کنید. همچنین نان سبوسدار یک انتخاب خوب برای بیماران دیابتی است زیرا قند خون را تا مدتی ثابت نگه می دارد. اگر به دنبال بهترین نان برای لاغری هستید نان سبوس دار را در رژیم غذایی خود امتحان کنید.

هرگز نان رو فریز نکن! | عوارض خطرناک فریز کردن نان که نمی دانستید!

چرا نان سبوس دار برای رژیم غذایی من بهتر است ؟

نان سبوس دار نسبت به نان سفید به طور کلی حاوی مواد مغذی و فیبر بیشتری است . همانطور که اشاره شد شما با مصرف غذاهای حاوی فیبر بیشتر می توانید گرسنگی خود را مهار کنید و بنابراین مصرف کل غذا در طول روز را کاهش دهید ، مصرف فیبر رژیمی همچنان با کاهش وزن بدن همراه است و به لاغری شما کمک می کند .

نان چاودار:

نان چاودار نوع دیگری از نان با ارزش غذایی بالا برای انتخاب شماست. چاودار شبیه گندم است اما معمولاً تیره تر است. نان چاودار سنتی فقط از آرد چاودار تهیه می شود و حاوی آرد گندم نیست ، در حالی که بیشتر نان های چاودار مدرن از ترکیب این دو ساخته شده است.

نان چاودار به شما احساس سیر بودن می دهد و این یعنی به شما در کمتر خوردن کمک می‌کند. نان چاودار سرشار از فیبر است و به آسانی هضم می شود و می تواند باعث کاهش یبوست شود. نان چاودار سطح گلوکز خون را تا مدتی ثابت نگه می دارد و از نانی که ماده اولیه آن گندم است تاثیر کمتری بر قند خون می گذارد.

یک تحقیق که روی ۱۲ بزرگسال سالم انجام شد،‌ نشان داد که افرادی که در رژیم غذایی خود  نان چاودار کامل می خوردند ، انسولین (هورمونی که قند خون را تنظیم می کند) به مراتب کمتری نسبت به کسانی که نان گندم سفید می خوردند ، آزاد کردند. داشتن انسولین زیاد در خون شما با چاقی همراه است و احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می دهد. نان چاودار در لیست بهترین نان برای لاغری و همچنین بهترین نان برای بیماران دیابتی قرار دارد.

نان جو:

نان جو ترکیبی از جو دو سر ، آرد گندم کامل ، مخمر ، آب و نمک است. جو دو سر از لحاظ ارزش غذایی یک ماده بسیار مغذی و  برای سلامتی بسیار مفید است. در نتیجه نان جو نیز می‌تواند یک انتخاب عالی برای سلامتی شما باشد. جو سرشار از فیبر ، منیزیم ، ویتامین B1 ، آهن و زینک است. تحقیقات ثابت کرده اند خوردن جو می تواند سطح چربی بد خون (LDL) و همچنین فشار خون بالا را کاهش دهد. از آنجاییکه ما در زندگی روزانه خیلی کم پیش می آید جو را در غذاهایمان استفاده کنیم پس خوردن جو به صورت نان می‌تواند یک کار هوشمندانه باشد. پس انتخاب دیگر شما برای خرید بهترین نان برای کاهش وزن ، می‌تواند نان جو باشد.

نان کتان:

نان کتان ترکیبی از آرد گندم کامل و دانه های کتان است و یکی از بهترین نان ها برای سلامتی شما می باشد. دانه های کتان ارزش غذایی زیادی دارد برای سلامتی بسیار مفید است. این دانه ها سرشار از امگا-۳ هستند. تحقیقات نشان داده اند که امگا-۳ خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد. علاوه بر این ، دانه کتان دارای ترکیباتی است که می تواند به عنوان آنتی اکسیدان در بدن شما عمل کند و ممکن است به محافظت بدن در برابر برخی سرطان ها کمک کند. تحقیقی که بر روی ۶۰۰۰ نفر از زنان پس از یائسگی انجام شد، نشان داد که گروهی از این زنان که به طور منظم و روزانه دانه های کتان مصرف می کردند، ۱۸٪ شانس ابتلا به سرطان سینه در آنها کاهش یافت. اگر بهترین نان برای کاهش وزن در لیست شما نان کتان است حواستان باشد که این نان با آرد کامل باشد. همچنین اگر از این انتخاب هدفتان این است که نان رژیمی باشد نباید شکر یا افزودنی چاق کننده ای به آن اضافه شده باشد.

اگه می خوای نان بیات نشه اینجوری نگهش دار

خصوصیات یک نان رژیمی باید چگونه باشد؟

وقتی به برچسب یک نان رژیمی نگاه می کنید باید این ویژگی ها را داشته باشد:

۱) آرد کامل یا آرد سبوس دار باید به عنوان ماده تشکیل دهنده اولیه نان ذکر شود.

۲) در هر برش از نان باید ۳ تا ۵ گرم فیبر و ۳ تا ۶ گرم پروتئین وجود داشته باشد.

۳) هیچ افزودنی مثل روغن یا شکر به نان اضافه نشده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر