خورشت فسنجان | طرز تهیه خورشت فسنجان

شمالی ها تو فسنجون چه ادویه ای میریزن خوشمزه میشه؟ | نکات ادویه ای دیگر برای خوشمزه شدن خورشت فسنجان

خورشت فسنجان یک خورشت خوشمزه ایرانی است که اصلیت آن به شمال کشور برمیگردد. راز طعم لذیذ فسنجان به ادویه های مخصوصی است که در آن استفاده می شود.

خورش فسنجون
ویکی گردی:

خورشت فسنجان یا فسنجان یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین خورشت‌های ایرانی است که گرچه در نواحی مختلف ایران طبخ می شود اما اصالت آن از گیلان است. خورشت فسنجان را با مواد غذایی مختلفی مانند گوشت، گردو، رب انار و... طبخ می کنند. یکی از رموز خانم های شمالی برای خوشمزه تر شدن خورشت فسنجان استفاده از ادویه های مخصوص است. در این بخش از آشپزخانه ویکی گردی با ادویه های مخصوص خورشت فسنجان آشنا خواهید شد.

ادویه فسنجان چیست؟

غذاها بدون ادویه ها طعم و مزه ای ندارند و برای خوشمزه کردن هر غذایی می توان از ادویه های بخصوصی استفاده کرد. برای خوشمزه شدن خورشت فسنجان از ادویه های زیر استفاده کنید:

طرز تهیه خورشت جعفری با مرغ به روش مجلسی 

نمک

برای اینکه خورشت شما طعم بگیرد مقدار مناسبی نمک به آن بیافزایید اما از افزودن زیاد نمک خودداری نمایید، خیلی کم بودن نمک خورشت نیز بر طعم آن اثر گذار است پس نمک را به اندازه بیافزایید.

زردچوبه

زردچوبه یکی دیگر از ادویه های فوق‌العاده معروف هندی با ترکیبی از طعم تلخ و تند است که ارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است، برای خوشمزه شدن فسنجان کمی به آن زردچوبه بیافزایید.

زعفران

یکی از ضروریات خورشت فسنجان استفاده از زعفران است چرا که زعفران به این غذا عطر و طعم دل انگیزی می دهد پس کمی زعفران را دم کرده و به خورشت خود بیافزایید.

فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از رایج ترین ادویه جات است که تقریباً در تمام دستورالعمل های آشپزی به چشم می خورد. فلفل سیاه استفاده شده در خورشت فسنجان باید بسیار کم باشد تا طعم خورشت را تغییر ندهد.

قیمه سیب زمینی مجلسی رو اینجوری بپز 

دارچین

دارچین به عنوان یک چاشنی خوش طعم و معطر در بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از دارچین بعنوان یک طعم دهنده در خورشت فسنجان کاملا اختیاری می باشد اما بهتر است وقتی مرغ را می پزید یک قاشق چای خوری به آن دارچین اضافه کنید تا بوی بد مرغ گرفته شود.

نحوه مصرف ادویه جات

  • ادویه ها را در جایی خشک و تاریک قرار دهید و اجازه ندهید رطوبت باعث کاهش کیفیت آن ها شود.
  • تمامی ادویه جات را خودتان تهیه و آماده نمائید و یا از جاهای معتبر خریداری کنید تا از سالم بودن و تازه بودن آن اطمینان حاصل نمائید.
  • بسیاری از ادویه ها پیش از استفاده بهتر است کمی حرارت ببینند تا عطر و بوی آن ها بیشتر شود ولی مراقب باشید که حرارت ادویه را نسوزاند چون باعث تلخی اکثر ادویه ها می شود.
  • ادویه خورشت فسنجان را همان ابتدای پخت بیافزایید تا در طولانی مدت طعم دلنشینی به غذا بدهد.

آموزش پخت خورش بادمجان با مرغ مجلسی

  • نکات ادویه ای دیگر برای خوشمزه شدن خورشت فسنجان
  • استفاده از مقدار کمی شکر در طعم دادن به خورشت می تواند بسیار مؤثر باشد.
  • ترکیب گردوی تازه و مقداری سبزی معطر خورشت فسنجان را خوشمزه خواهد کرد.
  • رب های آلو، زرشک سیاه و تمشک نیز در خوش طعم تر و خوش رنگ تر شدن خورشت فسنجان مؤثر است.
  • بعضی ها از گل محمدی خشک شده نیز در این غذا استفاده می کنند.
  • خورشت باید در حرارت کم و به مدت طولانی روی شعله گاز باشد.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر