فینگر فود | فینگر فود کوکو سبزی

فینگر فود کوکو سبزی را چه جوری درست کنم؟ | طرز تهیه فینگر کوکو سبزی

فینگر فود کوکو سبزی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و بسیار شیک ایرانی است که با شکل های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فینگر فود کوکو سبزی در ادامه با ما همراه باشید.

فینگر فود کوکو سبزی
ویکی گردی:

فینگر فود کوکوسبزی این روز ها در تمام مراسم مثل تولد و مهمونی حضور دارد. فینگر فود کوکو سبزی یکی از پیش غذاهای خوشمزه و لاکچری برای مراسم های مهم است. فینگر فود کوکو سبزی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و بسیار شیک ایرانی است که با شکل های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فینگر فود کوکو سبزی در ادامه با سایت  خبر ملت همراه باشید.

مواد لازم فینگر فود کوکو سبزی

  • سبزی کوکو ۴۰۰ گرم
  • شنبلیله خشک (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ ۳ تا ۴ عدد
  • کره به مقدار کافی
  • آرد ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر به مقدار کافی
  • پنیر خامه ای به مقدار کافی

 

طرز تهیه فینگر فود کوکو سبزی

مرحله اول

برای تهیه فینگر فود کوکو سبزی خوشمزه ابتدا کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه یک قالب سیلیکونی با طرح دلخواه انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا درون قالب سیلیکونی را با کره نرم شده به کمک برس به خوبی چرب می کنیم، سپس قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا خنک شود. در ادامه سبزی کوکو را (تره، جعفری، گشنیز و شوید) می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که آب اضافی سبزی کوکو خارج شد آن را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا شنبلیله خشک را برای طعم و عطر بهتر کوکو به همراه تخم مرغ به مخلوط کوکو سبزی اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم در صورتی که مایه کوکو سفت بود مجددا به آن تخم مرغ اضافه می کنیم تا غلظت آن به حد مطلوب برسد.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به کوکو سبزی اضافه می کنیم و به دلیل درست کردن فینگر فود درون فر، روغن مایع هم به آن اضافه می کنیم. در ادامه مایه کوکو سبزی را خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود، سپس قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه مایه کوکو سبزی را درون قالب سیلیکونی قرار می دهیم، سپس قالب را طبقه آخر فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم فینگرفود به مدت ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که اطراف کوکو سبزی طلایی شد، آنرا با یک خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، در صورتی که پخته بود از فر خارج می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم فینگرفود کاملا خنک شود، سپس آن را از قالب جدا می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت فینگر فود را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس برای تزیین کوکو پنیر خامه ای را درون قیف ماسوره ای می ریزیم و پنیر را روی فینگرفود پایپ می کنیم، سپس مقداری گردو و دانه های انار روی پنیر خامه ای قرار می دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر